Citat:
Ursprungligen postat av
-ReLoad-
"Bilen ska genomgå en nödvändig kontrollbesiktning efter mer än två år. Om det inte görs i tid anses bilen vara avfall och ska därmed skrotas".
Nu vet jag själv personer som renoverat en och samma bil i både fem och tio år och under den tiden skulle de aldrig gå att få genom en besiktning.
Så pga det skulle dessa ha skrotats.
Citat:
Ursprungligen postat av
krisu
Nu är det Aftonbladet så jag tar artikeln med en nypa salt.
Jag personligen tror att de vill komma åt alla gamla vrak som står runt om och skräpar.
Att de skulle tvinga dig att skrota en bil du håller på att renovera, det vägrar jag tro på.
Visst kan jag ha fel, det har hänt förr.
Men jag väntar med att gå upp i varv (pun intended) innan vi vet mera.
Och sedan den där herren som uttalar sig och dillar om Ferrari vrak som minsann kan vara värd miljoners.
Jag väljer som sagt att invänta bättre och mer info än AB.
Absolut kan det vara så att Aftonbladet tagit en del av texten och gjort en nyhet av det utan att ta med hela förslaget. Är i så fall inte första gången.
Vad gör man inte för lite klick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Asensgammaldags
Det är problematiskt för agendan i EU att det finns en manlig macho-kultur med att skruva med bilar. Särskilt problematiskt om det görs av vita män som organiserar sig, allt sådant är av ondo och ska förbjudas enligt EU. Detta är bara en av många kulturella attacker som maskeras med att värna om miljön eller liknande godtycklig PK-anledning.
Så är det.