2023-11-21, 18:00
Medlem
Men förutom Lakers storhet, så förtjänar Linköping lite rubriker när de har spelat till sig en chans att ta sitt första guld. Det första, är också det galnaste.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-21 kl. 18:10.
Citera
2023-11-21, 19:01
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men förutom Lakers storhet, så förtjänar Linköping lite rubriker när de har spelat till sig en chans att ta sitt första guld. Det första, är också det galnaste.
Snart kommer de göra som Rögle och hissa Junlands tröja för lite guld-feeling i stan.
Citera
2023-11-21, 20:17
Medlem
Så nu har Linus Johansson delat ut en huvudtackling som endast ett tvätt äkta mongo sett.
Eller ligger det något i att Färjestad alltid klarar sig undan?

Lyssnar man på kommunisterna ifrån Norrbotten så vann Färjestad guldet enbart på att man hade domarna med sig.

Det lag jag sett mest ha domarna med sig är helt klart Växjö och Luleå i SHL. Sören Persson och Linus Öhlund älskar ju Växjö till 100%.
Citera
2023-11-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Snart kommer de göra som Rögle och hissa Junlands tröja för lite guld-feeling i stan.

Junland ska väl ändå inte hissas till taket.
Citera
2023-11-22, 00:19
Medlem
Citat:
Junland ska väl ändå inte hissas till taket.
Nej, det är inte aktuellt. Sen förstår jag inte riktigt logiken i att det skulle bli lite guld-feeling i stan om hans tröja hissades...
Citera
2023-11-22, 09:31
Medlem
Citat:
Varför skulle man göra det för?
Citera
2023-11-22, 10:52
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Varför skulle man göra det för?
Varför hissade Rögle Sjögrens tröja? Hur ska jag kunna veta småklubbarnas logik?
Citera
2023-11-22, 12:15
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Varför hissade Rögle Sjögrens tröja? Hur ska jag kunna veta småklubbarnas logik?

Han har varit en viktig spelare för Rögle.

Är det bara lag som vunnit SM-guld som "får" hissa tröjor?

Medaljer är en sak.. tröjhissning är nått annat.
Olika klubbar har olika historia... det förändras över tid, se bara på Djurgården och Brynäs.. ja även MoDo.

Skall en som håller på Fbk.. bedöma vad som är viktigt i Rögle?

Om du hade havsutsikt så hade ditt perspektiv varit lite mer diversifierat.....
Citera
2023-11-22, 18:55
Medlem
Rögle överbetalar tränare och spelare. Det är inte hållbart. Cam Abbotts inkomst var i fjol 3 093 900. Chris Abbotts 2 504 200. Sedan är hoppet stort ner till konkurrenternas tränare och chefer, enligt Sportbladets lista på löner i ledarstaberna i alla klubbar.
Cam Abbott valde pengarna före sporten och att vinna. Han kunde varit med och vunnit 3 guld nu som assisterande, vara redo för att bli boss i båset.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-22 kl. 19:01.
Citera
2023-11-23, 00:27
Medlem
Citat:
Varför har Färjestad hissat Sterners tröja?
Citera
2023-11-23, 02:32
Medlem
Citat:
De kortast tid som klubb, men har överlägset flest guld i laget. De har den spelaren med flest guld av samtliga aktiva, de har den tränaren som vunnit mest av alla tränare, den assisterande, och sportchef som vunnit mest. De har den bästa juniorer genom alla tider, de är regerande mästare och haft det bästa laget genom tiderna. Bara några anledningar, men kortfattat så är hockeyn större, snabbare och bättre än någonsin, och på toppen står Växjö Lakers, Bästa Mästarna!

Se det fetade! Hur menar du då?
Citera
2023-11-23, 04:02
Avslutad
Nu jäklar Leksand. Två tuffa matcher mot mina favorit antagonist FBK och Luleå! 1:an och 2:an i tabellen.
Vad vill jag se? Förutom 6 p.

Hrvik och Knuts på isen hade varit trevligt till att börja med.

Defensiven. Nyckeln till alla Leksand poäng. Fixar vi den då vinner vi. Spetskompetens vi har i år är top 3 i serien, tyvärr är det defensiven som brister. Svajar för mkt. Ojämnt målvaktspel, beror nog på osäkert spel bakåt. Bengtsson skulle behöva steppa upp trodde vi värvade en 25 minuters lirare där. Anton, ung så mkt förlåtande där, men nä han håller inte riktigt måttet än. Caito, Norén, Alsing och Lindholm nu jävlar vill vi se fokus ikväll.
Kör hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in