2023-11-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Men de har ju ett land? Hur mycket mer land ska de ha? Är det rätt?

Tänk om jag ockuperade sverige, klämde ihop hela sveriges etniska svenskar i ett litet område som gotland och diskriminerade er och era basala rättigheter i ~75 år?

(Nej jag har inte såna agendor, det var bara ett ex.)

Hade de godtagit Delningsplanen 1947 hade de haft sitt Palestina. Krig och terror har fört dem till den situation de har idag. De har sig själv att skylla.
Citera
2023-11-23, 18:14
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Hur vore det om du tog med rubriken också:

https://www.presstv.ir/Detail/2023/11/22/715074/gaza-truce-deal-definitive-victory-palestinian-resistance-against-occupation

Alltså att Hamas (och Iran) nu förklarar en definitiv seger över Israel.
Detta är typiskt arabisk skrytmentalitet, Pallywood och Iransk "fake news".

Arafat sade likadant att när han hade fått storstryk så sade han att PLO hade segrat.
Brödtexten är dock lång och har många buts and ifs, väldigt många sådana.

Och där står inget alls om någon seger. Utan snarare att läget är spänt och svårt.

Rubriken är rent ljug, men den övriga delen av artikeln är förvånansvärt sansad,
för att vara muslimskt propagandamaterial.
Lol, nej det där är inte nån propagandakanal. Men du får tycka som du vill.
Citera
2023-11-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Lol, nej det där är inte nån propagandakanal. Men du får tycka som du vill.

Jo det är det uppenbart. Det ser du i princip i den första meningarna i artikeln. Det är en tyckande artikel.
Citera
2023-11-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Palestinsk journalist med slöja.
Såg det på youtube.
Inte förvånande
Gaza är ett islamistiskt träsk.

Kan du länka ett klipp den här gången?
Citera
2023-11-23, 18:36
Medlem
Citat:
Varsågod

https://youtu.be/aG0Zd2X8YJY?si=Y9dTJHqm0z2QUSwG

Okej! Jag känner mig överbevisad! Fast samtidigt står det att det är "Wafa Al-Udaini" så hon är ju inte anonym. Det är ingen hemlighet. Tidigare idag hade Youmna El Sayed munskydd och slöja när hon rapporterade om massgravarna. Kanske för stanken från liken.
Citera
2023-11-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Okej! Jag känner mig överbevisad! Fast samtidigt står det att det är "Wafa Al-Udaini" så hon är ju inte anonym. Det är ingen hemlighet. Tidigare idag hade Youmna El Sayed munskydd och slöja när hon rapporterade om massgravarna. Kanske för stanken från liken.

Nej men vad fan... "maskerad" skev jag.
Och det här med anonymiteten kan iofs diskuteras.
Vem bevisar att rätt namn står längst ner i klippet?
Att palestinierna överhuvudtaget skickar fram en donna i nikab (eller vad fan det heter) och kallar henne "journalist" är ju sjukt. Hur långt från västvärldens transparens kan man komma? LOL
Citera
2023-11-23, 18:48
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Måste vara slump att diverse naturresurser hittades i Palestina strax innan folkmordet ägde rum.
Citera
2023-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
Nej men vad fan... "maskerad" skev jag.
Och det här med anonymiteten kan iofs diskuteras.
Vem bevisar att rätt namn står längst ner i klippet?
Att palestinierna överhuvudtaget skickar fram en donna i nikab (eller vad fan det heter) och kallar henne "journalist" är ju sjukt. Hur långt från västvärldens transparens kan man komma? LOL

Haha, ja vad det nu heter är knepigt! Men har du tänkt på varför religioner ens bryr sig om vad man har på huvudet? Eller vad man äter? Det kan väl inte vara så viktigt...

När jag växte upp fick vi lära oss att ta av ev huvudbonad när vi steg in kyrkan. Men detta gällde inte kvinnor! Vad handlade det om?

På nått sett verkar många religioner fokusera på fel saker.

Jag har börjat tro att religioner mest finns för att trycka ner kvinnorna och den här nikban(?) är väl då så typisk!
Citera
2023-11-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Måste vara slump att diverse naturresurser hittades i Palestina strax innan folkmordet ägde rum.

? defineira strax! Naturgas hittades runt år 2000
Citera
2023-11-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Haha, ja vad det nu heter är knepigt! Men har du tänkt på varför religioner ens bryr sig om vad man har på huvudet? Eller vad man äter? Det kan väl inte vara så viktigt...

När jag växte upp fick vi lära oss att ta av ev huvudbonad när vi steg in kyrkan. Men detta gällde inte kvinnor! Vad handlade det om?

På nått sett verkar många religioner fokusera på fel saker.

Jag har börjat tro att religioner mest finns för att trycka ner kvinnorna och den här nikban(?) är väl då så typisk!

Alltså detta blir ju OT men alla religioner är primitiva, förtryckande.
Kristendomen är inte heller så j-a fräsch. Dagens islamister är lika störda som vi kristna västerlänningar var för 400 år sedan. De ligger efter i utvecklingen men alla religioner är typ samma hopplösa flum.

Ska vi återvända till trådens ämne, är det faktiskt positivt att gazaborna (inte bara Hamas) visade sina rätta färger. Det som hände den 7/10 är ju en naturlig produkt av miljön i Gaza. Självklart är det bra att hela världen ser skiten.

Hamas och deras fårskock vill ha MER av det som hände den 7/10.
Helst vill Hamas och Gazaborna att hela Israel ska drabbas av det som hände den 7/10.
Aggreesionen och hatet har bara delvis att göra med gränser och Palestina osv.

Det som hände den 7/10 var ju att Hamas kanaliserade ett extremt judehat, som finns i hela Mellanöstern.

Tacka fan för att Israel biter ifrån.
Citera
2023-11-23, 19:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020

Vilka då? De två små naturgasfälten Marine 1 och Marine 2 utanför Gazas kust hittades för 23 år sen. Vilka andra naturresurser har hittats nyligen menar du?
Citera
2023-11-23, 19:15
Medlem
Citat:
Alltså detta blir ju OT men alla religioner är primitiva, förtryckande.
Kristendomen är inte heller så j-a fräsch. Dagens islamister är lika störda som vi kristna västerlänningar var för 400 år sedan. De ligger efter i utvecklingen men alla religioner är typ samma hopplösa flum.

Ska vi återvända till trådens ämne, är det faktiskt positivt att gazaborna (inte bara Hamas) visade sina rätta färger. Det som hände den 7/10 är ju en naturlig produkt av miljön i Gaza. Självklart är det bra att hela världen ser skiten.

Hamas och deras fårskock vill ha MER av det som hände den 7/10.
Helst vill Hamas och Gazaborna att hela Israel ska drabbas av det som hände den 7/10.
Aggreesionen och hatet har bara delvis att göra med gränser och Palestina osv.

Det som hände den 7/10 var ju att Hamas kanaliserade ett extremt judehat, som finns i hela Mellanöstern.

Tacka fan för att Israel biter ifrån.

Jepp, vi hamnar Off Topic! Handshake
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in