2023-11-22, 18:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om du finner naturen ologisk, så är det du som har ett problem.
Givetvis är det så att män jagar kvinnor, efter det är kvinnan som väljer. Att kvinnan väljer beror på att samlag leder till avkomma, och hon måste vara noga med vilken man som får bli far till hennes barn.

Det är ett tecken i tiden att människor likt dig börjar moralisera över naturen och evolutionen. Nej, det är inte rättvist, och det är inte "logiskt". Du borde koncentera dig på att försöka förstå och acceptera hur tillvaron är inrättad. Du är så otroligt präglad av moderiteten, där vi resonerar om allt i hela världen som om det vore något man skulle göra till ett politiskt beslut och rösta om.
Citera
2023-11-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är bara lögner, unga snygga tjejer springer efter honom. Han har allt det kvinnor vill ha, pengar, status, intelligens, alfaattityd.

Jajamänsan, sådant gillar kvinnor. Tror hans inbox svämmar över av dm:s.
Citera
2023-11-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det är ytliga markörer som kvalificerar en hos kvinnor.
Du menar alltså att kvinnor attraheras av det som attraherar dem? Wooow, jag är totalt mindblown här.

Citat:
Man ges inte en chans om man inte är attraktiv nog. Det är inget hokus pokus, det är fakta.
Detta gäller ju båda könen. Men, viktigt att komma ihåg att det som den ene finner oattraktivt, finner den andre attraktivt och att det i slutändan ändå är personlighet som väger tyngst då det är den man förälskar sig i.

Citat:
Det som framförallt verkar göra ett stort intryck på kvinnor är ens socioekonomiska status och utseendet.

Lägg av.

Citat:
Dessa två faktorer är viktiga men inte tillräckliga. Sedan hjälper det att ha social kompetens, charm, ett bra självförtroende och en bra personlighet.
Hjälper? Det är det allra viktigaste.

Citat:
Men det här snacket om att ytliga markörer inte är viktiga kommer ofta ifrån folk utan någon som helst livserfarenhet och som inte har tittat igenom vad forskningen säger.
Forskning? Hahahaha.

Citat:
Det spelar liksom ingen roll hur bra personlighet Susan Boyle har... Brad Pitt skulle aldrig vilja ligga med henne.

När man har de ytliga faktorerna på plats så ges man en chans. Men har man dem inte på en plats? Då sjunker man ner rejält på skalan, så är det.

Att vara vältränad, kompetent och framgångsrik är väldigt bra egenskaper.
Det är lugnt. Du duger som du är, tro mig. Du är king, king.
Senast redigerad av sardellini 2023-11-22 kl. 18:49.
Citera
2023-11-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Du menar alltså att kvinnor attraheras av det som attraherar dem? Wooow, jag är totalt mindblown här.

Nej, jag menar att Tate har koll på mycket av det han säger. Karln är vältränad, är rik, är uppenbarligen ganska beläst och är inte logiskt handikappad. Han är inte direkt ful heller.

Dessa saker är givetvis ett plus hos kvinnor.

Citat:
Detta gäller ju båda könen. Men, viktigt att komma ihåg att det som den ene finner oattraktivt, finner den andre attraktivt och att det i slutändan ändå är personlighet som väger tyngst då det är den man förälskar sig i.

Nej, personlighet väger inte tyngst. Om du har en grym personlighet så har det ingen betydelse om hon finner dig ful.

En relation utan attraktion = vänskap.
Attraktion enbart = one night stands.
Attraktion + relation = romantiskt umgänge (förhållande).

Att vissa finner olika personer olika attraktiva är för att man befinner sig på olika nivåer. Om en man är en 9:a så kommer han inte se en 5:a som särskilt attraktiv. Men om en man är en 3:a så kommer han se denna kvinna som är en 5:a som attraktiv.

Ser man inte så bra ut själv så har man ett tuffare utgångsläge och är ofta mindre kräsen.

Men skönhet är i viss mån objektivt.

Citat:
Lägg av.

Här är 3 st. referenser:

https://techcrunch.com/2009/11/18/okcupid-inbox-attractive/ (folk som är mer attraktiva får fler meddelanden).

