2023-11-22, 21:28
Medlem
Hade avlivat dom direkt om det hade hänt mig.
Citera
2023-11-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Haft chihuahor och små skit hundar som springer löst mot min staffe flera gånger. Varnar hela tiden att ”nästa gång så håller jag inte i kopplet”.
Dessa råttor är oftast dom som provocerar andra hundar, ägarna är generellt väldigt nonchalanta och behandlar dom som brats.

Min schäfertik har blivit attackerad 5-6 gånger av småhundar. Ägarna är oftast nonchalant ”oj, har min lilla älskling rymt. Tur att den inte är så stor” som tur är för dessa ägare är min schäfertik löjligt snäll. Hon gillar myror och grodor, att titta på.

Men dessa småhundar har bitit min schäfer och hängt i ben, svans , öron och hals!! Men dom är så små så dom har bara haft lite päls i munnen.
Citera
2023-11-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Faktiskt inte om det var hunden som öppnade dörren själv. Det var ett annat rättsfall med en exakt liknande situation alldeles nyligen där hundägaren friades i rätten just för att den inte ansågs vara ansvarig för att hunden tog sig ut själv.

Men herre gud! Min schäfer kan öppna dörrar! Nu är hon snäll , men vet ju inte folk!! SJÄLVKLART låser jag ALLTID dörren! Dåligt av hovrätten
Citera
2023-11-23, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kan du inte kontrollera dina grisar om andra hundar provocerar så har du inte tränat dem rätt eller så har de labilt psyke och bör tas bort.

Min schäfer har haft småhundar hängandes i ben, svans, öron och hals. Hon brukar ruska sig så att dom lossnar. Men hon skulle aldrig göra någonting. Det har hänt 5-6 h gånger nu.

Hon skulle bli först farlig om någon hund/ människa angrep min dotter allvarligt. Men då kan jag tycka att det är befogat.
Citera
2023-11-23, 16:23
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Min schäfertik har blivit attackerad 5-6 gånger av småhundar. Ägarna är oftast nonchalant ”oj, har min lilla älskling rymt. Tur att den inte är så stor” som tur är för dessa ägare är min schäfertik löjligt snäll. Hon gillar myror och grodor, att titta på.

Men dessa småhundar har bitit min schäfer och hängt i ben, svans , öron och hals!! Men dom är så små så dom har bara haft lite päls i munnen.

Skada kan dom göra.
Vet många barn som fått ordentliga sår av taxar och maltesers, exempelvis min grannes barn.Men man rapporterar det inte då ”dom är söta”.
Citera
2023-11-23, 16:25
Medlem
R5As avatar
Citat:
Min schäfer har haft småhundar hängandes i ben, svans, öron och hals. Hon brukar ruska sig så att dom lossnar. Men hon skulle aldrig göra någonting. Det har hänt 5-6 h gånger nu.

Hon skulle bli först farlig om någon hund/ människa angrep min dotter allvarligt. Men då kan jag tycka att det är befogat.

Ja schäfern är duktig på att skydda människor.
Bullyhundar är bland dom sämsta vakthundarna som finns om det är som så att attacken kommer från en människa. I aveln genom åren så avlivades deras förfäder när dom visade aggressivitet mot förare osv. Men mot djur backar om inte om dom blir uppretade. Därför säger jag till alla som har en bullyhund, dom behöver inte umgås med andra djur om dom inte känner dom bra.
Citera
2023-11-23, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Skada kan dom göra.
Vet många barn som fått ordentliga sår av taxar och maltesers, exempelvis min grannes barn.Men man rapporterar det inte då ”dom är söta”.

Vadå ordentliga sår. Lugna ner dig, en tax eller malteser dödar inte hejvilt likt kamphundar.
Citera
2023-11-23, 16:27
Avslutad
AVLIVA alla kamphundar och förbjud den äckliga Blatte/White-Thrash rasen.
Citera
2023-11-23, 16:28
Avslutad
Citat:

Du borde fråga dig själv om din schäfer är hjärnskadad som gillar att kolla på myror.
Citera
2023-11-23, 16:29
Avslutad
Intressant att på Östermalm där jag bor ser man aldrig en enda kamphund, ska va nångång att en sosse från förorten är där på sin höjd. Antar att folk är välutbildade och har något innanför pannbenet på Östermalm.
Citera
2023-11-23, 16:52
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vadå ordentliga sår. Lugna ner dig, en tax eller malteser dödar inte hejvilt likt kamphundar.

Skada kan dom göra, jag har själv inte kunnat använda min tumme på 3 veckor pga en tax.
Tänk dig ett barn på 4 år.
Citera
2023-11-24, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artex92
Ser ut att vara Ollenicklas väg 33 dom hämtat hundarna ifrån enligt bilden i TTela.

Tre hundar samt en valpkull har hämtats.
Personen som äger 2 av de stora hundarna som attackerade bor på nr 3, och hunden på 37 var inte med i attacken.
Personen vars hundar avlidit ändrar gång på gång sin historia, först från 3 hundar, sedan 2 och nu igen 3 vilket inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in