2023-11-23, 15:20
Medlem
B3cks avatar
Vet inte om det här har tagits upp i tråden innan. Jag hittar inget iaf.

Men det är lite intressant att någon som haft Jasmines mobil (jag gissar på Jasmine...) har ett konto här på Flashback som heter " JagErJag ". Kontot skapades 2015 och någon har skrivit 1 inlägg.

Inlägget postades 16 December 2022 i tråden om Andréas Andersson som dödade sin 1,5 årige son tidigare samma månad.

Sceenshot:
https://www.bildtagg.se/bild/6yro9670bp662rdki3ui7gjo
Senast redigerad av B3ck 2023-11-23 kl. 15:35.
Citera
2023-11-23, 15:31
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck

Men det är lite intressant att någon som haft Jasmines mobil (jag gissar på Jasmine...) har ett konto här på Flashback som heter " JagErJag ". Kontot skapades 2015 och någon har skrivit 1 inlägg.

Inlägget postades 16 December 2022 i tråden om Andréas Andersson som dödade sin 1,5 årige son tidigare samma månad.

Sceenshot:

Hon svarade så här på detta inlägg:

"eller kommit åt dennes mediciner?"

Hennes inlägg:
Har med tänkt i de banorna.
Har någon mer info om fallet eller vad lillasinnesundersökningen påvisa

Känns som att hon var desperat och vill inte bli påkommen själv!
Citera
2023-11-23, 15:34
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:

Sceenshot:

Jag reagerar mer på hennes nickname på Roblox:
"Svartaenkan"
Citera
2023-11-23, 15:35
Medlem
I vilken aktbilaga hittar jag förhör med misstänkta?
Citera
2023-11-23, 15:38
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
I vilken aktbilaga hittar jag förhör med misstänkta?

FUP - aktbilagorna 174 (Daniel) och 176 (Jasmine):
https://gofile.io/d/gWWY7x
Citera
2023-11-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Att de släpptes och var fria en månad berodde enkom på att flickan på att flickan var ännu sövd förstahäktesförhandlingen och då hade rätten för lite att gå på gällande om hon var hjärnskadad och allt det där föräldrarna hävdade.

Dock hatten av till den personen som ringde och tipsade om det förra huset.verkar varit ngn som kände han Daniel (inte pappan) som ägde huset. Var väl hans chef eller ngt. Tack vare det har de ju kunnat fastställa det hänt under lång tid.
Annars hade de bara kunnat gå på det som var under december månad. Men detta öppnade ju för så mycket mer och genom att förhöra Z om tiden i förra huset kom ju detta med stearinet fram tex och armen som mamman brutit.

Den personen tog ju själv kontakt med polisen.
Mycket bra gjort av den mannen. En eloge till honom! Sedan är Z så modig som berättar. Hon visar på sådan styrka och mod att jag blir tårögd. Det att hon sa stopp min kropp också fast mamman inte brydde sig De försökte verkligen knäcka henne, verkar det som, men lyckades inte. Man märker att Z är intelligent, men hoppas hon äntligen får vara barn nu.

Jag är glad att detta inte slutade som med Bobby, även om Z givetvis aldrig glömmer det hennes vidriga föräldrar gjort. Förhoppningsvis får hon all den traumabehandling och upprättelse hon förtjänar medan föräldrarna får ruttna i helvetet.
Citera
2023-11-23, 15:50
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Hon svarade så här på detta inlägg:

"eller kommit åt dennes mediciner?"

Hennes inlägg:
Har med tänkt i de banorna.
Har någon mer info om fallet eller vad lillasinnesundersökningen påvisa

Känns som att hon var desperat och vill inte bli påkommen själv!

Eller att det var någon hon kände. Det var väl en annan tablettmissbrukare i Eslöv så det är möjligt att de hade kontakt på något sätt.
Citera
2023-11-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Eller att det var någon hon kände. Det var väl en annan tablettmissbrukare i Eslöv så det är möjligt att de hade kontakt på något sätt.

Jag har för mig att det fanns en koppling via någon av systrarna men minns inte i vilken tråd jag läste om det.
Citera
2023-11-23, 16:04
Medlem
B3cks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Jag har för mig att det fanns en koppling via någon av systrarna men minns inte i vilken tråd jag läste om det.

Kopplingen:

Citat:
Ursprungligen postat av skinkryttare
Sen är det ju så att även J’s syster Jossa och hennes pojkvän sitter häktade efter en razzia i en lägenhet i Eslöv efter misstanke om droginnehav. I lägenheten fanns Jossa, hennes två barn som blev omhändertagna av soc samt hennes pojkvän R Fjell, som är bror till S Fjell. S Fjell har barn med den misstänkta barnamördare som agerade i Eslöv december -22.
Citera
2023-11-23, 16:05
Medlem
Citat:
På tal om MGMs konton på olika sajter:

I aktbilaga 200 finns mobiltömningarna.
D:s alias finns på sidan 10
J:s alias finns på sidan 52
Intressant att notera att J har två telefonnr varav inget är ansluter till Swish, samt ett konto på en kryptovaluta-sajt, localmonero.co

Det antyder att det finns ännu en telefon med annan nummer för Swish.
Kan det vara äldsta dotterns mobil som använts som ”becknarlur”?

Du är så grymt smart och vass i din analys.
Inte alls omöjligt.
Citera
2023-11-23, 16:10
Medlem
Citat:
Det står att bank-ID är inkopplat för D. Står inget om detta för J. Ännu en anledning att tro att hon använder en annan mobil.
Även om NFC inte lyckas forcera dotterns mobil så borde de kunna se om det finns ett Swishkonto kopplat och vilka transaktioner som försiggår där.
Jag får en känsla att det kan bli ytterligare åtal för narkotikabrott framöver.

Vet inte om detta fallet inte är begränsat till vad vi just ser här och nu i FUP men uppenbart är att något inte helt stämmer med mobilerna. Både avsaknaden av swish/bank-id på Js mobil samt att dottern vägrar pin är högst suspekt.

Ja du har nog helt rätt i att fler åtal inte kan uteslutas i detta fallet. Det är näst intill omöjligt att leva utan swish/bank-id nu för tiden.
Citera
2023-11-23, 16:13
Medlem
Citat:

Sceenshot:

Kontot är skapat 2015 och har endast 1 inlägg. Känns som det måste finnas mer härtill som inte syns typ under annat Nic eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in