2023-11-26, 20:00
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverSong
En sån sjuk burn från socialtjänsten om Daniel, akt 198 s.8:

"Daniel sa att han arbetar mellan 08-15.30 på en daglig verksamhet, men L*igia fick inte riktigt klart för sig om han DELTOG i dagliga verksamheten eller om han ARBETADE som anställd men
pappan sa att han arbetade där när soctj försökte klargöra vilket."

Hahaha, tack för att du delade med dig 😆 Jag hade helt missat detta!
Citera
2023-11-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
... ifrågasatt hur tex det är relevant för tråden huruvida syskonen kommer ses i framtiden efter inte.

Det blir nog en tolkningsfråga.

Jag tror att de kanske kommer att träffas då den äldsta dottern fyller 18 år eller 20 år. Då finns det ju en anledning till det. Detta som hänt Z är något som måste lägga sig och det kommer att ta tid.
Citera
2023-11-26, 20:04
Medlem
Citat:
[

Du vet att du söka på nyckelord i FUPen?

Jag hittar inget från sjukhuspersonalen men där emot från sida 293 i Z's förhör:

Vad ni nu vill få ut av det där.

Jag har inte påstått att jag har insyn utan ifrågasatt hur tex det är relevant för tråden huruvida syskonen kommer ses i framtiden efter inte.
Ur Z,s synpunkt är det nog så viktigt. Hon har uttryckt längtan efter syskonen,
för hennes tillfrisknade kan det ha betydelse om relationerna blir bra, eller också blir det ingen
fortsatt kontakt med Z o syskonen, det lär alldeles säkert tas upp under rättegången.
Syskonen bör inte bära agg till Z, och tro att det är hennes fel att familjen sprack..
Citera
2023-11-26, 20:11
Medlem
Citat:
[

Jag har inte påstått att jag har insyn utan ifrågasatt hur tex det är relevant för tråden huruvida syskonen kommer ses i framtiden efter inte.
Ja, och hur många svar vill du ha?

Är det relevant för denna tråd att du frågar om något är relevant hela tiden?

I denna tråd diskuterar vi fallet Z.
I FUP framkommer mängder av uppgifter.
Bla om X:s relation till syskon
.Det är en helt vansinnigt dysfunktionell familj där syskonen blivit indragna.
Vi diskuterar inte syskonen, vi diskuterar Z relation till dem.
Nu får du helt enkelt nöja dig med de svar du fått.
Citera
2023-11-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Känner också igen att jag läste i något förhör från sjukvårdspersonal at en bil från Skånes Änglar parkerat illa precis vid ingången julafton.
Dessutom ser man i Jasmine och Daniels sms från julafton att hon hade koll på att änglarna skulle till sjukhuset med klappar till barn och Jasmine tyckte då att det vore lämpligt av Daniel att meddela dem om att Z låg inne. Hur Jasmine hade koll på det kan man ju undra, men det hade hon tydligen. Kanske de pratat om det innan då Skånes änglar hälsade på familjen?

Har för mig att Jasmine i sina sms inte var glad över att de från Skånes Änglar skulle kunna få syn på Z, att hon var rädd för det? Måste kolla upp sms:en igen.
Citera
2023-11-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ja iaf V och lillebror. V blev glad, men lillebror verkade inte känna igen Z.

Tillägg: Enligt FUP var det dock ett misstag att barnen träffades. Det var inte planerat utan båda var på samma plats vid samma tillfälle, har för mig att det var på någon form av lekterapi.
Citera
2023-11-26, 21:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Känner också igen att jag läste i något förhör från sjukvårdspersonal at en bil från Skånes Änglar parkerat illa precis vid ingången julafton.
Dessutom ser man i Jasmine och Daniels sms från julafton att hon hade koll på att änglarna skulle till sjukhuset med klappar till barn och Jasmine tyckte då att det vore lämpligt av Daniel att meddela dem om att Z låg inne. Hur Jasmine hade koll på det kan man ju undra, men det hade hon tydligen. Kanske de pratat om det innan då Skånes änglar hälsade på familjen?

Först fick hon panik när hon insåg att SÄ skulle dit och dela ut julklappar dagen efter Z lagts in, hon sms:ade pappan på natten något i stil med;

”Dom kommer FUCKING se Z..!”

Sen var det väl en annan gång när SÄ (kvinnan) hade varit där och propsat på att få lämna en chokladask till Z?
Personalen hade upplevt henne som obehaglig eller dylikt, detta med att hon inte gav sig utan tvunget ville upp på avdelningen.
Citera
2023-11-26, 21:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
En liknande artikel från SKD.

Eslövsmammans syskon: ”Jag tvingades svälja ättika som barn”

Citat
Mamman till den ättiksförgiftade Eslövsflickan hade en tuff barndom, vilket både hon själv och flera av syskonen berättar om i förhör. Enligt ett av syskonen blev de misshandlade av sin pappa. Vid ett tillfälle ska detta syskon ha tvingats att svälja ättika. Hon berättar även att hon blev bunden.

https://www.skd.se/2023-11-23/eslovsmammans-syskon-jag-tvingades-svalja-attika-som-barn

Nu är det tredje eller fjärde gången denna artikeln postas på väldigt kort tid.
Varför upprepas denna artikeln nu hela tiden?

Varför kollar ni inte upp 🔍 innan ni postar inlägg i trådar, det blir bara en massa upprepningar hela tiden!
Citera
2023-11-26, 21:22
Medlem
rottanottans avatar
Är förhandlingen öppen för allmänheten
Citera
2023-11-26, 21:23
Medlem
Jag försöker öppna förhören med Skånes änglar men det går inte, borde vara aktbilaga 202. Försökte öppna bilaga 202 på mailen men den är helmaskad.
Är det jag som rör till det eller varför skulle deras vittnesmål vara sekretess?
Citera
2023-11-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nu är det tredje eller fjärde gången denna artikeln postas på väldigt kort tid.
Varför upprepas denna artikeln nu hela tiden?

Varför kollar ni inte upp 🔍 innan ni postar inlägg i trådar, det blir bara en massa upprepningar hela tiden!

Hade denna från SKD blivit postad innan? Länka artikeln tack!
Senast redigerad av Braskamin58 2023-11-26 kl. 21:37.
Citera
2023-11-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag försöker öppna förhören med Skånes änglar men det går inte, borde vara aktbilaga 202. Försökte öppna bilaga 202 på mailen men den är helmaskad.
Är det jag som rör till det eller varför skulle deras vittnesmål vara sekretess?

https://gofile.io/d/8YcccA

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in