2023-11-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Så alla torterade barn som inte är tillräckligt starka att växa upp som "maskrosbarn", utan blir mentalt störda pga sin mycket dysfunktionella barndom, dom är det inte synd om längre så fort dom vuxit upp, utan bara värda spott och spe sedan....?

sluta dumma dig...Du fattar inte eller så trollar du. Jag har svarat och sagt vad jag tycker. Jag förstår mkt väl dynamiken mellan trauma o barndom och vuxendom. Var sak på sin plats.
I denna tråd diskuterar vi Z och hur illa hon farit. Vi har en sexåring flicka som nästan mördats av sina föräldrar,efter mångårig tortyr.
Huvudspåret här är inte mamma.

Mamma får ta hand om sitt, i den mån hon kan.
Det är så att man ibland måste välja var sympatierna ska ligga, om man inte vill bli en gränslös möjliggörare som likställer en fullvuxen individs position med en sexårig flicka, ifråga om utsatthet

Du får gärna skapa en egen tråd där du fokuserar på mamma J:s tragiska barndom och hur synd det är om henne.
Jag är inte med.
Citera
2023-11-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Rätten bryr sig inte ett skit om hennes uppväxt när de bedömer hennes del i detta.
Snarare ett bevis på att hon mest troligt har gett sitt barn ättika. Rätten tycker inte synd om henne och det verkar du bara den enda som gör här också.
Jag tycker det är fruktansvärt synd om det barnet som blivit torterat nu men även fruktansvärt synd om det barnet som visserligen är vuxen nu, men som blev torterat som barn!!
Citera
2023-11-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Finns det något bevis på att Jasmine blev fysiskt misshandlad av sin far, det enda jag läst är att hennes syster tvingades i ättika och inte Jasmine?
Varför säger några i tråden att hon blivit torterad av fadern?
Hur kan de veta detta om det inte ens står i FUP?
Hur kan man tycka synd om en torterare/våldtäktskvinna m.m?
Z är för evigt skadad och dessa sitter och tycker mer synd om sadisten Jasmine än BO.
Hur fungerar deras empati, som känner mer för GM än BO?
Förstår inte.

Jag tror nog det stämmer, men finns ju inga egentliga belägg. Det jag reagerar på är hur soc inte har koll på en familj med tungt missbruk?! Som har varit känt!
Injicerat amfetamin och heroin. Efter det har båda fortsatt proppa i sig olika substanser och ett barn föds abstinent.

Jösses.
Citera
2023-11-27, 20:08
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Konfronterar man föräldrarna med dessa uppgifter i förhören?

Tror inte jag läste det i FUP iallafall under deras förhör..!!
Citera
2023-11-27, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte
Blir vårdnadshavarna misstänka för mordförsök och tortyr eller sträcker sig brottsmistankarna bara till grovmisshandel?

Orkar inte läsa, det är för groteskt. Mår fysiskt illa av de lilla jag har läst hitintills!

"Synnerligen grov misshandel" är den grövsta misstanken, tyvärr. Hade gärna sett nått med högre fängelsestraff. Dom kommer nog ut efter 1-4 år och får betala 20 000 i skadestånd, vi är ju i Sverige trots allt...
Citera
2023-11-27, 20:21
Medlem
Mjukislabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jo då men ytterst lite.

Ok det var tungt att läsa hela FUP så något kan man ju missat
Citera
2023-11-27, 20:22
Medlem
mrscools avatar
Någon som kan länka fup? Innan ni säger att det finns i sammanfattningtråden så funkar ej den länken för mig.
Citera
2023-11-27, 20:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Därför att hon inte kan äta normalt. ”Små portioner”= några teskedar med mjuk eller mosad mat. Någon dl fil etc. Vad ska media skriva menar du? Att ”flickan kan äta igen” när så inte är hela sanningen? Hon går på näringsdrycker, tillskott och smärtstillande. När andra barn smäller i sig en chokladkaka spontant tittar hon på. Hennes matstrupe är ihopsydd med tarmen. Hon har ingen magsäck.

Att försöka förminska hennes handikapp till att ”hon nu kan äta fast föda” när det egentligen handlar om små, små bebisportioner med sönderkokt mat är inte rättvist. Visst, några små korvslantar utan skinn räknas inte som flytande mat, men att likställa det med vanlig fast föda är inte heller korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Fast det var ju när hon låg inlagd på sjukhuset. Nu berättar familjehemmet att hon äter normalt.

Hur många gånger ska det behöva skrivas?
Flickan äter helt ”normal” mat precis som det tidigare har länkats/skrivits/hänvisats till (och precis som Eliseei här också skriver).
Macka till frukost, lunch i skolan* och kvällsmat hemma (bla korv med bröd).

Det finns tydligt skrivet att läsa listor i FUP, hennes dagliga intag av mat, skrivna utav jourhemmet.

*här skrevs det att dom inte har koll på vilken mängd mat hon äter då det inte är något skolan rapporterar hem om, men hon äter lunch där precis som dom andra barnen.
Citera
2023-11-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Hur är det möjligt att flickans snippa (slidöppning) är så stor (som vårdpersonalen berättade) om ”mamman” (monstret) ”bara” använt sina fingrar? Känns som att övergreppet varit betydligt mycket värre än så… äckliga jävla individer är de vill seriöst misshandla de
Det är helt ofattbart. Får lust att göra något för flickan men man får även lust att skada föräldrarna som du säger, och det är inte särskilt ofta jag känner så.
Citera
2023-11-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Att gärningen i sig skulle ge stöd för rättspsykiatrisk vård har inte stöd i rättspraxis. Om så vore skulle resningsansökningar överbelasta rättsystemet. Antalet snnesförvirrade våldshandlingar som renderats långa påföljder är inte att förglömma.

Det Z utsatts för är ett långvarit och systematiskt lidande och ska i sig inte påverka påföljden p.g.a tillfällig psykisk störning.
Att den metodiska, konsekventa och grova misshandeln av den nu 7- åriga dottern Z är "sjuk" i fokmun, som så många andra brott, bör inte förleda.

Sen bör frågan ställas om varför några konton identifierar sig så hårt med förövaren och inte med offret?

Mamman var också ett offer som barn,...det finns ingen anledning att glömma bort hur utsatt och misshandlad hon en gång var som barn själv! Hon har blivit så skadad så hon upprepat det med sin egen dotter...det viktigaste hon har!!
Citera
2023-11-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrscool
Någon som kan länka fup? Innan ni säger att det finns i sammanfattningtråden så funkar ej den länken för mig.

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2023-11-27, 20:34
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Gode Gud! De måste ju va helt pantade!

https://www.skanesanglar.se/

Om man tittar på vilka som är Sekreterare och
Kassör och kollar deras respektive facebook-profil så ser man snabbt att "alla hönsen inte här hemma".
Dessutom har dom bosatta i Billinge, utanför Eslöv.
Värsta inaveln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in