2023-11-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Hon är bara ett litet barn och oavsett vad har hon full rätt att tycka om och sakna syskonen men även föräldrarna. Ett offer är inte skyldig till att inte få känna.

Nej. Man måste inte bli trasig eller förövare eller för all framtid dysfunktionell i grunden. Många klarar sig bra. Somliga tidigare än andra men utsatthet är inte detsamma som att bli en sämre människa.

Världen är full av förövare som inte upplevt särskilt mycket alls men ändå återuppfinner ondska som om de aldrig hört andra melodier.

Världen är full av offer som utsatts för alla möjliga grymheter men ändå är helt okej och reko människor.

Vanlig mobbning som de flesta barn någon gång är inblandade i är också samma strukturer av elakhet men ingen påstår att majoriteten av de barnen måste växa skevt.

Victimblaming är sjukt ofräscht och omodernt.

Det är tyvärr ganska beforskat att trauman särter spår hos individer..

Om.man ska resonera som du så kan vi ju lika gärna skita i att ha förbud öht och mänskliga rättigheter och demokrati, vad han ska vi med det till?
Det är ändå ett lotteri hur folk blir.
Det där du kommer med är ren bullshit.
Det stämmer inte med vad vi vet.

Ett offer för trauma behöver inte bli ond, det är absolut inte det jag säger. Det är du som drar den generella slutsatsen och lägger det på mig..

Jag har sagt femtiosju ggr i tråden att det handlar om hur trauman bearbetas.. Ett barn hinner med mkt under sin uppväxt..
Får man ingen som helst tillgång till köräkek utan bara möts av hat, våld, isolering mm så är det klart man påverkas av det..
Men man pratar ofta om satt maskrosbarn har haft någon som älskat dem..
Trauman behöver heller inte synas på utsidan och har inget med att göra att ngn verkar reko eller ej.
Så oerhört reduktivt och dumt inlägg..
Citera
2023-11-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mamman tillverkade något liniment så nog kan de ha haft skäl att ha tratt hemma , i kombination med en slang tveksamt

Det var väl den ursäkten dom drog för att de hade kratom hemma ”tillverka tvål”.
Citera
2023-11-26, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Är kapslarna något som dessa föräldrar skulle vara kapabla till att tillverka? Eller hur får man tag på sådant?

Gjorde nyss ett försök med en magnesiumkapsel, av ett fabrikat som finns på den lokala mataffären, och snurrade den litet mellan fingrarna, efter att ha fuktat dem en aning! Kapseln gick lätt att dra isär, samt att hopfoga igen!
Citera
2023-11-26, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Det sägs ju redan i förhören att hon numera kan äta pytte små bitar. Vi får hoppas att vetenskapen går framåt så det kan ersätta matsäcken senare.

Jag reagerar på att Skånes änglar är så... manipulerade. De är vuxna, de har tillgång till all info som vi har... men även efter att de varot frihetsberövade så stöttar de dem? De låter som helt vidriga människor. Och jag är säker på att gräver vi kommer vi finna en massa skir om dem

Redan namnet Skånes ÄNGLAR är en varningslampa. Lägg till "tuffa" mc-attribut. Dessa omogna människor har varit enablers för Jasmin och Daniel.
Citera
2023-11-26, 02:54
Medlem
Efter att ha läst FUPen där både sjukvårdspersonal men framför allt familjehemmet beskriver Zs framsteg och förmågor hon besitter så blir det tydligt att hon inte haft det lika jävligt första åren i hennes liv. Hon besitter nästan lika mycket förmågor som andra barn i hennes ålder, säkert med hjälp av att hon bott med mormor o Anders större delen av tiden.
Hon har tex varit blöjfri i flera år o vet precis hur hon ska sköta sina toalettbesök o kunde snabbt gå tillbaka till det trots att hon tvingats ha blöja sista året. Det bådar väldigt gott inför framtiden iaf.

