2023-11-26, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Hur tror vi detta påverkar SD:s opinionssiffror? Hittills har, vad jag vet, aldrig SD tappat i opinionen efter radikala utspel. De nedgångar vi har sett har snarare berott på bristande medial exponering av partiet och dess profilfrågor, som t.ex. under coronapandemin och precis i början av Ukrainakriget, då SD tappade och S och M gick upp.

Senaste opinionen visade 23 % och kurvan pekar stadigt uppåt. Gissar på 25-26 % i nästkommande mätning.
Citera
2023-11-26, 19:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
pratar du om vår skola?

Bra poäng. Men jag tror att det blir procentuellt sett fler odemokratiska grottmänniskor producerade i en moské än i en svensk skola.
Citera
2023-11-26, 19:42
Medlem
vanarts avatar
Äntligen! Det finns inget i islam som stämmer med svensk eller västerländsk värdegrund och eftersom de vägrar anpassa sig måste de flytta.

https://www.youtube.com/shorts/u6cpNhMx_AE
Citera
2023-11-26, 19:43
Medlem
Rent generellt är religion inte något gynnsamt för samhället.

Att hota riva moskeer är ett slag i luften, SD har varken plattform inom förutsébar framtid att genomdriva sådant förslag och hur skulle det praktiskt gå till? Bara att avlyssna moskéer känns ju tveksamt trevligt, förvisso är avlyssnings- och kontrollsamhället det som Svensson röstar på idag.

Istället borde man upphöra med alla bidrag till trossamfund och etniska föreningar. Kanske tyvärr strypa föreningsstöden helt, vore ju katastrof på sina håll men vi lever också i ett land där vi fan inte ens har råd att bemanna sjukhusen längre trots extremt få vårdplatser.

Det är otroligt mycket som behövs slaktas först istället för de nerskärningar vi ser ske idag. Skola och sjukvård och infrastruktur borde ligga i topp.
Citera
2023-11-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Hur tror vi detta påverkar SD:s opinionssiffror?
De kommer såklart skjuta i höjden.

99,999999999999999999999999% av deras röstare skulle gladeligen rösta bort yttrandefriheten och ge staten mandat att diktera vad folk ska tycka och tänka. Faktiskt så välkomnar de flesta SD-röstare ALLA former av inskränkningar på den personliga friheten, så länge man bara skyller på muslimerna.

...att regeringar kan skifta till deras nackdel är inget de tagit med i beräkningen.
Citera
2023-11-26, 19:47
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så du menar att JÅ talar med dubbel tunga. Först röstar han för NATO och sen försöker han sabotera det? Att du tycker det är rätt tyder väl i så fall att du också springer i Putins ärenden.

Springer varken Ukrainas tiggande ärende eller Putins ärende och absolut inte heller Natos.
Man kan nog säga jag springer mina egna ärenden eller det äkta svenska folkets ärenden.

Se till styr upp en folkomröstning om Nato annars är det ingen demokrati.
Samt ja Jimmie Åkesson och SD talar verkligen med kluven tunga och det borde ju inte komma som en överraskning för någon när det varje vecka kommer fram nya saker om SD och hur dem svänger i ytterligare nya frågor.
Citera
2023-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju ovesäntligt eftersom demokrati är en västerländsk liberal åskådning.
Om vi ser till länder med traditionellt majoritetsstor muslimsk befolkning så finns det flera som är sekulära.
Albanien
Azerbaijan
Bosnien
Burkina Faso
Gambia
Guinea
Guinea Bissau
Indonesien
Iraq
Elfenbenskusten
Kazakstan
Kosovo
Kyrzygstan
Libanon
Niger
Nigeria
Senegal
Sierra Leone
Sudan
Syrien
Tajzikistan
Tunisien
Turkiet
Turkmenistan
Uzbekistan
Hur välutvecklade är dessa jämfört med väst?
Citera
2023-11-26, 19:49
Medlem
Läste precis aftonbladets artikel att dom kallar Jimmie för nazist. Fascinerande svar som inavlade muslimer brukar säga som försvar när islam inte är en ras men man hade förväntat sig mer av dom faktiskt det är den nivå dom ligger på.

Men det som är anmärkningsvärt är att dessa muslimer går till attack när Jimmie syfta på terrorister, kriminella och andra onda pack istället för att hålla med, bara där visar deras ståndpunkt. Hade aftonbladet haft riktigt journalister så hade dom gått igång där på deras uttalande att stå upp för onda människor.

Så ännu en gång bekräftar dom att dom skiter i svenska lagar och folket som bor här, vilket är okej för aftonbladet.
Citera
2023-11-26, 19:53
Medlem
Finns gott om exempel på länder som varit sekulära men som antingen gjort en helomvändning, störtats eller sakta men säkert blivit islamiserat.

Iran...
Turkiet...

Bara för att nämna några. Vi ser samma händelser ske i Sverige och folk reagerar på Åkessons utspel?

När jag besökte Turkiet 2010 var det fortfarande ett mestadels sekulärt land där turkarna var skogstokiga över att stadsmakten ville ge Islam mer inflytande. 13 år senare med Erdogan i spetsen så är det ett islamistiskt skitland.

Vi är bra naiva om vi tror att samma INTE kan ske här i Sverige.
Citera
2023-11-26, 19:53
Medlem
Lord.Hells avatar
Alla ni som röstar på SD i framtiden är mina fiender framöver!
Citera
2023-11-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Japp, SD skulle mycket väl kunna införa Trumps sinnessjuka televengalism

Tror nog Åkesson och co vill se att Sverige förblir sekulärt. Religion ska överhuvudtaget inte styra över oss.
Citera
2023-11-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Alla ni som röstar på SD i framtiden är mina fiender framöver!

Du har just fått ett helt gäng nya fiender, grattis!

OT:
Jag tror JÅ har mkt rätt i det han säger och det är skrämmande att inte fler tar avstånd till islam och främst islamister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in