2023-11-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Blev dömd till 2.5 år, ska sitta på beateberg. Ska ställa in mig i maj stod det i et brev jag fick.

Jag fick inte överklaga , så hur gör man för att slippa fängelse? Kan man få fotboja? Rädd för att förlora min bostad.

Hade jätte otur.

Hur är det att sitta i fängelse och hur är beateberg? Vad händer om jag struntar att komma till anstalten i maj? Fattar jag blir efterlyst men kommer snuten verkligen komma o hämta mig?

Det är klart du fick överklaga, det får alla. Du kan inte få fotboja med ett så långt straff. Hyr ut lägenheten i andra hand. Och ja, de kommer och hämtar dig.

Beateberg är bra, mycket långtidare där och de ställer inte till med något i onödan. Efter att ha läst några av dina andra inlägg rekommenderar jag dock att du håller käften och bara försöker följa med strömmen, för du låter som någon som kan få en jobbig volta annars.
Citera
2023-11-07, 09:01
Medlem
Finns de någon x con som har lust o hjälp mig med lite frågor ? Hur många intagna sitter normalt på samma avdelning på en klass 3 anstalt? Och är det öppet för intagna att springa emellan avdelningar hur som helst ?
Citera
2023-11-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Finns de någon x con som har lust o hjälp mig med lite frågor ? Hur många intagna sitter normalt på samma avdelning på en klass 3 anstalt? Och är det öppet för intagna att springa emellan avdelningar hur som helst ?

Det är olika, men vanligtvis 10-15 per avdelning. De låser avdelningarna vid 20.30-21, men före det kan man röra sig som man vill. Det är dock inget jag rekommenderar, då många har problem med spring på sin avdelning.
Citera
2023-11-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Det är olika, men vanligtvis 10-15 per avdelning. De låser avdelningarna vid 20.30-21, men före det kan man röra sig som man vill. Det är dock inget jag rekommenderar, då många har problem med spring på sin avdelning.

Tack för svar!
Citera
2023-11-07, 15:36
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp

8-15 per avd .

Om man blir inbjuden är de helt ok .

När jag satt på sörbyn var vi mer som ett glatt gäng och de var mer okej att gå mellan avdelningarna men allt beror på folket ... överbeläggning när man sover i allrummet? Intr poppis med massa spring då .. speciellt inte mellan efter 19 ....
Citera
2023-11-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ojdå. Då blev du dömd på likgilthetsuppsåt dvs att rätten menar att du insåg vad som kunde hända men var likgiltig.

Mordbrand i domen förbättrar ju inte direkt dina chanser att hamna på öppen anstalt. Du får hoppas att kärringen på HK i Norrköping är på bra humör när hon placerar dig.
Ja, dom gick på likgiltighet uppsåt.
Ja, får väl se vad som händer. Jag kommer inställa mig ikväll och sen får anstalten göra ett placeringsbeslut.
Citera
2023-11-17, 01:45
Medlem
SvampDamp.s avatar
Är det någon som kan svara på hur personalen är på en anstalt? Såklart skiljer det sig från person till person. Men finns det olika typer eller är alla tillmötesgående och trevliga?
Citera
2023-11-18, 10:42
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Är det någon som kan svara på hur personalen är på en anstalt? Såklart skiljer det sig från person till person. Men finns det olika typer eller är alla tillmötesgående och trevliga?

Vissa är trötta, vill bara göra sitt jobb och gå hem. Andra är tillmötesgående, trevliga och hjälpsamma. Kan till och med ge dig extra tid på ditt månadssamtal om du inte har tillgång till intiken. Andra kan vara direkt otrevliga och ena riktiga skitstövlar som vill visa sin makt över dig.

Svårt att säga och det beror på vilken anstalt du hamnar på.
Citera
2023-11-18, 19:41
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Vissa är trötta, vill bara göra sitt jobb och gå hem. Andra är tillmötesgående, trevliga och hjälpsamma. Kan till och med ge dig extra tid på ditt månadssamtal om du inte har tillgång till intiken. Andra kan vara direkt otrevliga och ena riktiga skitstövlar som vill visa sin makt över dig.

Svårt att säga och det beror på vilken anstalt du hamnar på.
Alright, det finns ju svin överallt helt enkelt.
Citera
2023-11-21, 21:13
Medlem
Tja.

Sitter och kollar på "Nyckeln till frihet" och dricker vin...ska inställa mig på anstalt på torsdag , vill komma hem julafton för jag har två små söner. Fick en månad för grov rattfylla. Har inte suttit inne på 30 år( lovade mig själv att det var första och sista). På den tiden var jag en ung, tuff och osårbar.. Mina två månader för misshandel satt jag på Skenäs. I en korridor med en haschsmugglare, en "affärsman", en sexkidnappare(70 år), en som hade våldtagit två minderåriga pojkar, ett par kvinnomisshandlare..eller när jag tänker efter så var det nog 4 kvinnomisshandlare..jag var så ung och naiv då, ALLA utom jag och "affärsmannen" var tydligen oskyldiga! Det här är 90-tal, jag hade fått min 6e dom för misshandel och var 19 år. Jag var mig själv, spelade inte häftig, tog det lugnt och iaktog mera än interagerade. Jag minns det idag som en av mitt livs lugnaste tider, jag mådde bra, tränade , var nykter och träffade killar som jag tänker på än idag. Jag träffade likasinnade som jag kunde relatera till, inte falska jävla svensson-nollor som skryter om sin mercedes...Jag hoppas min upplevelse 30 år senare blir något liknande..
Rille
Citera
2023-11-24, 11:21
Medlem
GerardDepardieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Tja.

Sitter och kollar på "Nyckeln till frihet" och dricker vin...ska inställa mig på anstalt på torsdag , vill komma hem julafton för jag har två små söner. Fick en månad för grov rattfylla. Har inte suttit inne på 30 år( lovade mig själv att det var första och sista). På den tiden var jag en ung, tuff och osårbar.. Mina två månader för misshandel satt jag på Skenäs. I en korridor med en haschsmugglare, en "affärsman", en sexkidnappare(70 år), en som hade våldtagit två minderåriga pojkar, ett par kvinnomisshandlare..eller när jag tänker efter så var det nog 4 kvinnomisshandlare..jag var så ung och naiv då, ALLA utom jag och "affärsmannen" var tydligen oskyldiga! Det här är 90-tal, jag hade fått min 6e dom för misshandel och var 19 år. Jag var mig själv, spelade inte häftig, tog det lugnt och iaktog mera än interagerade. Jag minns det idag som en av mitt livs lugnaste tider, jag mådde bra, tränade , var nykter och träffade killar som jag tänker på än idag. Jag träffade likasinnade som jag kunde relatera till, inte falska jävla svensson-nollor som skryter om sin mercedes...Jag hoppas min upplevelse 30 år senare blir något liknande..
Rille

Kommer gå snabbt !
Citera
2023-11-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolis
Är det nån som vet om Kolmården är helstängt?

Yes. Stängde sista Maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in