2023-11-26, 22:33
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Islamofober, eller personer som är emot religionen islam, påstår ofta att de inte är islamofober.

Sverigedemokraterna påstår , för att komma runt den negativa rasiststämpeln, att de är invandringskritiska, inte invandringsfientliga

Dessutom,

Varannan svensk tycker att SD är ett rasistiskt parti, enligt SvD/Novus. Kvinnor svarar betydligt oftare ja på frågan – och var femte M-väljare håller med. ”Ett uppenbart hinder för fortsatt tillväxt”, säger SD-toppen Mattias Bäckström Johansson.

Jag är islamofob på samma sätt som jag är sossefob och jag röstar på SD.

Du är ju Sverigefob, vilket är mindre charmerande.
Citera
2023-11-26, 22:38
Medlem
Citat:
Jimmy Åkesson visar allt mer sitt rätta jag.

Rasist och islamofob.

Att vara rasist är inte bra, men är han det? Att vara islamofob är bra. Det visar på självbevarelsedrift.

Det är självklart att vi inte ska ha fula byggnader där man sprider hat mot Sverige. Moskéer ändrar hela landskapet och passar inte in i miljön. Det är märkligt att man måste tjafsa med en byggnadsnämnd om takkupor och en liten utbyggnad på vischan, men fula arabiska byggnader tillåts. Islamister hatar det sekulära samhället de flyttat till. De ser på svenskar som sina arbetshästar

Jag känner obehag när jag ser palestinasjalar och kvinnor inbakade i skynken. Halvmånar, flaggor och dylikt som islamistiska staten, talibaner och övriga islamister har som symboler ser jag som ett direkt hot. Jag känner samma obehag inför hakkors och Putins nya symbol Z. Det är hundvisslor som uppmanar till krig. Symboler som uppmanar till att mörda andra människor urskiljningslöst för profeten eller Putin, ska förbjudas om vi ska få ordning på Sverige.

Det är i moskéerna muslimerna uppviglas. Det är anmärkningsvärt att imamer inte tar sitt samhällsansvar när det gäller fostran av muslimska barn. Moskéerna motarbetar anpassning till det svenska samhället, och då är det enda förnuftiga att se till att få bort dessa islamistiska tillhåll.
Citera
2023-11-26, 22:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Sverige är det enda landet i världen där man inte får känna tillhörighet av en kultur för trygghet och sammanhang. Vara stolt, tacksam och glad över att tillhöra och härstamma ifrån.😱
Vad babblar du om. Du får göra vad du vill i Sverige så länge du inte går på annans rättigheter. Du kan ha knätofsar till riksdagsöppningen om du så vill.
Citera
2023-11-26, 22:44
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Jimmy Åkesson visar allt mer sitt rätta jag.

Rasist och islamofob.

Rasist tror jag inte han är. Islamofob är han garanterat, det är därför han har min röst.
Citera
2023-11-26, 22:56
Medlem
Islam bör raderas ut ur hela Europa.

Islam följer inte mänskliga rättigheter och då ska vi inte applicera mänsliga rättigheter på Islam.
Citera
2023-11-26, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det handlar inte om det. Om du läser lite innantill ser du att jag bara konstaterat att det här inte kommer att bidra till att Åkesson kommer att sitta i någon regering efter nästa val. Att konstatera att det finns vissa problem med islamismen har alla regeringspartier gjort. Men de tycker inte för den skull det är bra att riva moskéer för det.
Jo det är precis det, det handlar om.
Som jag skrev har ingen hitills fattat några som helst beslut som på riktigt kan bidra till förändring.
Åkesson sammanfattar det hela rätt, då denna politik som genomsyrat landet bidragit till att det fått gå så långt som det gjort.
Inte bara Sverige utan i stort sett hela europa börjar vakna upp och inse att fortsätter det som det gör nu, kommer vi se ett helt annat europa i framtiden.

Då kommer det inte räcka med de åtgärder Åkesson beskriver.

Maggan och (S) försvarar som man kunde höra i Rapport SVT 1 ikväll detta genom rätten till religionsfrihet, och menar att man ska "kasta ut" de i SD från riksdagshuset som inte förlikar sej i det.

Med andra ord:
Förräderiet mot Sverige och dess befolkning ska fortsätta. Kosta vad det kosta vill. Agendan ska följas.
Senast redigerad av hanenhen 2023-11-26 kl. 23:04. Anledning: stavfel
Citera
2023-11-26, 23:03
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Islam bör raderas ut ur hela Europa.

Islam följer inte mänskliga rättigheter och då ska vi inte applicera mänsliga rättigheter på Islam.
Vad är det här för en logik? Om du inte vill ha mänskliga rättigheter låter det som en religion som inte följer mänskliga rättigheter passar perfekt för dig.

Du skulle kanske trivas bättre i Nordkorea än i Sverige.
Citera
2023-11-26, 23:26
Medlem
Hets mot folkgrupp. Först bränner man koranen nu ska man riva deras Moské.
Citera
2023-11-26, 23:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad babblar du om. Du får göra vad du vill i Sverige så länge du inte går på annans rättigheter. Du kan ha knätofsar till riksdagsöppningen om du så vill.
Eh va? Sverige har inte implementerat Mills skadeprincip, lille vän.
Citera
2023-11-26, 23:30
Medlem
Libertarismuss avatar
30 av 31 moskéer vill införa blasfemilagar och ett förbud mot någon form av kritik mot islam. Ja, riv 30 moskéer.
Citera
2023-11-26, 23:31
Medlem
Töm blattegängens lager på sprängmedel, och jämna skiten med marken.
Återvinning är ju modernt.
Citera
2023-11-26, 23:39
Medlem
Kaptagons avatar
Det slår mig nu när jag skrollar igenom mainstream tidningar att det bara är expressen som har 1 artikel om JÅ utspel. Om uttalande kommit för 10 år sen hade dessa tidningarna varit tapetserade i veckor med artiklar om hur rasistisk JÅ är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in