2023-11-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det finns inga som helst motsägelser i mina resonemang, vilket de flesta geopolitiskt bildade människor begriper. NATO-medlemskap för Ukraina är ett existensiellt hot mot Ryssland. Den aktuella konflikten är svaret på detta, och även ett svar på Ukrainas undermåliga behandling av ryskspråkiga individer i den östra delen av Ukraina.

Så Estland, Lettland och Litauens behandling av ryskspråkiga individer är helt ok. Varför gör de inget emot det?
Citera
2023-11-25, 08:15
Medlem
donald12s avatar
Ny ryzk specialitet! Skicka kannibaler till fronten. Ny mening på meat assault?
Logistik blir enklare om soldaterna kan livnära sig på sina döda kamrater?

"A cannibal serial killer who is said to have murdered 13 people and filled his refrigerator with human flesh has been pardoned by Vladimir Putin and sent to fight in Ukraine. The decision has caused shock on Russian social media networks. "

https://www.newsweek.com/putin-pardons-cannibal-fight-ukraine-war-1846382
Citera
2023-11-25, 08:19
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Det finns inga som helst motsägelser i mina resonemang, vilket de flesta geopolitiskt bildade människor begriper. NATO-medlemskap för Ukraina är ett existensiellt hot mot Ryssland. Den aktuella konflikten är svaret på detta, och även ett svar på Ukrainas undermåliga behandling av ryskspråkiga individer i den östra delen av Ukraina.

Varför jobbar då Putin så hårt för att tvinga länder att gå med i Nato? Ju hotfullare ryzzland är desto fler länder söker då skydd under NATO såklart. Så ditt resonemang håller inte....

Ryzzland skickar minoriteter o migranter till Storm-Z o en säker död så på vilket sätt behandlas minoriteter bättre i ryzzland?

Minoriteter har det klart bättre i Ukraina typ.
Citera
2023-11-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ny ryzk specialitet! Skicka kannibaler till fronten. Ny mening på meat assault?
Logistik blir enklare om soldaterna kan livnära sig på sina döda kamrater?

"A cannibal serial killer who is said to have murdered 13 people and filled his refrigerator with human flesh has been pardoned by Vladimir Putin and sent to fight in Ukraine. The decision has caused shock on Russian social media networks. "

https://www.newsweek.com/putin-pardons-cannibal-fight-ukraine-war-1846382

Lite magstarkt även för det barbariska ryska folket, som i övrigt helt verkar sakna spärrar och anständighet.
Citera
2023-11-25, 08:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
NATO-medlemskap för Ukraina är ett existensiellt hot mot Ryssland.
Ryssland har massor av grannländer som är medlemmar i Nato. Norge, som gränsar mot Ryssland i nordväst, har varit medlemmar av Nato i 74 år utan att en millimeter av ryskt territorium kränkts av norrmännen eller andra Natomedlemmar. Nato är en försvarsallians och har 0 intresse av att hota andra länder.

Alla fattar att den ryska diktaturens svammel om att Nato har någonting med den ryska invasionen att göra är avsett att rikta blickarna bort från den egentliga anledningen till invasionen av Ukraina; att diktator Putin, likt Hitler och många andra diktatorer/psykopater före honom, vill utöka sin makt. ”Mer makt” är en av psykopatens huvudsakliga drivkrafter.
Citera
2023-11-25, 08:35
Medlem
SVT journalist rapporterar om hur ryska statsmedia tvärtomrapporterar om den ryska hybridoperationen vid finska gränsen

"Hundratals människor utan giltiga resedokument har kommit till Finland från Ryssland under november. I Finland kallar man det som sker för en typ av rysk hybridkrigföring – I Ryssland är det helt andra tongångar.

– De ryska nyheterna påstår att situationen har utlöst massprotester bland de ryssar som bor i Finland, säger SVT:s Maria Lapenkova."

Ryska ljugmedia i verkligheten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1191240
Citera
2023-11-25, 08:36
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ni vatniks är flickpojkar, kannibaler och våldtagna bögar. Knappast troligt att UAF viker ner sig för sånt patrask
Det är lustigt hur Rysslands överfall på det fredliga Ukraina har påverkat vår bild av ryssar. Innan Rysslands vansinniga överfall på civila ukrainare, hade iallafall jag bilden av ryssen som ett folk som lämnat medeltiden bakom sig. Som det är nu är det inte många i Sverige som har en positiv syn på ryssar. Sannolikt är det allt mindre roligt för ryssar att befinna sig i Europa och västvärlden.
Citera
2023-11-25, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är lustigt hur Rysslands överfall på det fredliga Ukraina har påverkat vår bild av ryssar. Innan Rysslands vansinniga överfall på civila ukrainare, hade iallafall jag bilden av ryssen som ett folk som lämnat medeltiden bakom sig. Som det är nu är det inte många i Sverige som har en positiv syn på ryssar. Sannolikt är det allt mindre roligt för ryssar att befinna sig i Europa och västvärlden.

Ja, kan bara instämma. Jag har alltid varit övertygad om ryssarna (folket, alltså) var ungefär som vi. Visst, språkliga, kulturella och religiösa skillnader, men i slutändan ganska lika oss. Jag har alltid - fram till nyligen - sett ryska folket mest som offer för usla ledare och usla politiska system. Jag uppfattade under min uppväxt Sovjet som ett hot, absolut, men det var pga den politiska ledningen. Det var staten Sovjet som var hotfull, inte det ryska folket.

Men händelserna under Putins tid vid makten har öppnat ögonen. De är inte som vi vad gäller inställning till sig själva, till andra länder och till andra folk. Ryssarna behöver en stark ledare som talar om vad de ska göra och det banar vägen för diktatorer som man sedan följer utan att ifrågasätta eller opponera sig.

