2023-11-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Z har sedan hon var liten bott mer eller mindre på halvtid hos mormor och A dessutom påstår mamman att hon fram till året mestadels sov dygnet runt vilket kan innebära att hon inte ens som bebis var del av familjen och då har syskonen inte kunnat få några band till henne . Z har verkar det uppfattats av syskonen som någon som var på besök , hon delade ju inte ens rum med syskonet som bara var 10 månader äldre utan i gamla huset var hon instängd i rum och i nya bostaden fick hon sova på en madrass på diverse ställen .

Vilken nya bostad tänker du på?
Citera
2023-11-26, 18:31
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Skånes änglar.. nån som har koll på deras märkliga beteende vid akuten?

Var framgår att de var där?
Citera
2023-11-26, 18:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Jag har för mig att. De var det och hade parkerat rakt framför intaget och att nån upplevde det som märkligt.
Någon som känner igen det?

Nej inget som känns igen alls. Hur skulle de fått information om händelsen?
Citera
2023-11-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Nej inget som känns igen alls. Hur skulle de fått information om händelsen?

Det jag undrade med, men antingen har jag drömt eller så framgår det i nåt förhör, många sidor att lusläsa men blev osäker nu.
Citera
2023-11-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det tror jag med.
Det är lika synd om mamman som om z.
Det skulle förklara beteendet.
Vänta va, på allvar?
J är en äcklig människa som tagit beslutet att tortera och våldta sitt barn. Det är klart att förklaringar till det sannolikt ligger i hennes barndom som hon ej bearbetat, men det skulle aldrig kunna vara lika synd om henne som hennes lilla dotter. J är inte ett försvarslöst barn. Jag har själv gått igenom flera svåra trauma men är inte en ond människa för det. Även J’s syster verkar blivit mer utsatt än J, och hon verkar som en mer normal människa. Var nog synd om J när hon var barn. Men nu? Har riktigt svårt att tycka synd om någon som behandlar sitt eget barn som hon gjort/gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så länge som personen är normalbegåvad (eller bara lätt begåvningshandikappad) och inte lider av någon psykisk sjukdom på psykosnivå (alltså när en mamma får för sig att det är Antikrist eller ett monster hon har fött, och på riktigt tror på detta) - så finns det inga ursäkter. Inte för HANDLINGARNA.

Det kan bli så att en förälder som själv utsatts och inte fått någon kärlek av sina föräldrar, är så skadad att han eller hon inte kan älska sitt barn, inte kan ta till sig sitt barn, inte kan sakna sitt barn när det inte är där, inte kan sörja sitt barn om det går bort. MEN det finns aldrig några ursäkter för uppenbart onda HANDLINGAR.

Det här är jätteviktigt att skilja på. Är personen straffrättsligt ansvarig enligt RPU - ja då ÄR han/det fullt ut. Den egna taskiga barndomen är ingen förmildrande omständighet i straffrätt.
Välformulerat. Jag tror inte J lider av en allvarlig psykiatrisk störning. Däremot ser jag att hon har psykopatiska drag
Citera
2023-11-26, 18:47
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Har sett en till bild där Z är med, ser ut som ”familjemys” och Z ser glad ut. Det var kanske innan allt hände/inte blivit så illa än.

Menar du denna bilden i sammanfattningen av tråden i startinlägget?
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2023-11-26 kl. 18:52.
Citera
2023-11-26, 18:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
När man läser FUP,så framgår det hur hela familjen varit i förstådda i lögnen..
Z har också sagt att hon vill träffa sina.syskon, medan de talar mer negativt om henne.
Det är "relevant" för att det är så hjärtskärande otäckt och för att det ger en bild av hur sådana hör föräldrar funkar..
Läs FUP om du inte gjort det, förhör med syskonen, och med Z.

Jo - men barnen har även förts bakom ljuset och fåtts att tro att Z inte varit hemma.
Z har fått sitta knäpptyst inne i tvättstugan

https://www.bildtagg.se/bild/orhajhnst9e0n5vm8os1rtg

Och i huset i Kungshult tejpade ju mamma Jasmine henne med silvertejp för munnen…
Citera
2023-11-26, 18:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Är Z's relation till sina syskon relevanta för rättegången eller vad är syftet med dessa spekulationer?

I allra högsta grad.

Det är en mycket dysfunktionell familj där bl.a medberoende och sk Stockholmsyndrom är en del av problematiken.

Detta är för övrigt ett diskussionsforum där vi spekulerar.
Citera
2023-11-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo - men barnen har även förts bakom ljuset och fåtts att tro att Z inte varit hemma.
Z har fått sitta knäpptyst inne i tvättstugan

https://www.bildtagg.se/bild/orhajhnst9e0n5vm8os1rtg

Och i huset i Kungshult tejpade ju mamma Jasmine henne med silvertejp för munnen…

Usch. Ja, jag vet. Hann inte få med allt. Men ja, Z sade själv i förhören att syskonen inte visste att hon var nere i källaren..De såg inget. Därav efterfrågar hon sina syskon. Det utgjorde väl hoppet för henne
Usch, usch, usch att ta ifrån ett barn allt på det här viset.
Citera
2023-11-26, 19:00
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Det jag undrade med, men antingen har jag drömt eller så framgår det i nåt förhör, många sidor att lusläsa men blev osäker nu.

Jag är också helt säker på att jag har läst att Skånes änglar parkerade precis utanför entrén på sjukhuset. Minns inte i vilket förhör, förmodligen någon ur vårdpersonalen..
Citera
2023-11-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ättikamammans syskon tvingades också dricka ättika i barndomen

Läs : (FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

En liknande artikel från SKD.

Eslövsmammans syskon: ”Jag tvingades svälja ättika som barn”

Citat
Mamman till den ättiksförgiftade Eslövsflickan hade en tuff barndom, vilket både hon själv och flera av syskonen berättar om i förhör. Enligt ett av syskonen blev de misshandlade av sin pappa. Vid ett tillfälle ska detta syskon ha tvingats att svälja ättika. Hon berättar även att hon blev bunden.

https://www.skd.se/2023-11-23/eslovsmammans-syskon-jag-tvingades-svalja-attika-som-barn
Citera
2023-11-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Jag är också helt säker på att jag har läst att Skånes änglar parkerade precis utanför entrén på sjukhuset. Minns inte i vilket förhör, förmodligen någon ur vårdpersonalen..

Ja! Precis tack, då har jag inte drömt. Tror också att det var i förhör med sjukhuspersonal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in