Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Tack! Jag ska kolla där!
Men som jag uppfattade det är det 2 olika familjehem hon bott i. Först jourhem där nån familjehemsmamma Åsa/Åse fanns, o sen i vanligt familjehem där den förhörda familjehemspappan finns.
Det är samma; läs mitt inlägg jag gjorde precis där jag försökte klargöra.
Där hon bor kallas jourhem förstdå man först bor i jour innan man placeras. I det här fallet blir detett familjehem av jourhemmet så att säga.
Här blir det så iom att familjen inte är familjehem från börja. De har ingen tidigare placering.
Man läser också att man hade andra hem som jag förstår det iaf minst ett först men där familjen redan har fått en placering. Det hemmet kontaktas redan vid årskiftet.
Man kontaktar dem för man tänker hon ska jourplaceras där och då får journalism bo dygnet runt med Z. Precis som riktiga föräldrar gör.
Problemet som blev med allt runt Z är ju att de inte placerar henne när hon är på sjukhuset.
Dvs det blir socialtjänsten som blir hennes jourhem kan man säga. Därav att chefen (Josefin hette hon så) vid något tillfälle får ta med henne hem för de har Ingen bemanning på sjukhuset. Därav också tt de cirkulerar så mp ha vuxna runt henne.
I efterhand hade det bästa varit om hon hade blivit jourplacerad första dygnen och på så sätt fått jourföräldrar som hade varit hennes ”föräldrar” och bott med henne på sjukhuset. Och hon hade sluppit massa olika.
Nu var det ju 3 som var oftast men totalt hade väl 10st varit med henne.
Känns lite onödigt. Men socialtjänst vittnar om personalbrist.
Återigen. Allt med Z är en signal vad som händer när man spar pengar på viktiga than i vårt samhälle. Saker prioriteras bort.
BVC, skola, tandvårds, dietisten, man lägger inte energi på sånt här man fokuserar på det man hr framför sig tyvärr.
Så här blir det när man gör stora dumma samhällsbesparingar.