I flertalet andra diktaturer behöver diktatorn använda hot och våld för att kuva befolkningen, men i Ryssland fogar man sig ändå.

Ledaren säger till Ivan: jag måste halvera din lön så att jag kan köpa mig en jacka för 200 000 kronor så du får klara dig med utedass i ytterligare 25 vintrar.
Ivan svarar: Självklart, o store ledare!
Citera
2023-11-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ukraina borde verkligen sätta sig ner och förhandla NU. Odessa och tillgången till Svarta havet är definitivt hotad. Det vore en total katastrof för Ukraina. Nu rekryterar Ukraina gravida kvinnor. En gravid kvinna som rekryteterats av militären, tillfångatogs nyligen av ryssarna. Detta måste ju ändå få väst att inse att loppet är kört.
Att Ukraina rekryterar gravida kvinnor till att strida vid frontlinjen är rena rama lögner direkt från huvudkvarteret till din arbetsgivare.
Klippets ursprung sprids av topp propagandanisten Nightingale i Kreml.

Filmklippet som spreds viralt och påstods visa ryska soldater tillfångata en gravid kvinna är granskad och plockad ner i små pieces, allt bestående av LÖGNER.

By the way, varför visar inte kvinnan sitt ansikte, kvinnan bär inga vapen, inte mycket till skyddsutrustning heller, sen gör soldaterna helt FEL med tanke på sin egen säkerhet när de tillfångatar henne då de ej kan se om hon döljer något framför sig, t ex en granat.

I området pågår inga intensiva strider, hörs inga explosioner eller skott.

Klippet är FALSKT och endast ännu ett försök från ryssland inklusive er lättlurade Putins nyttiga idioter att sprida medvetna lögner.

Världen VET redan att det ryssarna gör och utsätter människor för vänder man och skriver Ukraina istället.

Det viktigaste av allt:

Graviditet är en grund för uppsägning i UKRAINA inom militären, ja att aktivt strida på fältet menar jag nu.

Du fortsätter dina enträgna försök till falsk ryktesspridning.
Inse att diskussionen/debatten i tråden skulle va betydligt intressantare om ni SÅKALLADE ryska lakejer STOPPADE upp med att sprida Putins narrativ/lögner.

Ett tips i all välmening 😁
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2023-11-25 kl. 09:17.
Citera
2023-11-25, 09:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, kan bara instämma. Jag har alltid varit övertygad om ryssarna (folket, alltså) var ungefär som vi. Visst, språkliga, kulturella och religiösa skillnader, men i slutändan ganska lika oss. Jag har alltid - fram till nyligen - sett ryska folket mest som offer för usla ledare och usla politiska system. Jag uppfattade under min uppväxt Sovjet som ett hot, absolut, men det var pga den politiska ledningen. Det var staten Sovjet som var hotfull, inte det ryska folket.

Men händelserna under Putins tid vid makten har öppnat ögonen. De är inte som vi vad gäller inställning till sig själva, till andra länder och till andra folk. Ryssarna behöver en stark ledare som talar om vad de ska göra och det banar vägen för diktatorer som man sedan följer utan att ifrågasätta eller opponera sig.

I flertalet andra diktaturer behöver diktatorn använda hot och våld för att kuva befolkningen, men i Ryssland fogar man sig ändå.

Ledaren säger till Ivan: jag måste halvera din lön så att jag kan köpa mig en jacka för 200 000 kronor så du får klara dig med utedass i ytterligare 25 vintrar.
Ivan svarar: Självklart, o store ledare!
Grundproblemet är nog inte, som du mycket riktigt är inne på, att gemene ryss är genuint ond, utan att de har en kultur att kuva sig under sina ledare. Det har gjort det svårt att uppbåda tillräckligt motstånd mot Putins invasion av Ukraina – för att folket ska kunna fälla sina diktatorer behövs omfattande uppslutning. Ryssarnas brist på ryggrad ser man inte minst här på Flashback där kuvade ryssar sitter och sprider sin diktators propaganda istället för att stå upp för sig.

Dessutom har Rysslands medier fogat sig under diktaturens hårda känga och distribuerar propaganda och desinformation som ryska konspirationsteoretiker och lågbegåvade suger åt sig. Därmed finns ingen gemensam drivkraft hos det ryska folket att opponera sig mot sin diktator. De små revolter som genomfördes i början av invasionen slogs snabbt ner och möjligheterna att nu organisera sig utan diktaturens vetskap är nog små.

Ryssarna skulle behöva rycka sig i kragen och förstå att det endast är de själva som kan få stopp på folkmordet och våldtäkterna på fredliga ukrainare som de begår på uppdrag av sin diktator. Men det ser inte ut att hända. Ryssarna saknade ryggrad redan innan sin invasion, och de saknar ryggrad nu också.
Citera
2023-11-25, 09:52
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
En ryss filmar ryskt skrot.

Staggering losses for the Russians at Avdiivka

A graveyard of russian vehicles and bodies

https://nitter.net/PStyle0ne1/status/1728167219157160307#m

David Axe om temat

The Ukrainians Have Blown Up So Many Russian Vehicles Near Avdiivka That The Russians Are Now Attacking On Foot
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/11/24/the-ukrainians-have-blown-up-so-many-russian-vehicles-near-avdiivka-that-the-russians-are-now-attack ing-on-foot/?sh=3db2aa7b4ca9
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2023-11-25 kl. 10:06.
Citera
2023-11-25, 09:54
Avstängd
smaug20017s avatar
Ukrainska drönare som släpper granater på mongoler. Nedslagen är i Slowmotion och man kan se hur deras ben blir köttade....

https://twitter.com/bigSAC10/status/1728035378274165210
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in