2023-11-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggerunk
”Selal Bulduk tror att Åkessons prat om rivning bara är första steget:
– Han vill ta medborgarskapet från de som inte sköter sig. Tänker han utvisa oss alla? Tar han bort alla muslimer från Sverige får han själv jobba i vården.”

Säger han rakt ut att ingen i mosken sköter sig…?

Vilken fruktansvärd tanke! Han tycks dessutom veta att de är många som inte sköter sig - och en stor del av dem arbetar inom vården.. 😳
Citera
2023-11-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du bara tycker allting är skit och att det inte finns nånting att känna sig stolt över som svensk undrar jag vad du gör på fritiden? Vistas du aldrig i naturen? Engagerar dig i föreningar? Firar högtider? Går ut med kompisar? Tar del av sport- och kulturevenemang? Sverige har jävligt mycket att erbjuda om du kommer upp från källaren.

Stolt svensk, nä inte alls faktiskt. Men tack mitt sociala liv e rikt och jag är både i natur & uteliv, däremot älskar jag Sverige. Men skulle jag påstå mig vara stolt svensk, nä absolut inte. Däremot älskar jag många aspekter med Sverige, men vet inte varför jag skulle va stolt över något som jag själv inte åstadkommit, tror inte på kollektivism, jag är heller inte nationalist.

Däremot så älskar jag sekuralism, demokrati och frihet, jag ser mig mer som en del av den västerländska världsdelen och Sverige är den del av detta, däremot så är jag helt inställd på att om inget drastiskt händer så bor jag inte kvar här mer än 10-15 år till, de finns andra länder som faktiskt bryr sig om sin kultur och medborgare och inte låter militanta medeltida extremister importeras i mängder.

Men i mina ögon är Sverige demokraterna de enda partiet som ser verkligheten för vad den är, och den är dyster, innan man inser de kan man inte göra något åt saken.
Citera
2023-11-26, 22:13
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Att riva moskéer kanske är för radikalt. Finns säkert fina budskap inom islam och dygdiga människor som verkligen tror att de tjänar sin Gud. Men religionen är problematisk, det är klart. Inte bra om de blir i majoritet en dag.
Men, vem fan har nämnt att moskéer rakt överlag skall rivas.....
Citera
2023-11-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Bara muslimer själva kan städa upp i egna led. Så länge de inte gör det kommer heller inte svenskar vilja integrera er på riktigt. Ni smutsar ner ert eget folk.

Dom borde förstå att själva redigera koranen från dessa fultexter som handlar om våld mot judar och kristna. För sin egen sak. Bibeln var en gång våldsam och fick redigeras och så måste ske med koranen.

Tänker också på franska dilemmat med islamistisk separatism
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/frankrikes-macron-vill-ha-lagar-mot-islamistisk-separatism
Citera
2023-11-26, 22:18
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Jimmy Åkesson visar allt mer sitt rätta jag.

Rasist och islamofob.
Man kunde ju önska men tyvärr är han inte rasist. Islamofob... Ja islamofobi är ju det uttryck vänstern och muslimer använder för att förminska människor som förstår problemen med islam. Hur kan någon svensk stödja islam? Det finns ju inga värderingar som korrelerar.

Svenska värderingar: jämställdhet, tolerans, öppenhet, demokrati, yttrandefrihet osv.
Islamiska värderingar: kvinnoförtryck, intolerans, slutenhet, klanstyre/teokrati/diktatur, taqqiya (ljuga för otrogna för att vinna fördelar), sharia (strikt religiös islamisk lag), jihad (heligt krig för att bekämpa otrogna och erövra land mm) osv.

Det finns alltså välgrundade sakliga skäl för svenskar och västerlänningar att frukta islam, att stänga islam ute från sina länder. Åkesson säger här det som väldigt många svenskar tycker - att inga moskéer borde finnas i Sverige. Många svenskar tycker också att muslimer ska packa ihop sitt pick och pack och lämna landet.
Citera
2023-11-26, 22:18
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Antar att du ser Sverige som fiende redan nu.

Knappast 80 % röstar inte för SD, de 20 procent rasisterna är trotts allt en minoritet.
Citera
2023-11-26, 22:19
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Att riva moskéer kanske är för radikalt. Finns säkert fina budskap inom islam och dygdiga människor som verkligen tror att de tjänar sin Gud. Men religionen är problematisk, det är klart. Inte bra om de blir i majoritet en dag.
Men, vem fan har nämnt att moskéer rakt överlag skall rivas.....
Citera
2023-11-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Dom borde förstå att själva redigera koranen från dessa fultexter som handlar om våld mot judar och kristna. För sin egen sak. Bibeln var en gång våldsam och fick redigeras och så måste ske med koranen.

