2023-11-27, 23:25
Medlem
Min ledare? Jimmie Åkesson ??
Ja han är pro Israel.

Vi båda gillar Israel.

Jag ser att du är uppgiven precis som andra pallar... helt normalt ... Pallars vardag kommer aldrig vara densamme bläckis...

Du vet när jag gjorde min värnplikt, så var det ingen som tyckte det var kul att sova i kasern

När vi var 2 veckor i fält och frös röven av sig samt överlevands kurs så blev Kasern plötsligt rena Savoy i London när man kom tillbaka från fält

Det är vad du kommer se, med dina pallar

De kommer ge upp tanken om ett Palestina i deras form... de kommer uppskatta de små tingen.... sitt dagliga bröd och skorpion skvadronen patrullera lungt över Gaza ist för bomba

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Judar finns i hela världen dock. Om vi ska fortsätta jämföra paralleller med oanständiga folkmord, så hade vi ju illegala judiska dödspatruller som åkte runt och mördade tyskar runt om i världen efter ww2.
Har du ens tänkt på sådana konsekvenser?.....,

......nej jag tänkte just det. Men dina ledare har det.
Senast redigerad av David1982 2023-11-27 kl. 23:34. Anledning: tillägg
Citera
2023-11-28, 00:00
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hade de godtagit Delningsplanen 1947 hade de haft sitt Palestina. Krig och terror har fört dem till den situation de har idag. De har sig själv att skylla.
Du kan inte rättfärdiga folkmord med några som helst incitament. Fel är fel så enkelt är det.
Citera
2023-11-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kollar på tv4 hur dina vänner är redan ett slaget folk

Att strypa mattillförseln var genialiskt av IDF.
Snart min fav Hamas kramare så är allt över för Hamas
Är det nu som idioterna i Hamas kommer att tänka på att det kanske var dumt att slå sönder växthusen som Israelerna generöst skänkte, när de lämnade Gaza 2005? Ärligt talat, hur korkade är de här människorna? Förutom att vandalisera växthus som kunde använts för att försörja befolkningen, så gräver de upp vattenrör för att bygga raketer av dem. När de erbjuds avsaltningsanläggning för att skapa dricksvatten, tackar de nej eftersom det kommer från Israel. (Och sedan skyller de vattenbristen på Israel.) Istället för att använda betong för att bygga bostäder, används det till att bygga tunnlar avsedda att användas för krig. Befolkningen i Gaza lider säkert fruktansvärt, men det är självförvållat. Varför vill inte Egypten förse Gaza med de förnödenheter som Israel normalt ställer upp med? Därför att ingen vill ha med "palestinier" att göra. De är Mellanösterns zigenare. Alla avskyr dem. På goda grunder.
Citera
2023-11-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du förstod inte riktigt. Israel värderar israeliska liv mer så de är beredda att betala mer.
Så är det nog
Citera
2023-11-28, 00:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Är det nu som idioterna i Hamas kommer att tänka på att det kanske var dumt att slå sönder växthusen som Israelerna generöst skänkte, när de lämnade Gaza 2005? Ärligt talat, hur korkade är de här människorna? Förutom att vandalisera växthus som kunde använts för att försörja befolkningen, så gräver de upp vattenrör för att bygga raketer av dem. När de erbjuds avsaltningsanläggning för att skapa dricksvatten, tackar de nej eftersom det kommer från Israel. (Och sedan skyller de vattenbristen på Israel.) Istället för att använda betong för att bygga bostäder, används det till att bygga tunnlar avsedda att användas för krig. Befolkningen i Gaza lider säkert fruktansvärt, men det är självförvållat. Varför vill inte Egypten förse Gaza med de förnödenheter som Israel normalt ställer upp med? Därför att ingen vill ha med "palestinier" att göra. De är Mellanösterns zigenare. Alla avskyr dem. På goda grunder.
Det är inte oväntat att klimatförnekare och extremhögerfantaster slår sig itu med mytbildning i konflikten. Den som tror att Hamas har byggt hundratusentals raketer utav vattenrör samtidigt som det fungerar i Gaza är ju inte riktigt klok. Materialet är insmugglat.
Cement har man smugglat in dagligen ifrån Egypten, vad tror du man har byggt alla husen utav. Hamas byggde även en simbassäng med olympiska mått utav cement enbart för att man hade en internationell simmerska Mary El Atrash. Det saknas i de flesta Israeliska städer.

