Citat:
Ursprungligen postat av
soxaro
Det höga blodsockret har jag funderat över.
Om både en med diabetes och en utan diabetes kräks, då sjunker väl blodsockret?
Har någon injicerat familjen med något medan de sov?
Det borde göra det. Jag tycker det låter skithögt men tydligen kan det ligga högre hos diabetiker som missköter sin sjukdom.
Men stress och en del andra tillstånd antagligt kan nog höja blodsockernivåer. Kortisolpåslaget som vanligtvis sker någon timma innan man vaknar tenderar att höja blodsockret något.
Om de vanligtvis äter kolhydratrik kost så är det inte otänkbart att hon kanske hade haft någon nivå av inlagrad fett i lever plus att det är förhöjda nivåer av basal insulin som ska mötas av en glukosnivå kroppen själv skapar.
"Fettlever" kanske tas som en anklagande spekulation eftersom det fram till ett par decennier sedan bara var alkoholister som fick det.
Men fenomenet med högt fastande blodsocker under ganska lång tid kan också ses hos personer som varit tvungen att lägga om eftersom de blivit sjuka av att länge haft en livsstil av "high carb culture" vilket ofta är sådana som håller på med uthållighetssporter och fått problem med mage tarm eller diabetes. Tim Noakes rev ut kapitlet om kolhydratladdning från sin bok "The Lore of Running".
Tröskeln för att få diabetes verkar vara lägre för färgade, så jag är lite misstänksam om detta, att det kanske fanns ett underliggande sjukdomstillstånd som inte var upptäckt.som inverkat att en annan åkomma fick värre konsekvenser?