2023-10-20, 16:18
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
jag valt det exemplet för att det finns de som anser att vi uppnått AGI när en robot klarar av denna uppgift.

Du förstår väl att en enda sådan enskild uppgift inte räcker för att kraven på AGI ska vara uppfyllda?

Det är ett exempel på en alldaglig uppgift som är svår att utföra eftersom alla inte förvarar kaffe på samma ställe, det finns många olika märken eller ens har märkt upp var kaffet är om det förvaras i en burk eller dylikt och olika bryggare etc, etc…

Poängen är att en AGI förstås ska klara alla sådana vardagliga uppgifter vilka de än må vara inte att det räcker med att de ser till att göra en robot som klarar av att gå in i ett okänt hus, hitta köket, hitta kaffet, hitta vatten, hitta bryggare och sedan brygga kaffet.

Gör dig inte dum.
Citera
2023-10-20, 16:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Du förstår väl att en enda sådan enskild uppgift inte räcker för att kraven på AGI ska vara uppfyllda?

Det är ett exempel på en alldaglig uppgift som är svår att utföra eftersom alla inte förvarar kaffe på samma ställe, det finns många olika märken eller ens har märkt upp var kaffet är om det förvaras i en burk eller dylikt och olika bryggare etc, etc…

Poängen är att en AGI förstås ska klara alla sådana vardagliga uppgifter vilka de än må vara inte att det räcker med att de ser till att göra en robot som klarar av att gå in i ett okänt hus, hitta köket, hitta kaffet, hitta vatten, hitta bryggare och sedan brygga kaffet.

Gör dig inte dum.

Jag skrev: "de som anser", inte att jag anser! Lär dig läsa innan du kallar andra dumma! Min egen definition av AGI är, typ, den andra använder för ASI. Men jag är beredd att medge att vi nått AGI, (konventionell tolkning), när socialt medveten AI kan utföra de flesta uppgifter som genomlsnitts-människan klarar av.
Senast redigerad av Ola Schubert 2023-10-20 kl. 16:51.
Citera
2023-10-21, 00:45
Medlem
Ruskigbusss avatar
Tråden handlar om en specifik bot, inte allmänna resonemang kring AI.
OT raderat.
/Mod
Citera
2023-10-21, 12:05
Medlem
M.Muratis avatar
Lägger man in GPT-4V i Meta´s Ray-Bans så kommer det bli en garanterad kommersiell succé.

The Ray-Ban Meta Smart Glasses are a turning point

Min träningspartner till exempel, hon är långtifrån världsmästare på styrketräning, men kunde hon filma då jag tappar tekniken under träningspasset, med ett sådant par, då skulle jag få ut betydligt mer av muskelbyggandet. Helt klart.

Men det var bara ett exempel på hur GPT-4V - som förstår det visuella - kan underlätta livet för träningsskygga. Användningsområdena utöver det är närmast oändliga. Och man behöver inte heller köpa ett dyrt par för att få stor användning av modeller som GPT-4V. Utan det går enkelt att tillverka såna glasögon själv.

Därför blir det även hyperintressant att se vad folk kan göra med GPT-4 och en gnutta uppfinningsrikedom. Rimligen borde det leda till en mängd fantastiska saker. Som en sexig räknehjälpare på undervisningstimmen, till exempel. För på den fronten, där "brister" modellen alltmer sällan.
Citera
2023-11-07, 04:58
Medlem
M.Muratis avatar
Livekommentarer om ens arbetsprestation, som spelas upp för chefen när man inte vet om det, är en god möjlighet som tekniken bringar för att öka kvaliteten på arbetsmiljön:

https://twitter.com/geepytee/status/1721705524176257296
https://twitter.com/gdb/status/1721709452011655467

(När statens alla kameror får samma intelligens inbakat i sig så blir nog samhällsklimatet bättre med.)
Senast redigerad av M.Murati 2023-11-07 kl. 05:06.
Citera
2023-11-23, 07:55
Medlem
M.Muratis avatar
Kan se hur möjligheterna för världens fattigaste ökar något kopiöst mycket när de väldigt lätt kan prompta fram en robot. Som i sin tur kan bygga avsaltningsanläggningar, solpaneler och stora batteriparker.

Den svenska intelligentian tvingar väl in marginaliserade svenskar i tröstlösa åtgärdsprogram som svar på detta. Eftersom alla svenskar drömmer om att få häcka på ett låtsasjobb och rulla sina tummar.
Neat idea for how to program a robot using GPT-4V.

Have GPT-4V watch videos of a human performing a task, then have it come up with a plan of how to replicate it & write the code to make the robot do the actions.
Citera
2023-11-26, 02:36
Medlem
M.Muratis avatar
Att leta fram fynd är välkommet. Och särskilt bra för fattiggjorda svenskar som hellre önskar investera i livsviktig hårdvara (som nämnts ovan) blir det ju också.
LLMs are going to change retail.

“GPT-4, here is a screenshot of Black Friday deals. Do research on them and tell me what you find. Are these good prices?”

I didn’t see hallucinations (though i am sure they are possible) and the links all went directly to the right pages.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in