2023-11-28, 17:58
Medlem
Drickbacks avatar
Mer från IFAB

IFAB members have backed a trial that would mean only each team's captain would be permitted to approach the referee in “major game situations”. Refereeing has been a constant topic this season in the English top flight.

https://www.football.london/premier-league/ifab-propose-radical-new-rule-28190956
Citera
2023-11-28, 18:06
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ang. lag som haft otur med VAR så har det absolut varit värst för Wolves den här säsongen. Tränaren O'Neil's kommentarer efter matchen mot Fulham:

Vettiga kommentarer enligt mig.

Alla lag lär ha fått domslut emot sig som är tveksamma, i det långa loppet så kan man hoppas att det slår något sånär jämt ut. Stora lag tenderar väl dock att ha fler ögon på sig och på det sättet få sina fall mer uppmärksammade. Sen är väl även bättre och mer offensiva lag i större "risk" att hamna i situationer som kan bli fel då man har tenderar att sätta sig i dessa situationer oftare. Brighton var väl ett lag som var väldigt drabbat förra året om jag inte minns fel, med rätt många beslut mot sig som var tveksamma även fast det inte fick så mycket tid i tablån.

När det kommer till de nya VAR diskussionerna så är det knepigt läge att lägga fram det nu innan man fått ordning på nuvarande systemet. Sålänge vi är i ett läge där det sker i stort sett disukussioner efter varje omgång så måste man hitta lösning på det nuvarande systemet innan man bygger vidare på.
Citera
2023-11-28, 18:06
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Mer från IFAB

IFAB members have backed a trial that would mean only each team's captain would be permitted to approach the referee in “major game situations”. Refereeing has been a constant topic this season in the English top flight.

https://www.football.london/premier-league/ifab-propose-radical-new-rule-28190956

Men är inte det här redan en ny regel inför säsongen eller har jag missat något?

Edit: kom på att nya regeln var max 1 spelare runt domaren..
Citera
2023-11-28, 18:10
Medlem
Garnachos mål var snyggt, men ruskigt pinsamt att sedan använda Cristianos målgest. Förstörde upplevelsen.
Citera
2023-11-28, 18:14
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Men är inte det här redan en ny regel inför säsongen eller har jag missat något?

Edit: kom på att nya regeln var max 1 spelare runt domaren..
Generell allmän hållning är/varit i min mening (säger inte PL) att den utsatte och kapten kan prata i sak. Snart lär spelare spela med elstötar som aktiveras vid munöppning.
Citera
2023-11-28, 18:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Intresserad av skadeläget i PL-klubbar har du här en sammanställd lista.
https://www.premierleague.com/news/3777299

Dom saknar att Vieira ska opereras.
Citera
2023-11-28, 18:31
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Dom saknar att Vieira ska opereras.
Visste jag behövde nämna att listan nog inte är 100 %-ig
Citera
2023-11-28, 19:25
Medlem
Drickbacks avatar
Sådärja nu kan vi äntligen ha koll på vilka som dömer i helgen…

Simon Hooper tar hand om City - Tottenham japp samma tomte som dömde Tottenham - Liverpool.

Här är domarlistan för helgens matcher
https://www.premierleague.com/news/3799697
Citera
2023-11-28, 20:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Garnachos mål var snyggt, men ruskigt pinsamt att sedan använda Cristianos målgest. Förstörde upplevelsen.
Ska alla fira unikt eller?

Citera
2023-11-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ska alla fira unikt eller?

Så varför gör han den då? Gillar han Real? Copycat.
Citera
2023-11-28, 20:30
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Så varför gör han den då? Gillar han Real? Copycat.
För att han ser upp till Ronaldo förmodligen och såg sin chans? Copycat? Hur många har en originell målgest?
Citera
2023-11-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
För att han ser upp till Ronaldo förmodligen och såg sin chans? Copycat? Hur många har en originell målgest?

Otroligt töntigt. Men det är hans val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in