2023-11-23, 06:58
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tonläget höjs betänkligt från MAGA. Också Trump har varit ute och vevat, “retweetat” på TS:

Vad är det förresten som är “nytt” som framkommit av de släppta filmerna?
Inslaget nedan tycker jag berättar rätt bra om vad som ytterligare framkommit nu efter det fulla släppet av hela videomaterialet från 6th januari.

"This is MUCH worse than you can imagine" FBI had agents EVERYWHERE on January 6th | Redacted News (2023-11-22)
https://www.youtube.com/watch?v=XIYESmzwqLc

How many FBI agents and hidden informants were present at the Capitol on January 6th? Newly released tapes are shedding shocking new light on the truth of that day. No wonder they didn't want you to see these tapes.

Backuplänk till inslaget.
Senast redigerad av arne99 2023-11-23 kl. 07:18. Anledning: Mer text, lagt till backuplänk då detta nog raderas från youtube.
Citera
2023-11-23, 07:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Inslaget nedan tycker jag berättar rätt bra om vad som ytterligare framkommit nu efter det fulla släppet av hela videomaterialet från 6th januari.

"This is MUCH worse than you can imagine" FBI had agents EVERYWHERE on January 6th | Redacted News (2023-11-22)
https://www.youtube.com/watch?v=XIYESmzwqLc

How many FBI agents and hidden informants were present at the Capitol on January 6th? Newly released tapes are shedding shocking new light on the truth of that day. No wonder they didn't want you to see these tapes.
De visste ju ett statskuppsförsök var på G, så att de var många där som observerade är ju inget annat än bra.
Om nu inte det var dåligt de var där och observerade och infiltrerade statskuppsförsöket.

Och de som står ylar om dom hemska FBI, så inser man en sak att de tar inte detta någonstans heller.
Utan för dessa verkar det viktiga vara ropa att de hemska FBI var där, och brottsprovokation är tillåtet i USA.
För var och en får ta ansvar för sina egna handlingar, och det går inte skylla på FBI för en individ egna handlingar som de gjorde brott i attacken för att försöka hänga Pense och byta till falska elektorer.

Jag säger detta med FBI är bara ett försök att byta samtalsämne ifrån statskuppsförsöket.
Och vore FBI arbetsmetoder(även polisen ingår här), så ser vi INGET ARBETA alls som pekar på de ens vill ta bort brottsprovokation.
Och det är därför det är så enkelt och inse att det är just så och att de vill rikta om blicken till något som saknar betydelse för deras egna brott.
Ingen tvingade dom att göra brott, därför får de ta ansvar för sina brott.

Och hade de varit seriösa, ja, då hade de lyft om brottsprovokation skulle fortsätta vara en lagligt arbetsmetod inom polis och FBI, men icke.
Och där har vi allt vi behöver veta.

Och inget i filmerna ändrar på det inte var ett statskuppsförsök.
Även blir det lite komik när de säger FBI var den som gjorde statskupp, samtidigt TDS'arna försvarar statskuppsförsöket med näbbar och klor.
Verkar som de inte vet vad munnen och röven säger samtidigt, men vi sakliga gör och inser något gått fel där.(Antar de hoppades ingen skulle märka.)
Citera
2023-11-23, 07:28
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De visste ju ett statskuppsförsök var på G, så att de var många där som observerade är ju inget annat än bra.
Om nu inte det var dåligt de var där och observerade och infiltrerade statskuppsförsöket.

Och de som står ylar om dom hemska FBI, så inser man en sak att de tar inte detta någonstans heller.
Utan för dessa verkar det viktiga vara ropa att de hemska FBI var där, och brottsprovokation är tillåtet i USA.
För var och en får ta ansvar för sina egna handlingar, och det går inte skylla på FBI för en individ egna handlingar som de gjorde brott i attacken för att försöka hänga Pense och byta till falska elektorer.

Jag säger detta med FBI är bara ett försök att byta samtalsämne ifrån statskuppsförsöket.
Och vore FBI arbetsmetoder(även polisen ingår här), så ser vi INGET ARBETA alls som pekar på de ens vill ta bort brottsprovokation.
Och det är därför det är så enkelt och inse att det är just så och att de vill rikta om blicken till något som saknar betydelse för deras egna brott.
Ingen tvingade dom att göra brott, därför får de ta ansvar för sina brott.

Och hade de varit seriösa, ja, då hade de lyft om brottsprovokation skulle fortsätta vara en lagligt arbetsmetod inom polis och FBI, men icke.
Och där har vi allt vi behöver veta.

Och inget i filmerna ändrar på det inte var ett statskuppsförsök.
Även blir det lite komik när de säger FBI var den som gjorde statskupp, samtidigt TDS'arna försvarar statskuppsförsöket med näbbar och klor.
Verkar som de inte vet vad munnen och röven säger samtidigt, men vi sakliga gör och inser något gått fel där.(Antar de hoppades ingen skulle märka.)
Jag kan bara konstatera att det tog dig 12 minuter att från min post 06.58 göra din post 07.10 om innehållet i videoinslaget som är lite på 27 minuter långt. Kom igen då du sett inslaget med din post om det.

