2023-11-23, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Följare: "Vem är du i betalt samarbete med?? Det framgår inte direkt."

My: "Det är inget betalt samarbetet. Men behöver enligt reglerna skriva reklam och använda markören ☺️ Reklam för mig själv och min butik 🌟"

Följare: "Men det är ju reklam för ett annat företag än dina."

My: "Hej igen Ylva! Jag tänker såhär. Eftersom du visar ett intresse för denna frågan så kan du gå in på RO ( Reklamombudsman) hemsida och uppdatera dig kring reglerna. Detta är inget betalt samarbete. Men jag måste skriva det ändå vilket är lite gråzon rent lagmässigt. Viktigast för mig är att hålla mig till lagen. Upplysa dig som följare att inlägget innehåller någon form av reklam. Köpt, gratis eller bara ett genuint tips…. Jag behöver inte skriva reklam för Mys Blommor, Espressohouse, HM eller vad det nu kan tänkas vara. Jag behöver inte nämna företagsnamnet alla. Men för att fortsätta branda mitt eget varumärke så skriver jag butiken / Mys Blommor ändå. Vi gästas av flera överraskningar framöver med externa aktörer. Så bara så att du ska känna dig tydligt och korrekt informerad så räcker det med att jag skriver ” Reklam. Eller samarbete ” Hur känns mitt svar? Uppskattar du att jag tar mig tiden att skriva till dig? En motfråga, vad vill du uppnå med kommentaren du lämna . Lite diffust om det är frågor eller påstående ☺️ Men du menar säker en vänligt, genuin, artig fråga ? Eller? "

Följare: "Jag tyckte det verkade konstigt och det tycker jag fortfarande. Nöjd med mitt svar? "

My: "finaste 😘 Då vet jag... jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer med informationen utan hänvisar vidare till RO som söker kan hjälp dig bättre än jag. Ha en fin dag och sen stor varm kram 💋 "

Jag känner lukten av kaktusar och bajsmackor i luften. Det blåser upp till storm! Härligt! ☝️🌵🥪

Om My vore det minsta påläst skulle hon veta att det är Patent- och marknadsdomstolen.
Men fortsätt du My med att läxa upp dina följare. Sen kan du ta nykelen, låsa upp cykelen och ta dig en tur och svalka av dig. 🚲
.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/d6xqj74
Uppdatering, känns inte trevligt överhuvudtaget.
Hennes svar klingar av hånfullhet och översitteri. Vilken bitch hon är. Bättre när hon är sig själv och ber folk rotera på kaktusen. 🌵
Senast redigerad av Tova. 2023-11-23 kl. 14:54.
Citera
2023-11-23, 15:26
Avslutad
Bästa bloggbevakningen har ett inlägg på instagram ang detta 👏Ett riktigt håll käften svar 👍
Senast redigerad av Tova. 2023-11-23 kl. 15:41.
Citera
2023-11-23, 15:46
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Bästa bloggbevakningen har ett inlägg på instagram ang detta 👏Ett riktigt håll käften svar 👍
Hittar det inte. Inget nytt i alla fall. Senaste är från 5/11.
Citera
2023-11-23, 15:48
Avslutad
Citat:
https://ibb.co/tLBw3Rw
https://ibb.co/cJcXxLM
Dagens från bloggbevakningen👌
Citera
2023-11-23, 15:49
Medlem
Citat:

Jo då det ligger först!
Citera
2023-11-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.

Man gillar ju Bloggbevakning!! 🤣🤣🤣
Handskarna av o klart o tydligt!! 👏🏼👏🏼👏🏼
Citera
2023-11-23, 15:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:
https://ibb.co/tLBw3Rw
https://ibb.co/cJcXxLM
Dagens från bloggbevakningen👌
Aha, fattade inte att det var på Instagram... Tack.

Om nu My gör allt rätt varför blir hon då halvt galen när nån påpekar att hon gör fel? Särskilt när den som tillrättavisar My är så mycket kunnigare.
Men låt My spåra ur och börja svinga kaktusar igen. 🌵👏
Senast redigerad av TPL 2023-11-23 kl. 15:57. Anledning: Tillägg.
Citera
2023-11-23, 16:24
Medlem
SaraOlivias avatar
Tydligen har hon dessutom gått in på personens Instagram och kommenterat bilder som är 10 år gamla att det är produktplacering osv. Snacka om skämskudde 😑
Citera
2023-11-23, 16:31
Medlem
TPLs avatar
Från Bloggbevaknings Instagram

"Jag gick in och skrev en kommentar till @mymartens om att hon har lika fel som vanligt här men att det börjar bli lite av en vana, men det fick inte stå kvar.

Hennes svar om det hon tror är "kunskap" är så inkorrekt och bristfällig att jag nästan selundärskäms å hennes vägnar.
Noll koll har fått ett nytt ansikte.

För den som vill veta och agera proffsigt i enlighet med rådande lagstiftning så finns det vägledningar på Konsumentverkets hemsida och inlägg på Bloggbevakning om de prejudicernade domar som kommit från Patent- och Marknadsdomstolen.

Vad ni än gör, ta allt som kommer från My Martens i dessa frågor med fyra kilo salt, en citronskiva och en dunk tequila 🤦‍♀️
"

Bravo!!! 🙌👏🤩💝

#nollkoll #knasboll
Citera
2023-11-23, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SaraOlivia
Tydligen har hon dessutom gått in på personens Instagram och kommenterat bilder som är 10 år gamla att det är produktplacering osv. Snacka om skämskudde 😑
På flera bilder har hon kommenterat och försöker göra sig lustig!?
Hoppas att användaren skärmdumpar och polisanmäler för förtal och trackasserier eller vad man kan tänka sig.
Citera
2023-11-23, 16:47
Medlem
TPLs avatar
På Instagram hos den som ställt frågor till My om reklam, My har skrivit en kommentar i dag till en bild från 2015...🙄

mymartens Skumpa igen... 🍾 Produktplacering?

Följare skriver då "@mymartens Är du helt efterbliven? 😂 "

#nollkoll #heltblåst #honärgalen

Med tanke på att My är entreprenör, företagare, pt, kostexpert, fru, mamma, matte, sjuk, florist, marknadsföringsexpert, nästan mäklare och en massa annat så har hon jävligt gott om tid att sitta och scrolla igenom följares Instagram många år tillbaka och skriva kommentarer.
Inte konstigt att hon blir utbränd var och varannan vecka.
Senast redigerad av TPL 2023-11-23 kl. 17:16. Anledning: Tillägg.
Citera
2023-11-23, 17:11
Avslutad
Citat:
På flera bilder har hon kommenterat och försöker göra sig lustig!?
Hoppas att användaren skärmdumpar och polisanmäler för förtal och trackasserier eller vad man kan tänka sig.
Tror hon är tokig nu. På riktigt alltså. Inte bara som man uttrycker sig ibland. Hittade en kommentar som hon skrivit hos någon som ifrågasatte henne https://postimg.cc/JDJ3dW4c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in