"Mellanösterns zigenare" nu kommer du fram som en fullblodsrasist" det är helt ok, jag visste att du var på väg att radikaliseras i den riktningen. De enda som kan jämställas som kringresande folkslag är dock judarna som finns i Israel.

https://www.nationalreview.com/media-blog/fancy-restaurants-and-olympic-size-swim-pools-what-media-wont-report-about-gaza-tom/
Citera
2023-11-28, 00:55
Medlem
Precis som 7-klövern tjatade ut "allas lika värde", "rasist " mot SD så kommer pallar/vänstern urvattna folkmord

Du höjde inte ögonbrynen när Saddam Hussein dödade 1 miljon av sin befolkning eller Assad
Det är ditt hat mot Israel ....lyser igenom

Du är som Greta ...hon protesterar gärna i Malmö men skulle aldrig våga göra en sån stunt säg Kina eller Saudi . Ship to Gaza skulle aldrig våga göra en sån stunt säg Syrien eller Iran för då är de döda

Om Israel gör folkmord, gör de ett jävligt dåligt jobb med den arsenal av vapen de har så har inte ens 20,000 dött.
Hade de velat dödat Pallar hade de inte gett pallar 3 veckor att fly..de hade kunnat använda napalm som de gärna gör mot Syrien som 73 kriget och siffran skulle vart 6 siffrigt i sånt område ...så sluta larva dig. Israel har inte lyckats skapa " bomb som dödar Hamas men inte civila " bomben ännu

Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Du kan inte rättfärdiga folkmord med några som helst incitament. Fel är fel så enkelt är det.
Senast redigerad av David1982 2023-11-28 kl. 00:57. Anledning: tillägg
Citera
2023-11-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia

”Folkmord”

Hur rättfärdig du den malapropismen?
Citera
2023-11-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte oväntat att klimatförnekare och extremhögerfantaster slår sig itu med mytbildning i konflikten. Den som tror att Hamas har byggt hundratusentals raketer utav vattenrör samtidigt som det fungerar i Gaza är ju inte riktigt klok. Materialet är insmugglat.
Cement har man smugglat in dagligen ifrån Egypten, vad tror du man har byggt alla husen utav. Hamas byggde även en simbassäng med olympiska mått utav cement enbart för att man hade en internationell simmerska Mary El Atrash. Det saknas i de flesta Israeliska städer.

"Mellanösterns zigenare" nu kommer du fram som en fullblodsrasist" det är helt ok, jag visste att du var på väg att radikaliseras i den riktningen. De enda som kan jämställas som kringresande folkslag är dock judarna som finns i Israel.

https://www.nationalreview.com/media-blog/fancy-restaurants-and-olympic-size-swim-pools-what-media-wont-report-about-gaza-tom/
Jag har goda vänner som kommer från Libanon. Om du tycker att jag är rasistisk gentemot "palestinier" så vill du nog inte höra deras omdömen... Varför tror du att de här människorna med nedärvt flyktingskap (vilket är unikt) inte är välkomna i muslimska länder? Varför är de intensivt avskydda i exempelvis Libanon? Och varför räknas inte ättlingarna från 12 miljoner fördrivna tyskar efter WW2 som flyktingar idag? Eller alla fördrivna polacker? Vad gör hittepåfolket "palestinier" speciellt? Ja just det. "Palestinier" hittades på 1967. Innan dess fanns de inte.
Citera
2023-11-28, 01:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har goda vänner som kommer från Libanon. Om du tycker att jag är rasistisk gentemot "palestinier" så vill du nog inte höra deras omdömen... Varför tror du att de här människorna med nedärvt flyktingskap (vilket är unikt) inte är välkomna i muslimska länder? Varför är de intensivt avskydda i exempelvis Libanon? Och varför räknas inte ättlingarna från 12 miljoner fördrivna tyskar efter WW2 som flyktingar idag? Eller alla fördrivna polacker? Vad gör hittepåfolket "palestinier" speciellt? Ja just det. "Palestinier" hittades på 1967. Innan dess fanns de inte.
De Palestinska flyktingarna i Libanon kommer just ifrån de palestinska territorierna, samma som 1 miljon palestinier gör i Gaza. De flesta bor i flyktingläger fortfarande. Du har lite att fundera på under julhelgen med alla dina konspirationsteorier om fördrivna folkslag. Sånt tyckte jag var roligt för 40 år sedan.
Dina vänner håller nog med om att de bästa för dem vore om de palestinska flyktingarna fick tillbaks sina hem och kunde lämna Libanon
Senast redigerad av Giant Squid 2023-11-28 kl. 01:35.
Citera
2023-11-28, 01:44
Medlem
Mindbusinesss avatar
Fundering. Hur såg Hamas strategi ut egentligen?
Vad räknade de med skulle hända efter 7 oktober?
Går allt nu efter deras geniala plan, eller ångar de sig?
Citera
2023-11-28, 01:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fundering. Hur såg Hamas strategi ut egentligen?
Vad räknade de med skulle hända efter 7 oktober?
Går allt nu efter deras geniala plan, eller ångar de sig?
De skulle nog ut och hämta några gisslan, men staketet föll och sen vart det fritt fram för alla möjliga att bryta sig ut. Sen tappade de kontrollen, men lyckades senare samla ihop alla som tillfångatagits utav icke Hamas grupperingar.
Att panga på soldater och polis ansågs nog som legitimt.
Känner man Hamas rätt så finns det nog någon överraskning till som väntar. Kanske inne på Israelisk mark.
Citera
2023-11-28, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Någon som vet varför Israel går med på att frige ungefär dubbelt så många palestinier som israeler i gisslanutbyte varje gång?

För att få hem gisslan snabbt och att samtidigt tömma fängelset (lägre kostnader). Sen bombar Israel dessa fångar och neutraliserar dessa muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in