2023-11-27, 22:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men jag har läst om att hon har en slang till tarmar. Så det stämmer inte enligt dig då?

Så du har kolla på allt som står i FUP?
Jag har missat att läsa om systern, men jag frågade ju, förlåt för att jag undrade om mostern verkligen hade opererat bort magsäcken som Z hade.
Sen bara för att det står i FUP, behöver ju inte allt vara sant!
Det var allt från mig till dig.

Nej jag antar att mostern ljuger i förhör om sin operation, hon har inte heller tvingats dricka ättika precis som Z och i vuxen ålder tvingats operera bort sin magsäck.
Och fortsatt att jourhemmet ljuger om vad Z äter till mat hemma, samt vad hon äter och hur stora portioner.

Så, godnatt!
Citera
2023-11-27, 22:23
Medlem
Har blivit väldigt illa berörd av det här fallet. Det är glädjande att läsa att Z tydligen kan äta, även om det är i en väldigt begränsad omfattning. Vad jag förstår så verkar hon ha det bra i sitt nya hem, men jag har svårt att tänka mig att hon inte kommer att behöva terapi när hon växer upp. Huga mig, en sån uppväxt!
Citera
2023-11-27, 22:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Min första tanke är ... varför i hela friden svek samhället...omgivningen????

Men det var inte svar på min fråga?

Du skrev att mamman gav sig på Z för att hon trodde att det var sin egen far hon gav sig på?
Varför bara Z och inte syskonen undrade jag då?
Citera
2023-11-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Finns väl ingenting som tyder på att mamman är psykotisk, däremot jävligt ond! Lägg bara ner

Det finns ingenting som tyder på att hon inte är psykotisk heller...
Citera
2023-11-27, 22:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nej jag antar att mostern ljuger i förhör om sin operation, hon har inte heller tvingats dricka ättika precis som Z och i vuxen ålder tvingats operera bort sin magsäck.
Och fortsatt att jourhemmet ljuger om vad Z äter till mat hemma, samt vad hon äter och hur stora portioner.

Så, godnatt!
Jag tror det blev lite missförstånd?
Jag ska läsa om detta på FUP, bara inte hunnit.
Godnatt!
Citera
2023-11-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Du verkar okunnig. Gravt psykiskt sjuk är inte samma sak som psykotisk.

En psykos är inte ett tillstånd som varar hela livet. Man kan gå in och ur psykos.
Mamman var inte i en psykos när hon tog kontakt med LSS,eller bad dottern S att Hålla tyst.
Hade hon haft en psykos hade hon troligtvis sprungit omkring utan verklighetskontakt och tillslut blivit inlagd..

Det kan givetvis ha funnits perioder där hon haft psykoser. Men det framkommer inte i Fupen.

De flesta med psykoser läggs in eftersom de har kraftiga vanföreställningar som gör att de förlorar kontakt med verkligheten.

Att hon var gravt psykiskt sjuk i någon mån är det ingen som betvivlar. Gravt störd. Men att påstå henne ha varit i psykos hela tiden när hon placerade Z I mörka rum eller tvättstuga, utan mat och vatten och domderade hela familjen till det, är helt bisarrt. Bullshit. Hon var alldeles för organiserad för detta.

En psykotiker hade ju avslöjats som just galen av myndigheter,skola, grannar etc.
Barnen hade blivit mkt snabbare omhändertagna då.

...och det här har kunnat fortgå...omgivet bland helt friska människor här i Sverige...hur i hela friden har det gått till????
Citera
2023-11-27, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det finns ingenting som tyder på att hon inte är psykotisk heller...

Pappan som också deltog i tortyren, är han också psykotisk? Eller varför deltog han i tortyren av Z?
Citera
2023-11-27, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nja sadister är inte psykotiska, de har total kontroll
o njutning av att plåga. Det vet du väl..
ingen psykos i detta fallet- snarare grav personlighetsstörning-
gubben drogs in i detta sjuka, att ta makt o plåga, vi får se om han förklarar processen, den fege
kul-löse gubben.
Helt sjukt, ja! Och så finns det idioter som påstår att Socialtjänsten inte behövs..det gör den!!
Citera
2023-11-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
Var har jag kallat Z förövare stackare?
Håll dig till sanningen.
Någon gjorde det. Talade till fler än dig.
Har inte varit på den här rättegången än, men ska försöka gå någon dag.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-27 kl. 22:48.
Citera
2023-11-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Att misshandla och vanvårda barn på det här viset är extremt grymt.
Så fort flickan kom därifrån ökade vikten, muskler och rörelser kom ikapp och hennes utveckling gick från 0-10. Flickan är normal eller till och med i framkant för sin ålder visade det sig till slut. Trots att mamman påstod både det ena och det tredje. Vad jag kan se stoppade socialtjänsten all kontakt för dom här föräldrarna med barnen. Det anses vara skadligt.
Tack och lov. Hoppas nu fina Z får läka psykiskt ifred från sina föräldrar, får hjälp med bra traumabehandling osv.
Citera
2023-11-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast psykotisk är hon ju inte, och var inte heller vid tidpunkten för gärningarna - det är utrett. Hon har personlighetsstörningar, men hon är fullt rättsligt ansvarig för sina handlingar. Det är man inte när man är psykotisk, för det handlar om en störd verklighetsuppfattning. Typ att en kvinna som får en förlossningspsykos tror att det är Antikrist hon har fött, och därför måste hon döda sin bebis. Men psykoser sitter inte i i flera år, och medan en person är psykotiskt kan han eller hon överhuvudtaget inte passera som normal inför myndigheterspersoner, vårdkontakter o.s.v. som denna Jasmine ändå har gjort.
Tack för info! Jag har läst vad som stått i tidningarna bara, och tänkt "psykotisk" pga vad hon gjort...för handlingarna är så extrema, så det kan ingen vid sina sinnes fulla bruk ha gjort...inte någon med endast en "simpel" personlighetsstörning...det är så fruktansvärt vansinnigt! Men vansinnigt hemskt också att det kunnat fortgå!!
Citera
2023-11-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, inte psykotisk men va tidigare amfetaminmissbrukare och hade väl en del återfall under aktuell tid vilket hon erkänner i domstol i LVU målet.
Hon knaprade väl en hel del tabletter också och även morfin, så ren va hon ju inte.
Att misshandla och vanvårda barn på det här viset är extremt grymt.
Så fort flickan kom därifrån ökade vikten, muskler och rörelser kom ikapp och hennes utveckling gick från 0-10. Flickan är normal eller till och med i framkant för sin ålder visade det sig till slut. Trots att mamman påstod både det ena och det tredje. Vad jag kan se stoppade socialtjänsten all kontakt för dom här föräldrarna med barnen. Det anses vara skadligt.
Inte undra på att soc gjorde det!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in