MEN jag undrar om det va någonting särskilt som utlöste denna vidriga behandling av henne från föräldrarna. Det framgår ju tydligt att föräldrarna hela tiden saknat anknytning till Z sen hon föddes o alltid särbehandlat henne, men inte på det här extrema sättet. Kan det vara så enkelt att efter Z började bo hemma på heltid så har behandlingen av Z stegvis eskalerat till den rena tortyren hon varit utsatt för? Att det inte finns någon annan särskild händelse som utlöste detta?
Citera
2023-11-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Efter att ha läst FUPen där både sjukvårdspersonal men framför allt familjehemmet beskriver Zs framsteg och förmågor hon besitter så blir det tydligt att hon inte haft det lika jävligt första åren i hennes liv. Hon besitter nästan lika mycket förmågor som andra barn i hennes ålder, säkert med hjälp av att hon bott med mormor o Anders större delen av tiden.
Hon har tex varit blöjfri i flera år o vet precis hur hon ska sköta sina toalettbesök o kunde snabbt gå tillbaka till det trots att hon tvingats ha blöja sista året. Det bådar väldigt gott inför framtiden iaf.

MEN jag undrar om det va någonting särskilt som utlöste denna vidriga behandling av henne från föräldrarna. Det framgår ju tydligt att föräldrarna hela tiden saknat anknytning till Z sen hon föddes o alltid särbehandlat henne, men inte på det här extrema sättet. Kan det vara så enkelt att efter Z började bo hemma på heltid så har behandlingen av Z stegvis eskalerat till den rena tortyren hon varit utsatt för? Att det inte finns någon annan särskild händelse som utlöste detta?

Annorlunda uttryckt: blev de som vårdnadshavare uppenbart olämpliga föräldrarna av myndigheter "påprackade" vårdnaden om det stackars barnet? Med förutsägbar följd?

Vi erinrar oss fallet med "Lilla Hjärtat" som dog hos missbrukande föräldrar!

Föräldrar, biologiska eller eljest, är inte av naturen alltid lämpade att ta vård om sin avkomma!

Låt staten ta sitt samhällsansvar! Och låt föräldrar, om än så biologiska, ha rätt att frånsäga sig sitt föräldraskap i de fall de vill så!

(-Jamen, då får vi ju tusentals muslimbarn som staten måste ta hand om!

Fast, muslimerna kör ju redan hårt på sociala media med att staten stjäl deras barn! So what? Tror någon att Islam är genetiskt nedärvd?)
Citera
2023-11-26, 05:08
Medlem
Citat:

Jag tror att det är så att i och med J höll på med att missbruka amfetamin och kanske också D måste pengarna tas från någonstans och att det var nog därför som Z var hos mormor och Anders och antagligen betalade inte J några pengar till Z:s mormor utan Z fick bo där gratis.

I och med att Z började att bo hemma på heltid var de nog ibland tvungna till att köpa bland annat kläder till Z och kläder kostar som bekant en hel pengar samt att de var tvungna till att ge henne mat som också kostar en hel del pengar. Men för att ha pengar till J:s missbruk av amfetamin och kanske också även D:s missbruk av någpn slags narkotika var de antagligen tvungna att ta pengarna från någonstans och då föll valet antagligen på Z. Så för att utsätta Z såsom de gjorde använde de hennes barnbidrag och hennes matkostnad till droger i stället.

Finns inget mer grymmare än att tjäna pengar på en människas bekostnad och utsätta den för ett helvetes lidande. Har man satt barn till världen då får man faktiskt också försörja barnet eller barnen. Det är inte meningen att barnet eller barnen ska behöva bli lidande och utsättas för bland annat tortyr som i detta fallet för att föräldrarna behöver pengarna till sitt narkotikamissbruk.

Fyfan för sådana här föräldrar som beter sig som svin.
Citera
2023-11-26, 05:10
Medlem
g0dspirits avatar
Har det framkommit någon information kring mammans mentala status? Jag läste någonstans att det fanns misstanke om allvarlig psykisk störning. (Vilket jag hoppas på). Sätt henne på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning, då blir hon nog kvar hela livet.

