Citat:
Ursprungligen postat av
JoeyDoey
Facinerande att det fortfarande finns folk som tror på wunderwaffen från Väst som ändrar krigets utgång.
Artikeln bygger på att Ukraina är vana med ryska system där enkelheten är viktig. I land där liv inte är så viktigt så prioriterar man enkelhet.
Så det handlar snarare om handhavande än att de inte fungerar. Sedan gäller det med all säkerhet mer de amerikanska vagnarna. Just Bradley tas upp som exempel. Det är som att jämföra M16A2 med en AK5. Provskjut båda i fält och återkom med resultatet till mig. Amerikaner är världsmästare på logistik och underhåll. Ukraina är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
JoeyDoey
Förutsättningen för en lyckad ukrainsk offensiv var västerländska stridsvagnar. Enligt generalissimo Zelensky. Nehepp, Leopard fungerade inte heller, och brittiska Challenger 2 visade sig brinna lika bra som sovjetiska T-72. Därför bad Strobritannien vänligt med bestämt att Ukraina skulle dra tillbaka Challenger 2 på behörigt avstånd från fronten.
En Challenger har förlorats.
Var är källan att Challengervagnarna skulle dras tillbaka på behörigt avstånd?
Citat:
Ursprungligen postat av
JoeyDoey
Då var det dags för en en tiggarturné med F-16 på tapeten. Bara vi får F-16 så ska vi visa den dumme ryssen var skåpet ska stå. Problemet är att ingen törs säga var stridsflygplanen är tänkta att stationera. Alla ukrainska flygbaser har antingen redan haft ryskt besök från ovan, eller så väntar på de på ett, knappast oväntat för att parafrasera Gevalia-reklamen.

Och ändå flyger Ukraina med både Mig 29, Su-25 och Su-27 mot ryska mål. Det är jävligt konstigt.
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1728461722149650667
Jag tror du vid det här laget troligen också fattat att det inte är
ett vapensystem som avgör kriget utan många bäckar små. Det är uppenbart nu att Ukraina drar jämt med Ryssland. Stora starka Ryssland som åker på stryk, som vanligt.
men jag tror snarare att du ljuger.... som vanligt?
JoeyDoey? ny användare sen Oktober men ändå så insatt uppenbarligen. Jag undrar varför du varit tyst under det första året av kriget för att komma fram nu?