2023-11-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!
nja sadister är inte psykotiska, de har total kontroll
o njutning av att plåga. Det vet du väl..
ingen psykos i detta fallet- snarare grav personlighetsstörning-
gubben drogs in i detta sjuka, att ta makt o plåga, vi får se om han förklarar processen, den fege
kul-löse gubben.
Citera
2023-11-27, 22:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!

Fast psykotisk är hon ju inte, och var inte heller vid tidpunkten för gärningarna - det är utrett. Hon har personlighetsstörningar, men hon är fullt rättsligt ansvarig för sina handlingar. Det är man inte när man är psykotisk, för det handlar om en störd verklighetsuppfattning. Typ att en kvinna som får en förlossningspsykos tror att det är Antikrist hon har fött, och därför måste hon döda sin bebis. Men psykoser sitter inte i i flera år, och medan en person är psykotiskt kan han eller hon överhuvudtaget inte passera som normal inför myndigheterspersoner, vårdkontakter o.s.v. som denna Jasmine ändå har gjort.
Citera
2023-11-27, 22:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men nu får du allt läsa bättre, jag skev näringsdryck, liknar välling som går ner i tarmen.
Så mostern har ingen magsäck menar du? Och har matstrupen kopplad till tarmar?
Om så är har Z en sond till magen där hon får sin mat och får äta små smakportioner, så mycket vet jag åtminstone

Återkom när du har läst FUP istället, orkar verkligen inte försöka diskutera mer med folk som inte har koll.

Där hittar du svar ang både mostern och vad Z äter för sorts mat, samt hur stora portioner.
Citera
2023-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Vem påstår att "hon har rätt att tortera"??? Hon är troligtvis psykotisk ju!! Gravt psykiskt sjuk!! Jag förstår att du är en person som ser allting i svart eller vitt!!

Nä, inte psykotisk men va tidigare amfetaminmissbrukare och hade väl en del återfall under aktuell tid vilket hon erkänner i domstol i LVU målet.
Hon knaprade väl en hel del tabletter också och även morfin, så ren va hon ju inte.
Att misshandla och vanvårda barn på det här viset är extremt grymt.
Så fort flickan kom därifrån ökade vikten, muskler och rörelser kom ikapp och hennes utveckling gick från 0-10. Flickan är normal eller till och med i framkant för sin ålder visade det sig till slut. Trots att mamman påstod både det ena och det tredje. Vad jag kan se stoppade socialtjänsten all kontakt för dom här föräldrarna med barnen. Det anses vara skadligt.
Citera
2023-11-27, 22:12
Medlem
Citat:
Jag tror inte du kan jämföra dig med den här J...hon är psykiskt sjuk, men det är ju inte du, som kan hantera det på ett annat sätt, även om ni haft det tufft båda två!

J har ändå visst om vad hon har gjort eftersom hon och D skulle tjäna pengar på Z:s bekostnad och det är väl inte att ta sitt föräldraansvar precis.
Citera
2023-11-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpeepp
Och vad skulle det göra för gott för Z?? att DU sitter och FÖRSVARAR denna vidriga människa! Det är inte synd om henne någonstans
Vaddå "försvarar"??? Kan du inte läsa innantill?? Jag tycker banne mig inte mindre synd om flickan Z än vad någon annan här gör, det har jag skrivit flera gånger ju, att det ska vara så svårt att fatta det!!
Citera
2023-11-27, 22:15
Medlem
Citat:
Vem påstår att "hon har rätt att tortera"??? Hon är troligtvis psykotisk ju!! Gravt psykiskt sjuk!! Jag förstår att du är en person som ser allting i svart eller vitt!!
nej-du försöker bortförklara att hon är sadist, gubben blev hennes nyttige idiot,
J vill ha makt o kontroll,plus plåga o göra illa en liten Z.
Alla normala vuxna mänskor förstår skillnaden på psukotiskt mänska o en sadist.
Du har två följare som också gillar det där med psykoser. Fel. har ni..
Citera
2023-11-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Visst men oavsett förklarar personen det i en tråd som handlar om Z’s trauman och på ett sätt som är mer än att bara ”förklara”. Benämner J som ”stackare” bland annat, är det nödvändigt för att förklara? Ni behöver inte ta på offerkoftan åt J. Hon gör det bra själv under rättegången. Ifall ni bryr er mer om Z än J sluta upp med det. Kan bara säga det här från en som själv upplevt svåra saker 1) Vi som vuxna är inte hjälplösa barn som behöver försvaras när vi gör hemska saker 2) Kalla inte Z’s förövare stackare i en tråd om det fruktansvärda hon utsatts för. Hoppas ni kan ta åt er av mina inlägg och förstå varför jag blir arg. Slutar diskutera detta nu för jag vill inte ta över tråden med detta.

Var har jag kallat Z förövare stackare?
Håll dig till sanningen.

Senast redigerad av Riley.B 2023-11-27 kl. 22:35.
Citera
2023-11-27, 22:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Återkom när du har läst FUP istället, orkar verkligen inte försöka diskutera mer med folk som inte har koll.

Där hittar du svar ang både mostern och vad Z äter för sorts mat, samt hur stora portioner.
Men jag har läst om att hon har en slang till tarmar. Så det stämmer inte enligt dig då?

Så du har kolla på allt som står i FUP?
Jag har missat att läsa om systern, men jag frågade ju, förlåt för att jag undrade om mostern verkligen hade opererat bort magsäcken som Z hade.
Sen bara för att det står i FUP, behöver ju inte allt vara sant!
Det var allt från mig till dig.
Citera
2023-11-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Hon var inte psykotisk under alla år hon torterade Z, hon har snarare en personlighetsstörning.
Mycket grav måste hon ha i så fall, enligt vad man kan läsa i tidningarna finns misstanke om allvarlig psykisk sjukdom, inte undra på!
Citera
2023-11-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nu måste du förstå skillnaderna mellan psykisk sjukdom och psykos! Det är inte samma sak.
Ok, men det kan vara samma sak.
Citera
2023-11-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Råder dig att läsa på lite om fallet om det är vad du tror är har hänt.
Det är alltså systematisk tortyr av Z som har pågått under en längre tid. Varje dag.

Men syskonen utsattes inte, hur tänker du där?

Min första tanke är ... varför i hela friden svek samhället...omgivningen????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in