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104 (välutbildade män har högre chans att matcha på tinder)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293001/ (män som jobbar mer och tjänar mer var något mindre benägna att vara sexuellt inaktiva)

Detta är bara ett axplock. Men det är sunt förnuft att kvinnor gillar resursstarka män då de kan betrygga kvinnorna och den framtida avkomman.

Citat:
Forskning? Hahahaha.

Ja, se referenserna ovan. Kommentera gärna källorna jag skickade ovan också.

Citat:
Det är lugnt. Du duger som du är, tro mig. Du är king, king.

Hur mår du egentligen? Det här är inget personligt. Jag syftar på vad datan säger. Du får gärna påvisa att jag har feltolkat referenserna ovan, men det har jag inte.

Bara att krossa mig nudå i diskussionen. Jag väntar!
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-11-22 kl. 19:19.
Citera
2023-11-22, 20:19
Medlem
Tyvärr har många män slutat att jaga och sitter och runkar framför skärmen istället.
Citera
2023-11-23, 00:23
Bannlyst
Citat:
För att män har en extrem sexualdrift som inte går att släcka. Denna är så stark så att män ger kvinnor obegränsat med uppmärksamhet. Detta i kombination med att det finns fler män än kvinnor på dejtingappar och att många män är eländiga och har ett lågt värde gör att det är män som ''måste'' jaga mycket idag.

Ju högre värde man har på köttmarknaden, desto mindre behöver man ''jobba'' för att få napp. Om fler män skulle sätta ett större värde på sin tid och uppmärksamhet så skulle vi inte ha så många eländiga män idag. Kvinnor som kör OF skulle tvingas sluta i stort sätt och skulle få mycket mindre uppmärksamhet än vad de gör idag vilket skulle gynna männen. Men tyvärr så är män slavar när det kommer till sin drift.

Tänk om varje man i samhället hade dessa egenskaper:

1) Charm, en vältränad kropp, hög socioekonomisk status och ett bra självförtroende.
2) Inga simp tendenser överhuvudtaget.
3) Förmågan att enbart ge kvinnor sin tid, resurser och uppmärksamhet om de har förtjänat den (inga dyra middagar, inga OF prenumerationer, ingen överflödig uppmärksamhet etc.).

Skulle män ha dessa egenskaper så skulle kvinnor börja jaga mer. Jag har aldrig förstått vitsen med att ge kvinnor med stora egon uppmärksamhet genom att bli sur om man får ett nej eller göra dem rika samtidigt som man inte kan få dem (OF prenumeration). Det måste finnas någon slags självrespekt.

Om jag blir avvisad av en kvinna säger jag bara: ''OK'' snabbt. Vissa blir helt paffa för de tror de är jättespeciella och att man ska svansa efter dem eller bli sur. Det blir jag inte. Jag bryr mig inte ens om jag får ett ''nej'' för jag vet vad jag går för.

Jag behandlar kvinnor som luft tills de förtjänar min tid & uppmärksamhet. I dessa lägen slår jag på charm-knappen. Detta har gjort att jag får mer uppmärksamhet för jag sätter ett högt värde på min uppmärksamhet.

Män som grupp behöver förbättra sig.

Jag har många av de egenskaper du nämner, men så länge kvinnor får den stora uppmärksamheten så kommer de inte lyfta ett finger när det kommer till dejting. Det eviga simpandet är största problemet.

Bara kolla dejtingappar där statistik visar att män swipar på ungefär 50% av kvinnor och kvinnor på 10% av män. Det är en fullständig omöjlighet att man fungerar med 50% av det andra könet. De siffror är bara för desperation och för att män vill tömma sina bollar. Det finns extremt mycket attraktiva kvinnor på dessa dejtingappar, men som för en dålig aura och ser ut att ha en förkastlig personlighet. Hade uppmärksamheten de fick minskat hade deras egon också minskat, vilket hade gjort att de kanske börjar jaga män.

Jag har blivit avvisad många gånger, men lyckats minst lika många gånger. De gångerna jag har blivit avvisad har jag inte ens reflekterat över. Jag vet att det är hennes förlust att inte få vara med mig.

