2023-11-26, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raggerunk
”Selal Bulduk tror att Åkessons prat om rivning bara är första steget:
– Han vill ta medborgarskapet från de som inte sköter sig. Tänker han utvisa oss alla? Tar han bort alla muslimer från Sverige får han själv jobba i vården.”

Säger han rakt ut att ingen i mosken sköter sig…?

Jag förstår inte den retoriken, 90% av de yngre i min familj är läkare och sjuksköterskor och dom är ”etniskt svenska”. Har dom som säger så aldrig jobbat i vården eller? Där jobbar liksom Anders, Karin, Pernilla, John osv. Sedan är ju också människor med invandrarbakgrund också patienter och vårdtagare själva, inte bara eventuell vårdpersonal. Hur klarar sig Island liksom eller hur var vården i Sverige för 40 år sen? Sen har jag inget intresse av ett etniskt homogent land, jag bryr mig bara om att folk uppfyller samhällskontraktet.
Citera
2023-11-26, 23:54
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Om moskéer som sprider homofobi hamnar på rivningslistan får man utgå från att när hatmoskerna är grus så rullar bulldozern vidare mot SD:s partikansli. Detta med tanke det SD:s företrädares ord om arrangörerna av Pride och dragqueen story hour.
Citera
2023-11-27, 00:00
Medlem
Men fattar ni inte att även om JÅs utspel inte får konsekvenser just denna helgen så kommer Sverige bli ännu mer en måltavla för enskilda terrordåd. Vi får väl se om ni jublar och applåderar den dagen om den kommer.
Men vad gör man inte för att stoppa sosseriet!?

Landsförräderiet står ni SDare för!
Citera
2023-11-27, 00:03
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det slår mig nu när jag skrollar igenom mainstream tidningar att det bara är expressen som har 1 artikel om JÅ utspel. Om uttalande kommit för 10 år sen hade dessa tidningarna varit tapetserade i veckor med artiklar om hur rasistisk JÅ är.
Ja, media skriver sällan och berättar att bagaren precis har bakat ännu ett bröd.
Citera
2023-11-27, 00:07
Avslutad
Helt rätt, Islam har inget att göra i civiliserade länder att göra.. dvs utanför icke skidåkande nationer
Citera
2023-11-27, 00:23
Medlem
sanchoos avatar
Smart av honom att syna socialdemokraterna.
De BEHÖVER islamisternas röster.

JÅ vill inte rakt ut säga att majoriteten av muslimerna röstar på sossarna, men han gör det skickligt retoriskt när han säger att ISLAMISTERNA stödjer sossarna.

Dock är det väl fan inte så bra att riva heliga byggnader. Det hade räckt med att stoppa etableringen av nya.
Citera
2023-11-27, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
oerhört skrämmande, men tyvärr sant.
Yup, det är många som vet hur konspiratoriskt lagda SD-topparna är.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/15GreG/gellert-tamas-om-richard-jomshof
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
JÅ vill inte rakt ut säga att majoriteten av muslimerna röstar på sossarna ..
SD sa exakt samma sak om Sossarna och judarna, att det var dom som röstade på sossarna. Det står t.o.m. i SDs partiprogram.
Sen bytte SD tvärt riktning till att hata på muslimer istället, hösten 2009. Och då hette det plötsligt att det istället var muslimer som röstade på sossarna, och judar beskrevs som så fåtaliga i Sverige att sossarna skulle aldrig ha vunnit mycket på deras röster

JÅ kanske är förvånad, varför i hela friden inte muslimer/judar inte röstar på SD? SD som är så ärofyllda och välmenande
Senast redigerad av Robbinist 2023-11-27 kl. 01:40.
Citera
2023-11-27, 01:51
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är mycket bra förslag som han kommer med. Sverige kan inte bara tillåta att islam tar över. Det är så främmande för Sverige ath det måste finnas ett försvar mot det. Som det är idag finns det i praktiken ingenting som hindrar att Sverige blir muslimskt inom någon generation. Sverige måste slå vakt om vårt sätt att leva som innebär ett sekulariserat, demokratiskt samhälle.
Jag tycker även att man skall förbjuda religiösa friskolor och sluta ge statligt stöd till religiösa samfund.

Varför skulle Sverige bli muslimskt?
Citera
2023-11-27, 02:07
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Varför skulle Sverige bli muslimskt?
Det är bara att extrapolera de demografiska kurvorna. Lite historisk kontext därtill.
Citera
2023-11-27, 02:11
Medlem
GeneralBurros avatar
Jimmie Åkesson orsakar snart terrordåd i Sverige med sina uttalanden, han är en ren jävla nazist och rassist alltid varit. I Turkisk media har nu dessa uttalanden varit på framsidor, Nato kan Sverige glömma nu, prakt åsna o prakt åsnor hela sd.
Citera
2023-11-27, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Jimmie Åkesson orsakar snart terrordåd i Sverige med sina uttalanden, han är en ren jävla nazist och rassist alltid varit. I Turkisk media har nu dessa uttalanden varit på framsidor, Nato kan Sverige glömma nu, prakt åsna o prakt åsnor hela sd.
Lilla vän. Jimmie påpekar väl fakta. S har rotat i och snott islamska röster sen rätt långt tillbaka, sen inte brytt sig om att mussarna varken tål HBQTi eller vad annars som får dem att rygga.
Det är nog S som bäddat. Sen får vi ligga och trycka till dess ngn gör upp med detta falsarium av trygghet vid letts att tro att vi har.
Citera
2023-11-27, 02:47
Medlem
Dom flesta invandrare tycker nog det är bra att vi motverkar extrem islamism i lokaler finansierade av diktaturer i Mellanöstern?

Men inte maggan tydligen! Islam ska ta över Sverige, det är nämligen sossepolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in