Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Många förstår inte hur Gazaborna tänker kring martyrskapet därnere. Mammor säger öppet att de föder barn för att de sedan skall bli martyrer i kriget mot Israel. För dem betyder döden lika mycket som livet. Detta förstår inte vi västerlänningar.
” Drömmen om martyrskap”
https://www.amnestypress.se/kultur/filmer/24545/drommen-om-martyrdoden/
Vilka jävla åsnor Amnesty är ?
De bortser ju avsiktligt och påpassligt nog att martyrpengarna som delas ut gör att hela familjen kan leva gott under låång tid, och helt utan lån.
En klan som har många martyrer kan naturligtvis bli inflytelserika både på ett ekonomiskt och politiskt plan.
Barnets eget liv och självbestämmande över sitt eget öde betyder ingenting för dem, barn har de i överflöd, ändå. Fler än vad de kan ta hand om, alltså.
Tänk på att nästan häften av Gazas befolkning är barn.
Det svenska PK-Sosseriet med Maggan & Löfvén & Morgan har glatt satt sprätt på svenska skattebetalares pengar som Hamas/Mahmoud Abbas sedan glatt betalat ut till martyrernas familjer.
Inte så konstigt då att Israel kör över deras hus med bulldozrar och att de i praktiken tvingas att flytta.
I regel då till Turkiet de flesta.
Fast Turkiet tar inte emot dem med mindre än att familjen kan visa att de har pengar att de kan försörja sig. Eller leva på sparat kapital typ...
Är de riktigt rika så kan de bosätta sig i Qatar istället.
Så i många fall så blir martyrpengarna en biljett från Gaza, och ett nytt liv i Turkiet.
Liiite väl genomskinligt Amnesty ?
HAHAHAHA --- Amnesty vilken skitorganisation alltså ?
Kommer Amnesty också att betala ut martyrpengar, eller hur blir det nu ?
Allah ska ju med ? Värdegrunden ni vet ?