Tänker också på franska dilemmat med islamistisk separatism
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/frankrikes-macron-vill-ha-lagar-mot-islamistisk-separatism

Sant. Jag ser det även som ett kulturellt problem som går enda in till middagsbordet. De behöver fullt ut ifrågasätta grundläggande synsätt på saker och ting. Det kommer inte vara lätt och kommer ta lång tid. Det är även svårt när du sätter dig upp mot föräldrar, bröder och andra auktoriteter som kanske till och med hotar med våld. Men så länge de inte städar upp kommer de heller inte tas på allvar av den breda majoriteten. Fler och fler upplysta om skeva islamistiska synsätt och även kvinnor börjar nu på allvar sympatisera med SD, Jimmy och organisationer på andra sidan.
Citera
2023-11-26, 22:23
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Knappast 80 % röstar inte för SD, de 20 procent rasisterna är trotts allt en minoritet.

Okej. Men vi rasister kan stava rätt i alla fall..
Citera
2023-11-26, 22:25
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir ju motsägelsefullt att klandra islamister för de populära sedvanliga högerextremistiska anklagelserna utav globohomo, feminism och global uppvärmning,m.
Där har ju Islamiska stater samma värdegrund som de själva

Edit. Det är ju inte mycket som är "svenskt" i dagens samhälle som inte är baserat på kolonialism och slaveri (läs lågavlönad importerad arbetskraft). Gammal svensk tradition med dess värderingar är att jämställas med fåraherdar i avlägsna bergstrakter typ i Afghanistan. Så är det ju inte idag. Det är en konsumtionkult utan överlevnadsinstinkt i Sverige. Hur den har uppkommit får man inte nämna för då blir man cancelad.
Sverige är det enda landet i världen där man inte får känna tillhörighet av en kultur för trygghet och sammanhang. Vara stolt, tacksam och glad över att tillhöra och härstamma ifrån.😱
Senast redigerad av Lillamig72 2023-11-26 kl. 22:32.
Citera
2023-11-26, 22:28
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Man kunde ju önska men tyvärr är han inte rasist. Islamofob... Ja islamofobi är ju det uttryck vänstern och muslimer använder för att förminska människor som förstår problemen med islam. Hur kan någon svensk stödja islam? Det finns ju inga värderingar som korrelerar.

Svenska värderingar: jämställdhet, tolerans, öppenhet, demokrati, yttrandefrihet osv.
Islamiska värderingar: kvinnoförtryck, intolerans, slutenhet, klanstyre/teokrati/diktatur, taqqiya (ljuga för otrogna för att vinna fördelar), sharia (strikt religiös islamisk lag), jihad (heligt krig för att bekämpa otrogna och erövra land mm) osv.

Det finns alltså välgrundade sakliga skäl för svenskar och västerlänningar att frukta islam, att stänga islam ute från sina länder. Åkesson säger här det som väldigt många svenskar tycker - att inga moskéer borde finnas i Sverige. Många svenskar tycker också att muslimer ska packa ihop sitt pick och pack och lämna landet.

Islamofober, eller personer som är emot religionen islam, påstår ofta att de inte är islamofober.

Sverigedemokraterna påstår , för att komma runt den negativa rasiststämpeln, att de är invandringskritiska, inte invandringsfientliga

Dessutom,

Varannan svensk tycker att SD är ett rasistiskt parti, enligt SvD/Novus. Kvinnor svarar betydligt oftare ja på frågan – och var femte M-väljare håller med. ”Ett uppenbart hinder för fortsatt tillväxt”, säger SD-toppen Mattias Bäckström Johansson.
Senast redigerad av Proklos 2023-11-26 kl. 22:31.
Citera
2023-11-26, 22:32
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Kan det inte vara en religion, som på en del platser har blivit en "politisk ideologi"?
Lyssnat lite för mycket på Jomshof, har vi?

Jomshof är kanon, men mina åsikter om islam är detsamma idag som på tidigt 90-tal.

Islam cementerar människor i utanförskap i Sverige och moskéer bidrar till att muslimer inte assimilieras i vårt samhälle. Islam hör alltså inte hemma i Sverige och inget argument kan få mig att ändra min hållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in