2023-11-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!

Hon var inte psykotisk under alla år hon torterade Z, hon har snarare en personlighetsstörning.
Citera
2023-11-27, 21:45
Medlem
Citat:
Att säga att psykotiska människor "alltid har ett val"...det stämmer ju inte!

Nu måste du förstå skillnaderna mellan psykisk sjukdom och psykos! Det är inte samma sak.
Citera
2023-11-27, 21:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jag har inte läst FUP...men det utsatta barn denna J en gång var ska man inte glömma bort...hon blev naturligtvis helt knäpp av sin barndom!! Det är det viktigaste hon har som hon gett sig på.... Fast nu tycker inte jag mindre synd om dottern än vad någon här i tråden gör, det kvittar vad ni fått för er, jag ser det ur flera perspektiv bara!! Mamman kan ju t.ex. ha trott att det var hennes sadistiske farsa hon gav sig på, och skulle ge igen!!

Råder dig att läsa på lite om fallet om det är vad du tror är har hänt.
Det är alltså systematisk tortyr av Z som har pågått under en längre tid. Varje dag.

Men syskonen utsattes inte, hur tänker du där?
Citera
2023-11-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det ger henne inte rätt att tortera ett litet barn i åratal. Hon har gjort sina val, och njutit av detta.

Ja det är svartvitt.
Vem påstår att "hon har rätt att tortera"??? Hon är troligtvis psykotisk ju!! Gravt psykiskt sjuk!! Jag förstår att du är en person som ser allting i svart eller vitt!!
Citera
2023-11-27, 21:47
Medlem
lilpeepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverSong
En sån sjuk burn från socialtjänsten om Daniel, akt 198 s.8:

ja detta säger ju mycket hur han framstår haha
Citera
2023-11-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Visst men oavsett förklarar personen det i en tråd som handlar om Z’s trauman och på ett sätt som är mer än att bara ”förklara”. Benämner J som ”stackare” bland annat, är det nödvändigt för att förklara? Ni behöver inte ta på offerkoftan åt J. Hon gör det bra själv under rättegången. Ifall ni bryr er mer om Z än J sluta upp med det. Kan bara säga det här från en som själv upplevt svåra saker 1) Vi som vuxna är inte hjälplösa barn som behöver försvaras 2) Kalla inte Z’s förövare stackare i en tråd om det fruktansvärda hon utsatts för. Hoppas ni kan ta åt er av mina inlägg och förstå varför jag blir arg. Slutar diskutera detta nu för jag vill inte ta över tråden med detta.

Skriv inte ni!! Tillskriv inte mig något om att försvara. Vilken jävla offerkofta drar du in mig i?
Jag försöker förklara, men du verkar inte förstå.
Kanske Bror Duktig härinne kan förklara.

Nej låt oss inte se dig ta över tråden som har svårt för nyanser, oliktänkande och försöker tysta andra.
På ett forum för yttrandefrihet.

Vad du upplevt själv får du blogga om och inte dra in i fallet som en offerkofta..
Senast redigerad av Riley.B 2023-11-27 kl. 21:59.
Citera
2023-11-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Anledningen att du ska sluta skriva om J’s barndom i den här tråden är att det aldrig kan vara lika synd om en vuxen som haft chanser i livet som ett försvarslöst barn. Kan aldrig vara lika synd om J som Z. Jag har själv tagit dåliga beslut på grund av vad jag gått igenom och ser vad du menar med det. Det är väldigt enkelt att ta dåliga beslut utifrån dåliga förutsättningar. Men man är medveten om det. Man vet vad som hjälper och inte innerst inne. Har man barn så gör man det som hjälper för barnets skull. Man ska inte få frikort för att man haft det tufft. Du får gärna kontakta mig privat om du står fast vid dina åsikter, men ta inte över tråden med det tack. Ha lite respekt för ett extremt utsatt barn som Z.
Jag tror inte du kan jämföra dig med den här J...hon är psykiskt sjuk, men det är ju inte du, som kan hantera det på ett annat sätt, även om ni haft det tufft båda två!
Citera
2023-11-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja,det har du rätt i, vi gör inget gott för lilltjejen, genom att skriva här.
Antar inte du heller planerar ngt gott för flickebarnet genom dina inlägg?
Barns utsatthet Berör mig på djupet, Yara,bobby o tyske peter som dog i norrlansskogen, kan inte glömma dessa barn peter-fallet skedde under 80talet..

- tänker på Z o hoppas hon mår bra, verkar som om hon mår någorlunda efter omständigheterna
att gräla o idiotförklara andra trådskrivare, ändrar inte på det skedda.
Alla som skriver är illa berörda av hur Z,behandlats.
Och självklart är det så att nog de flesta förstår att förövaren själv inte är en harmonisk förälder.
Glöm inte J som barn heller..också ett utsatt barn!
Citera
2023-11-27, 21:54
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Vem påstår att "hon har rätt att tortera"??? Hon är troligtvis psykotisk ju!! Gravt psykiskt sjuk!! Jag förstår att du är en person som ser allting i svart eller vitt!!
Finns väl ingenting som tyder på att mamman är psykotisk, däremot jävligt ond! Lägg bara ner
Citera
2023-11-27, 21:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
https://drf.nu/wp-content/uploads/2018/04/Total-gastrektomi-1.pdf

Hur tror du hennes moster gör som också blivit av med magsäcken pga exakt samma orsak?
Dricker välling?

https://drf.nu/wp-content/uploads/2018/04/Total-gastrektomi-1.pdf
Men nu får du allt läsa bättre, jag skev näringsdryck, liknar välling som går ner i tarmen.
Så mostern har ingen magsäck menar du? Och har matstrupen kopplad till tarmar?
Om så är har Z en sond till magen där hon får sin mat och får äta små smakportioner, så mycket vet jag åtminstone
Citera
2023-11-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jo, det är ovidkommande.
En psykotisk, psykisk sjuk människa med hemsk barndom... ovidkommande??
Citera
2023-11-27, 21:57
Medlem
Citat:

Du verkar okunnig. Gravt psykiskt sjuk är inte samma sak som psykotisk.

En psykos är inte ett tillstånd som varar hela livet. Man kan gå in och ur psykos.
Mamman var inte i en psykos när hon tog kontakt med LSS,eller bad dottern S att Hålla tyst.
Hade hon haft en psykos hade hon troligtvis sprungit omkring utan verklighetskontakt och tillslut blivit inlagd..

Det kan givetvis ha funnits perioder där hon haft psykoser. Men det framkommer inte i Fupen.

De flesta med psykoser läggs in eftersom de har kraftiga vanföreställningar som gör att de förlorar kontakt med verkligheten.

Att hon var gravt psykiskt sjuk i någon mån är det ingen som betvivlar. Gravt störd. Men att påstå henne ha varit i psykos hela tiden när hon placerade Z I mörka rum eller tvättstuga, utan mat och vatten och domderade hela familjen till det, är helt bisarrt. Bullshit. Hon var alldeles för organiserad för detta.

En psykotiker hade ju avslöjats som just galen av myndigheter,skola, grannar etc.
Barnen hade blivit mkt snabbare omhändertagna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in