Citat:
Ursprungligen postat av
-ReLoad-
Att folk med miljöskadade hjärnor kallar samlarbilar för "skrotupplag" är väl det som retar mig mest.
Du har nog inte läst så noga: bilar som enbart är avställda i bilregistret är det de ger sig på.
Då är det definitivt inte prat om något "skrotupplag" som vissa svagsinta miljömuppar kallar dem för.
Dessa påhopp tar naturligtvis inte miljöslödder i PK-media upp för några "reportage" som någon ville ha länk till.
Myndigheter vill ge sig på enskilt ägande, det är det stora problemet här.
Att du bor i en extremkommun har ju inte med det här förslaget att göra alls, jag har inte hört talas om någon som blivit tvingad av kommunen att göra sig av med sin gamla bil så det vore nog bra för din trovärdighet att du visade på minst ett exempel där det har hänt.
Jag har varit intresserad och pysslat med fordon i hela mitt liv, jag har släktingar, bekanta, klubbmedlemmar osv. som har och har haft bilar stående i åratal, jag har själv haft och har bilar och motorcyklar som är avställda. Jag känner folk med stora privata samlingar av äldre fordon, men jag har aldrig hört talas om att nån skulle blivit kontaktad av kommunen för att de har äldre avställda fordon och på nåt sätt tvingade att göra sig av med dessa.
Däremot vet jag att det finns de som haft skräpiga tomter och blivit ålagda att städa upp men det är en helt annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumpjet
Har du missat att sverige alltid ska vara extremast inom samtliga kategorier? Är det nånstans det kommer att gå igenom, så lär det bli här.
Har ju inte med saken att göra eftersom förslaget aldrig kommer att gå igenom, det är troligtvis miljö- och fordonslobbyn som ligger bakom det men förslaget är så apart att det inte kommer vara många parlamentariker som röstar för det. Dessutom är Sverige tvärt emot vad du tycker bra på att skydda fordonshobbyn, det är få länder i Europa och den utvecklade världen som har så liberala regler och lågt beskattade fordon, framförallt när det gäller äldre fordon.