2023-11-23, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag har för mig att det fanns en koppling via någon av systrarna men minns inte i vilken tråd jag läste om det.

Har nog varit i denna tråden.
Jag har tidigare hittat intressanta inlägg och det kanske kan vara något av dessa.

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Citera
2023-11-23, 16:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag har tidigare hittat intressanta inlägg och det kanske kan vara något av dessa.

Tack! Mycket intressant med systern Jos*fine och påståendet om att hon fått barnen omhändertagna efter en knarkdom.
Är det någon som har FUP eller vet något mer om detta fall?
Citera
2023-11-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Mycket bra gjort av den mannen. En eloge till honom! Sedan är Z så modig som berättar. Hon visar på sådan styrka och mod att jag blir tårögd. Det att hon sa stopp min kropp också fast mamman inte brydde sig De försökte verkligen knäcka henne, verkar det som, men lyckades inte. Man märker att Z är intelligent, men hoppas hon äntligen får vara barn nu.

Jag är glad att detta inte slutade som med Bobby, även om Z givetvis aldrig glömmer det hennes vidriga föräldrar gjort. Förhoppningsvis får hon all den traumabehandling och upprättelse hon förtjänar medan föräldrarna får ruttna i helvetet.

Och sedan på toppen av isberget vill nog inte Z aldrig någonsin varken se dem någon gång mer eller tala med hennes föräldrar i telefon. Så med hennes föräldrar är det nog ett avslutat kapitel för alltid.
Citera
2023-11-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tack! Mycket intressant med systern Jos*fine och påståendet om att hon fått barnen omhändertagna efter en knarkdom.
Är det någon som har FUP eller vet något mer om detta fall?

På Mrkoll kan man få reda på om Jos*fine har blivit åtalad mm mot betalning.

Sök på Jos*fine In*vist Mrkoll.
Citera
2023-11-23, 17:26
Medlem
Klart att människor ska få höga skadestånd om de utsatts för grova brott , skulle skadestånd utgå från förövares betalningsförmåga skulle få brottsoffer få mer än några tusen kr och bara de som utsatts av mångmiljonärer skulle få ordentligt skadestånd
Citera
2023-11-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag är övertygad att det var julhelg spelade stor roll.
Många gick på längre ledigheter, trodde att andra gjort det osv.

Det är förfärligt men jag tycker det dokumenterades rätt mkt ändå och tror inte de två dagarna gjort så så stor skillnad för hennes dokumentation. Dock hade det varit bättre om de häktas redan påjulafton för att kanskehaft möjlighet att hitta mer bevis i tvättstugan.

Att de släpptes och var fria en månad berodde enkom på att flickan på att flickan var ännu sövd förstahäktesförhandlingen och då hade rätten för lite att gå på gällande om hon var hjärnskadad och allt det där föräldrarna hävdade.

Dock hatten av till den personen som ringde och tipsade om det förra huset.verkar varit ngn som kände han Daniel (inte pappan) som ägde huset. Var väl hans chef eller ngt. Tack vare det har de ju kunnat fastställa det hänt under lång tid.
Annars hade de bara kunnat gå på det som var under december månad. Men detta öppnade ju för så mycket mer och genom att förhöra Z om tiden i förra huset kom ju detta med stearinet fram tex och armen som mamman brutit.

Den personen tog ju själv kontakt med polisen.

ah det missade jag. jag har läst igenom mkt men inte allt gällande fupen....

ja det var det verkligen verkligen stor elogen till den och tur att huset inte var städat efter dem å nya flyttat in....
Citera
2023-11-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Får väl hoppas att med de fall som uppdagats på kort tid kommer att leda till att anmälan ska ske direkt när barn uteblir om det inte går genom intyg bevisa sjukdom eller andra godtagbara skäl till barns frånvaro .
Bvc är frivilligt men borde också ses som näst intill obligatoriskt att gå på de kontroller som görs vid viss ålder , är ju dessutom så tider i stor utsträckning anpassas om föräldrar har svårt komma på vissa tider
instämmer BVC borde vara obligatoriskt....trodde faktiskt det var det... märkligt.
Citera
2023-11-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

om misstankar finns att hon tjänade pengar på att sälja sex, kan Z ha kommit till så? Att daniel faktiskt inte är biologisk pappa? Därför de behandlar henne som de gör? Jag läste någonstans att hon även är ljusare än de andra syskonen?
Citera
2023-11-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
instämmer BVC borde vara obligatoriskt....trodde faktiskt det var det... märkligt.

En normal förälder VILL gå till BVC och se så bebisen/barnet mår bra. Mammor verkar normalt sett bli stolta ”som tuppar” för äntligen får de prata om sin bebis (som är ett underverk)
Att undvika BVC är red flag.
Citera
2023-11-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
om misstankar finns att hon tjänade pengar på att sälja sex, kan Z ha kommit till så? Att daniel faktiskt inte är biologisk pappa? Därför de behandlar henne som de gör? Jag läste någonstans att hon även är ljusare än de andra syskonen?

Funderar på om A är pappan.
Citera
2023-11-23, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Ursäkta min okunskap men vem är A?
Citera
2023-11-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Varför i HELA friden skulle han vara det? Stackars Z är tyvärr även lik sin far, men väldigt söt trots det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in