Min uppfattning är att mamman är psykopat med narcissistiska drag. Min uppfattning är också att hon är totalt tom på kärlek, omtanke och godhet. När hon uttalar sig om att hon saknar sina övriga barn så finns det en baktanke. Jag tror att hon inte skulle bry sig en sekund om alla hennes barn placeras i fosterfamilj och hon aldrig mer får ha kontakt.
Citera
2023-11-26, 05:16
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att det är så att i och med J höll på med att missbruka amfetamin och kanske också D måste pengarna tas från någonstans och att det var nog därför som Z var hos mormor och Anders och antagligen betalade inte J några pengar till Z:s mormor utan Z fick bo där gratis.

I och med att Z började att bo hemma på heltid var de nog ibland tvungna till att köpa bland annat kläder till Z och kläder kostar som bekant en hel pengar samt att de var tvungna till att ge henne mat som också kostar en hel del pengar. Men för att ha pengar till J:s missbruk av amfetamin och kanske också även D:s missbruk av någpn slags narkotika var de antagligen tvungna att ta pengarna från någonstans och då föll valet antagligen på Z. Så för att utsätta Z såsom de gjorde använde de hennes barnbidrag och hennes matkostnad till droger i stället.

Finns inget mer grymmare än att tjäna pengar på en människas bekostnad och utsätta den för ett helvetes lidande. Har man satt barn till världen då får man faktiskt också försörja barnet eller barnen. Det är inte meningen att barnet eller barnen ska behöva bli lidande och utsättas för bland annat tortyr som i detta fallet för att föräldrarna behöver pengarna till sitt narkotikamissbruk.

Fyfan för sådana här föräldrar som beter sig som svin.

Jag har svårt att se att deras grymhet mot Z, grundades i något ekonomiskt. Detta handlar om ren och skär ondska och hat. Båda föräldrarna måste vara helt tomma. För att kunna utsätta någon annan för något ens i närheten, speciellt ett barn så måste dom själva har varit med om liknande onska och grymhet. Att bara komma på tanken att bryta armarna på sitt barn flera olika gånger, hälla kokande vatten på ryggen, spänna fast henne i en bilbarnstol i bara blöja, i ett mörkt rum som det bara är 16-17 grader varmt, i flera dagar utan mat och vatten. Jag fattar inte hur man kan göra så, hur kan man rättfärdiga att skada ett oskyldigt barn, Z har inte bett om att få komma till världen.
Citera
2023-11-26, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag har svårt att se att deras grymhet mot Z, grundades i något ekonomiskt. Detta handlar om ren och skär ondska och hat. Båda föräldrarna måste vara helt tomma. För att kunna utsätta någon annan för något ens i närheten, speciellt ett barn så måste dom själva har varit med om liknande onska och grymhet. Att bara komma på tanken att bryta armarna på sitt barn flera olika gånger, hälla kokande vatten på ryggen, spänna fast henne i en bilbarnstol i bara blöja, i ett mörkt rum som det bara är 16-17 grader varmt, i flera dagar utan mat och vatten. Jag fattar inte hur man kan göra så, hur kan man rättfärdiga att skada ett oskyldigt barn, Z har inte bett om att få komma till världen.

Det fetade:
Men de hade lämnat in en ansökan i början av december 2022 och ansökt om avlastningsbidrag till 100 procent så alltid handlade det om deras ekonomi alltid.
Citera
2023-11-26, 05:31
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det fetade:
Men de hade lämnat in en ansökan i början av december 2022 och ansökt om avlastningsbidrag till 100 procent så alltid handlade det om deras ekonomi alltid.

Jo absolut så har dom försökt att suga bidrag på Z, men det jag menade var att bidragen och det ekonomiska skulle förklara tortyren. Den hade förekommit ändå, oavsett om dom fick bidrag eller inte!
Citera
2023-11-26, 06:32
Avslutad
Citat:

Jasmines mammas död. Efter det eskalerade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in