Citat:
Det som handlar om fakta är FUP. Fakta är att Maja ljugit.
Du skriver ständigt Npf i generella termer:
Maja har ADD.
Fakta är också att ADD inte inkluderar det beteende som Maja uppvisar.
Citat:
Oj, ta inte i så du skiter ner dig. Men fint att du är mer direkt än sedvanligt passivt-aggressivt som du brukar vara och fula dig indirekt via andra.
Jag är inte mer lättlurad än jag uppfattar din faktaresistens, "manipulation" och hybris.
Jag är heller inte så lättlurad att jag tror på din ihopdiktade fantasitolkning av den initiativrika duracellkaninen "M made in hell", vilken totalt saknar faktaförankring.
Jag är heller inte så lättlurad att jag tror på din ihopdiktade fantasitolkning av den initiativrika duracellkaninen "M made in hell", vilken totalt saknar faktaförankring.
Faktum är att jag inte köper den bild du vill applicera om Maja som ett offer.
Likt många, många andra.
M made in hell har öht inte kommit från mig.
Match made in hell är det korrekta ordvalet:
Problemet är nämligen den kombination de bildar.
Att Maja levt i flygande fläng ihop med Johanna lär inte ha undgått nån som läst FUP.
De flackar runt överallt i 2 års tid - och utan den struktur och framförhållning som hennes mor hävdar hon har behov av.
Hemma kräver hon till och med att folk ska anmäla sig om de kommer på visit.
Hon lever vitt skilda liv.
Citat:
Det retade visst upp dig rejält att FhLs ordval ifrågasattes i dokumentären.
FL, som träffat och lärt känna M är inkompetenta. De är också lättlurade, likaså HR.
DU VET BÄTTRE!!
Ja, jisses!!!
DU VET BÄTTRE!!
Ja, jisses!!!
Jag har inte beskrivit dem som inkompetenta, så lägg inte ord i min mun igen.
Faktum är att det mycket väl kan ifrågasättas vilken bild som ges av den kvinnliga FhL:
"Jag skulle kunna beskriva att före den här händelsen så var det nog två stycken väldigt vanliga unga kvinnor som levde ett väldigt vanligt liv där ingen - vare sig dom själva, eller ännu mindre, någon i deras omgivning, någonsin kunde tänka sig att dom kunde hamna i den här sitsen. "
Att omgivningen förvånas är mer än självklart.
Om hon använt orden "till synes" väldigt vanligt liv vore det mer verklighetsförankrat relaterat till FUP.
För vad dessa sysslat med är komplett absurt:
De är kriminella ihop.
Om dessa två inte kunde tänka sig hamna i den här sitsen så vore det enbart för att de vore grandiosa och såg sig som oslagbara.
J har nämligen försökt mörda många dess innan och Maja har inte förhindrat utan snarare varit medlöpare.
De var VERKLIGEN INTE "två stycken väldigt vanliga unga kvinnor som levde ett väldigt vanligt liv."
Sen påstod hon att Maja levt ett ganska ensamt liv fram tills hon träffade Johanna.
Det är fullständigt fel eftersom hon hade mängder med vänner på Komback innan hon hånglar med Johanna.
Enbart för att de är FhL så är det rätt korkat att svälja det som ger en skev bild relaterat till uppgifter i FUP.
Citat:
Rena dumheterna. HovR har ingen kunskap i psykiatri. De förklarar inte ens vad hon fått förmildrande omständigheter för. Att hänvisa till förhör som Ms som Ms försvarare ville ha in för att ge bilden av en timid tjej säger inte ett dugg.
M ljuger, ja. Till och med HR förstår och inser att det kan finnas flera anledningar till lögnerna. INGEN har hävdat att förklaring till lögnerna skulle ligga i Ms diagnoser och tillkortakommanden. Däremot kan hennes agerande/icke-agerande förklaras av dessa, vilket man tydligt ser om man besitter kunskap, vilket bevisligen FL och HR gör.
P7an är det som ger vägledning om Majas aktuella sinnestillstånd och hon har ingen försämring i ADD, snarare tvärtom.
Den manliga FhL tillkännager att de aldrig arbetat i den sitsen tidigare, dvs med två unga kvinnor som är vänner och häktade.
Om en person ljuger likt Maja är det för att dölja brott och erhålla vinstvinning.
Hon försöker sig på att Johanna burit hennes fuskpäls för att komma undan faktum att hon släpat ett lik inne bland granarna som lämnat barr i jackan.
Hon lär med andra ord ha varit en bra bit in i snårskogen.
Hennes bullshit om minnesförlust är likaväl ren en lögn om varför hon teg i 47 dagar. Hon ljög för FhL men hon berättade detaljer för samsittaren.
Ergo.
Hon har inte nåt traumatiskt blockerad hjärna.
Hon är falsk och manipulerar.
Citat:
Mina citat visar källa till det jag skriver om.
Dina tolkningar blir inte mer rätt för att du oupphörligt kopierar in sida efter sida från FUP eller hänvisar till inadekvata fall med partners in crime.
Att diskutera dina fantasier är slöseri med tid. Jag betackar mig.
Att diskutera dina fantasier är slöseri med tid. Jag betackar mig.
Källan är FUP.
Till skillnad från dig som försökt sväva iväg om PTSD och annat helt ovidkommande.
Nu senast en bok.
ADD är inte kopplat till varken lögner, manipulation eller den känslokyla hon uppvisar.
Hur oberörd hon klarar av att se ut och hur länge hon håller ut för att försöka komma undan.
Vilka inadekvata fall om partners in crime?
Jag har nämnt Mary Bell och Nora, jag nämnde den falska Karla som lekte offer men var ett vider bakom den spelade fasaden som kriminell partner.
Dess innan tog en annan upp 16-åringarna i NZ som mördade den enas mor då det hovrade en hotbild att de skulle separeras.
Ett mycket intressant rättsfall.
Den ena extrovert, den andra introvert.
Två vitt skilda personligheter som förenas i en
bubbla av total narcissism, en hybris av sällan skådat slag allierade dem.
De såg sig som att det var det två mot världen, hade smeknamn på varandra och levde i en fantasivärld där de höjde varann.
Det börjar småkriminellt med snatterier och planerar utpressning.
Den introverta är den som sen iscensätter mordet på sin mor för hon vägrar separeras från sin mer utåtriktade BFF.
Så galna kan två tidigare icke-kriminella bli i kombination.
Synergism vill säga.
Senast redigerad av develi 2023-11-25 kl. 05:30.
Senast redigerad av develi 2023-11-25 kl. 05:30.
Idioter!