Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Ja, kan bara instämma. Jag har alltid varit övertygad om ryssarna (folket, alltså) var ungefär som vi. Visst, språkliga, kulturella och religiösa skillnader, men i slutändan ganska lika oss. Jag har alltid - fram till nyligen - sett ryska folket mest som offer för usla ledare och usla politiska system. Jag uppfattade under min uppväxt Sovjet som ett hot, absolut, men det var pga den politiska ledningen. Det var staten Sovjet som var hotfull, inte det ryska folket.
Jag har i mitt arbete god insyn i bygg- och städbranschen i Stockholm och har långt innan anfallet på Ukraina haft en realistisk och mycket negativ bild av vilket korrupt, ohederligt och skamlöst folk ryssarna är. Dessa negativa egenskaper kombineras sedan tyvärr med en viss slughet som gör ryssarna farliga.
Dessa två branscher är idag mer eller mindre förstörda pga. folk från de forna sovjetrepublikerna, alltså folk som påverkats av den ryska "kulturen". Tyvärr har naiva svenskar släppt in dessa människor i landet genom reglerna om arbetskraftsinvandring. Förhoppningsvis medför kriget i Ukraina att svenska folket blir medvetna om att vi inte alls ska släppa in ryssar eller folk som levt under ryskt styre i vårt land.