2023-11-22, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon är åtminstone inte sämre än den självbelåtna Wiberg.

Tror du SVT lyssnar och tar till sig om vi är några som mailar angående Wiberg? Inget emot henne som person, men känns totalt malplacerad när hon ska sitta och komma med inputs angående längdskidåkningen.
Citera
2023-11-22, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag vill varken se eller höra Fusk-Britta i rutan.

Instämmer i allt.

Pernilla Wiberg suverän? Hon "håller ju bara med" jämt och ständigt? Ingenting extra och komma med överhuvudtaget. Varken ifjol eller nu under sändningarna. Ser vi på samma program månne?
Citera
2023-11-22, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Vad tycker ni om Britta Johansson Norgren? Jag upplever henne som oväntat stel och fåordig, och att hon hittills knappt sagt något intressant. Baserat på intervjuer från när hon var aktiv hade jag förväntat mig mer av henne. Det kanske kommer.
Däremot är som vanligt Pernilla Wiberg suverän. Tyckte hon gav bättre svar än Britta även när dom pratade längdskidor.

Hård och framför allt Blomquist är suveräna som kommentatorer. Tyvärr har Viasat, kombinerat med ryska åkarnas (säkerligen berättigade) frånvaro, fått mitt intresse att minska. Anna-Karin S har flera gånger fått mig att stänga av ljudet, vilket dock känns tråkigt och fel.

Varken Britta eller Pernilla har där att göra. Totalt usla i insats och känns bara cringe och lyssna på deras infall. Mathias Fredriksson eller Elofsson, där har vi något man verkligen kan lyssna på inför tävlingarna. Utan att man behöver tycka att det är obekvämt (som med Pernilla Wiberg som har noll koll på längd).

Men det är klart, SVT skulle väl få massa arga brev där man efterlyser kvinnor. Åt helvete är det när man går efter kön och inte kvalité. Tror det bara är här i Sverige vi går efter kön (jämställdhet till varje pris) sen om kvalitén är genomusel det skiter man i.
Citera
2023-11-22, 16:18
Medlem
FNLSs avatar
Någon som köpt Expressens vintersport bilaga? Jag var tydligen inte helt nöjd med deras VM bilaga för fyra år sedan och vill inte slösa pengar på skräp igen.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Visste du att:
Maria PH inte tog medalj i storslalom 2007?
Att Sverige tog 8 guld i OS 2018?
Att Bolshunov och Spitsov fortfarande är 21 år?
Att Hanna Brodins nya efternamn innehåller 2 s?

Detta, och säkert många fler lögner kan du läsa om du slösar hutlösa 89 kronor på Expressens VM-bilaga. Man vet att det inte är värt det men av nån jävla anledning ska man alltid köpa en sån. Men årets var sämre och meningslösare än vanligt.
Citera
2023-11-22, 16:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Någon som köpt Expressens vintersport bilaga? Jag var tydligen inte helt nöjd med deras VM bilaga för fyra år sedan och vill inte slösa pengar på skräp igen.

Jodå.
Citera
2023-11-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Någon som sett något om vilka VC-tävlingar som YLE kommer sända denna säsongen?
Svarar mig själv:

24–26.11 Ruka sänds av Yle
2–3.12 Gällivare sänds av Yle
9–10.12 Östersund
15–17.12 Trondheim
30.12–1.1 Toblach
3–4.1 Davos sänds av Yle
6–7.1 Val di Fiemme sänds av Yle
19–21.1 Oberhof sänds av Yle
26–28.1 Goms sänds av Yle
9–13.2 Canmore
17–18.2 Minneapolis
1–3.3 Lahtis sänds av Yle
9–10.3 Oslo
12.3 Drammen
15–17.3 Falun sänds av Yle

https://svenska.yle.fi/a/7-10045541
Citera
2023-11-24, 15:56
Medlem
Jaha hur ser man nationella cuptävlingar billigast då? Har tydligen slösat bort pengar på någon lokalblaska vars abonnemang inte gäller.
Citera
2023-11-24, 16:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jaha hur ser man nationella cuptävlingar billigast då? Har tydligen slösat bort pengar på någon lokalblaska vars abonnemang inte gäller.

Krävs väl någon form av plus-abonnemang. Själv tyckte jag ÖP var ganska prisvärt (hade en digital prenumeration på DN som kostade mer och som jag nu kunde säga upp då tillgång till DN ingår i ÖP:s abonnemang).
Senast redigerad av Alkibiades 2023-11-24 kl. 16:29.
Citera
2023-11-24, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Om man hade kunna köpa ett abonnemang där AKS och PF byttes ut mot mer kompetenta kommentatorer skulle jag vara beredd att betala en del. Dock måste jag säga att de borde ligga bra till om de ställde upp i VM i felsägningar och allmänt svammel.
Citera
2023-11-24, 17:29
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om man hade kunna köpa ett abonnemang där AKS och PF byttes ut mot mer kompetenta kommentatorer skulle jag vara beredd att betala en del. Dock måste jag säga att de borde ligga bra till om de ställde upp i VM i felsägningar och allmänt svammel.
Om det går å bytte kommentatorspråk, så er ikke de norske helt borte.
Citera
2023-11-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

+Allt heter det abonnemanget som gäller och lokalblaskorna verkar ha synkade kampanjer så det är bara att ta valfri(abonnemang hos en, ger tillgång till alla). Verkar finnas en gratismånad att hämta just nu om man inte har något.
Citera
2023-11-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
+Allt heter det abonnemanget som gäller och lokalblaskorna verkar ha synkade kampanjer så det är bara att ta valfri(abonnemang hos en, ger tillgång till alla). Verkar finnas en gratismånad att hämta just nu om man inte har något.
Tack, visade sig att jag faktiskt hade tillgång på mitt abonnemang. Deras sida var buggig som vanligt. Vet du om de har någon app man kan titta genom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in