Personligen tror jag detta kommer få riktigt långtgående konsekvenser på hur det hanterats och jag tror inte allt politiskt trixande i världen kan förhindra detta när det väl når en bredare publik i USA.
Senast redigerad av arne99 2023-11-23 kl. 07:30. Anledning: Stavning.
Citera
2023-11-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Jag kan bara konstatera att det tog dig 12 minuter att från min post 06.58 göra din post 07.10 om innehållet i videoinslaget som är lite på 27 minuter långt. Kom igen då du sett inslaget med din post om det.

Personligen tror jag detta kommer få riktigt långtgående konsekvenser på hur det hanterats och jag tror inte allt politiskt trixande i världen kan förhindra detta när det väl når en bredare publik i USA.

Tror du Trump visste någon vad FBI planerat innan och vad de faktiskt gjorde jan6?
Citera
2023-11-23, 09:18
Medlem
Så den 2 januari kunde Trump erbjuda 20 000 nationalgardister men den 6 januari hade han inga befogenheter alls?

Låter som ett blufferbjudande. Eller som ett grovt tjänstefel om han kunde leverera sitt erbjudande men underlät att agera.
Citera
2023-11-23, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Så den 2 januari kunde Trump erbjuda 20 000 nationalgardister men den 6 januari hade han inga befogenheter alls?

Låter som ett blufferbjudande. Eller som ett grovt tjänstefel om han kunde leverera sitt erbjudande men underlät att agera.
"they're not my people storming the capital, Kevin"
"get the fuck out of here. Tell them to go home."
"i guess they're more upset about the election then you are, Kevin"

-president Trump. Mannen som försökte bli kung i usa den dagen.
Citera
2023-11-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag frågade en användare som pratade om "skrev på ordern" om just den ordern. Men den finns alltså inte? Och nej, det finns inte någon utredning som visar att Trump erbjöd 20,000 (Trump brukade säga 10,00 i början av 2021. Nu har det alltså dubblats) man från nationalgardet eftersom han har inte tillgång till så många man. Men onödigt att sitta och prata om ordrar som inte finns, så jag vet inte vad du pratar om egentligen.

Vad håller du på att fantisera om nu då? Nej, presidenten kan fortfarande styra och ställa. Donald Trump var inte något menlöst mähä utan makt, fast det är väl okunnigt att mena motsatsen antar jag.

MAGA är sekten som är uppbyggd på motsättningar.

Trots att Inmate PO1135809 inte hade någon makt överhuvudtaget som president, så söker han omval, och det är vad sektmedlemmarna önskar allra mest. Varför vilja ha en president helt utan makt, då är det väl bättre att någon annan vinner deras Primary och kan utmana den surande presidenten. Dessutom trots att den fd Presidenten bara anställde ”only the best People”, så har ingen sparkat så mycket tjänstemän, fått så många att säga upp sig, och fått så många emot sig efter ämbetsperioden. Samt massor av ytterligare liknade motsättningar.

Man undrar varför de strävar efter presidentämbetet?
Citera
2023-11-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Tror du Trump visste någon vad FBI planerat innan och vad de faktiskt gjorde jan6?

Om inte den som ytterst är chef för en federal myndighet, dvs presidenten, och den som tillsatt dess chef, Christopher Wray, vet, då har denne ju knappast gjort sitt jobb. Betänk att den fd Presidenten endast anställde; ”Only the best people”.
Citera
2023-11-23, 09:58
Medlem
Citat:

Ja återigen ett av alla dessa motsättningar med hänvisning till MAGA och Inmate PO1135809. Hur är det möjligt att besitta denna makt den 2/1 men inte den 6/1?
Citera
2023-11-23, 10:06
Medlem
Citat:

Ja att befogenheterna ändras så där fram och tillbaka är mycket mystiskt. Hur vet Trump att han har makt och när han inte har det?
Citera
2023-11-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Om inte den som ytterst är chef för en federal myndighet, dvs presidenten, och den som tillsatt dess chef, Christopher Wray, vet, då har denne ju knappast gjort sitt jobb. Betänk att den fd Presidenten endast anställde; ”Only the best people”.

Det är väldigt konstigt om det vore så att presidenten inte vet vad som pågår så måste man ju säga att den presidenten sköter sitt jobb väldigt dåligt. Only the best people men han vet inte när och var och hur dessa best people fungar.

Vad visste egentligen presidenten om jan6 innan det skedde? Och vad lät han hända jan6.
Senast redigerad av Huggig 2023-11-23 kl. 10:12.
Citera
2023-11-23, 11:15
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
MAGA är sekten som är uppbyggd på motsättningar.

Trots att Inmate PO1135809 inte hade någon makt överhuvudtaget som president, så söker han omval, och det är vad sektmedlemmarna önskar allra mest. Varför vilja ha en president helt utan makt, då är det väl bättre att någon annan vinner deras Primary och kan utmana den surande presidenten. Dessutom trots att den fd Presidenten bara anställde ”only the best People”, så har ingen sparkat så mycket tjänstemän, fått så många att säga upp sig, och fått så många emot sig efter ämbetsperioden. Samt massor av ytterligare liknade motsättningar.

Man undrar varför de strävar efter presidentämbetet?

Ja, allt är oerhört märkligt! Här har vi en man som inte kunde göra något utan Nancy Pelosis tillåtelse och fick även höra "nej" från alla andra runtomkring honom, en sorglig och menlös man helt enkelt. Och han borde alltså bli president igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in