Citat:
Ursprungligen postat av
Esteban-II
Här finns en mycket intressant principiell diskussion att föra.
Fick lite mer info ang Tesla strejk och hur det påverkar privatpersoner som äger en Tesla privat, dvs vanliga privatpersoner som inte har något med Tesla strejken o gör, mer än att dom äger en tesla.
Fick själv fel på min Bmw, relativt ny, bara gått 1800 mil, service avtal och motor garanti gick ut för bara någon vecka sedan, dvs tre år har just gått.
Ställde frågan om jag ägt en tesla? låt säga liten krockskada, gör att jag inte kan använda bilen, vad gäller nu vid blockaden?
Skaderegleraren berätta, samtliga försäkringar täcker bara maximal ersättningstid för 60 dagar, dvs man får 150kr dag eller en hyrbil som betalas 75% och man står själv för dessa 25% vid hyrbil.
Tar man försäkrings kostnad för dessa 60 dagar A 150kr/dag = 9000kr man inte kan använda sin bil och vill inte ha hyrbil. dvs 9000kr minus självrisk, i mitt fall är självrisken 3000kr, det menas att försäkringsbolaget även går back och får betala för själva blockaden.
Efter dessa 60 dagar utgår ingen ersättning, dvs det straffar då enbart privat personer med dessa blockader if metall håller på med ifall det blir en lång dragen strejk.