Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Se mitt tidigare inlägg till dig.
Du förklarade inte finjusteringen där heller.
Kan du inte någon gång försöka
beskriva denna finjustering. Hur går de tillväga, inte nödvändigtvis tekniskt (jag har ju förstått att du föraktar teknik och teknisk kompetens) men kanske snarare
organisatoriskt när de är i färd med att "finjustera" tiotals biljoner* parametrar i en LLM.
Så här är det Schubert: Du har ju inget svar på detta. Men kan du inte då ta detta som en liten lärdom? Skriv inte en massa trams på Internet som du inte kan och som du sedan inte kan försvara. Det blir ju inte bra för dig. Du får gärna uttrycka dina tankar och förhoppningar (i rätt forumdel av Flashback) men hävda inte att du vet saker som du inte vet. Det kommer att studsa tillbaks på dig när du möter någon som vet mer, vilket du ofta kommer att göra.
*) se där - jag rättade från
trillion till biljon, du hade ju rätt där. Det är väldigt sällan som jag behöver prata om
biljoner saker. När den siffran har dykt upp har det varit i form av engelskans "trillion parameters", och då blandar man lätt ihop det. Jag är inte av släkt, men i praktiken tvåspråkig. Jag läser mer text på engelska än på svenska. Det är också en anledning till att några ord kan förväxlas ibland. Det här jag nu skrev kallas
ödmjukhet, du borde prova det någon gång