Citat:
Ursprungligen postat av
beitos
Vad tycker ni om Britta Johansson Norgren? Jag upplever henne som oväntat stel och fåordig, och att hon hittills knappt sagt något intressant. Baserat på intervjuer från när hon var aktiv hade jag förväntat mig mer av henne. Det kanske kommer.
Däremot är som vanligt Pernilla Wiberg suverän. Tyckte hon gav bättre svar än Britta även när dom pratade längdskidor.
Hård och framför allt Blomquist är suveräna som kommentatorer. Tyvärr har Viasat, kombinerat med ryska åkarnas (säkerligen berättigade) frånvaro, fått mitt intresse att minska. Anna-Karin S har flera gånger fått mig att stänga av ljudet, vilket dock känns tråkigt och fel.
Varken Britta eller Pernilla har där att göra. Totalt usla i insats och känns bara cringe och lyssna på deras infall. Mathias Fredriksson eller Elofsson, där har vi något man verkligen kan lyssna på inför tävlingarna. Utan att man behöver tycka att det är obekvämt (som med Pernilla Wiberg som har noll koll på längd).
Men det är klart, SVT skulle väl få massa arga brev där man efterlyser kvinnor. Åt helvete är det när man går efter kön och inte kvalité. Tror det bara är här i Sverige vi går efter kön (jämställdhet till varje pris) sen om kvalitén är genomusel det skiter man i.