Samhället har gjort män så feminina och känsliga.
Citera
2023-11-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Tyvärr har många män slutat att jaga och sitter och runkar framför skärmen istället.

Svenska kvinnor kan ju inte erbjuda något bättre så det är rationellt att sluta jaga dem.
Citera
2023-11-23, 03:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande

Det gör de rätt i.

Runka bort instinkten på en kvart, lägg resten av tiden / pengarna / riskerna på att utbilda sig / jobba och investera rätt istället.

Ofelaktigt kommer en sådan strategi för en ung man att leda till en säkrad framtid med hela världen som smörgåsbord att välja sin kvinna / partner från.

..ett utbildat val med resurser att bilda familj i en kultur som passar BÅDA. Underbart.
Citera
2023-11-23, 11:37
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att Tate har koll på mycket av det han säger.
Hur mycket?

Citat:
Karln är vältränad, är rik,
Och därför har han rätt?

Citat:
är uppenbarligen ganska beläst och är inte logiskt handikappad.

Han har nog aldrig läst en bok i hela sitt liv. Han har ju tom sagt att läsning är "omanligt" eller vad för negativt det nu var han tillskrev det.

Citat:
Han är inte direkt ful heller.
Det får man tycka.

Citat:
Dessa saker är givetvis ett plus hos kvinnor.
Enbart en kvinna utan självförtroende skulle dras till Andrew Tate.

Citat:
Nej, personlighet väger inte tyngst. Om du har en grym personlighet så har det ingen betydelse om hon finner dig ful.

En relation utan attraktion = vänskap.
Attraktion enbart = one night stands.
Attraktion + relation = romantiskt umgänge (förhållande).

Att vissa finner olika personer olika attraktiva är för att man befinner sig på olika nivåer. Om en man är en 9:a så kommer han inte se en 5:a som särskilt attraktiv. Men om en man är en 3:a så kommer han se denna kvinna som är en 5:a som attraktiv.

Ser man inte så bra ut själv så har man ett tuffare utgångsläge och är ofta mindre kräsen.

Men skönhet är i viss mån objektivt.

Här är 3 st. referenser:

https://techcrunch.com/2009/11/18/okcupid-inbox-attractive/ (folk som är mer attraktiva får fler meddelanden).

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272775719301104 (välutbildade män har högre chans att matcha på tinder)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293001/ (män som jobbar mer och tjänar mer var något mindre benägna att vara sexuellt inaktiva)

Detta är bara ett axplock. Men det är sunt förnuft att kvinnor gillar resursstarka män då de kan betrygga kvinnorna och den framtida avkomman.

Ja, se referenserna ovan. Kommentera gärna källorna jag skickade ovan också.

Hur mår du egentligen? Det här är inget personligt. Jag syftar på vad datan säger. Du får gärna påvisa att jag har feltolkat referenserna ovan, men det har jag inte.

Bara att krossa mig nudå i diskussionen. Jag väntar!
Herregud.
Citera
2023-11-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inget av det Du nämner har väl betraktats som hedervärt någonsin, snarare har det varit antingen olagligt eller i alla fall omoraliskt. Möjligen är det Dig bekant att även kvinnor kan agera enligt ovan, och i alla fall vad gäller manipulation, kanske även mer än män.

Nej men det har ignorerats..och ansvaret, skammen och skulden har lagts på offret, oftast kvinnor.

Man har jagat, förbjudit, straffat och skambelagt prostituerade och aldrig torskarna.
Man har tolererat gifta mäns sexuella våld kontra sin partner och rätt ofta även ogifta mäns dito riktat mot kvinnor.
man har skambelagt offer för sexuellt våld.
Man har skambelagt specifikt kvinnlig sexualitet, och hyllat mäns.

Att vi idag har ändrat på detta så att skadlig sexualitet belysts och åtminstone börjat skambeläggas istället för att ses på som nån slags normal "manlig drift" som inte går hålla männen själva ansvariga för utan som kvinnor måste "se till" ( ta ansvar för) att män inte utsätter dem för, är extremt positivt.

Citat:
Ingen tvingas, men de bör givetvis uppmuntras. Den klassisk kvinnliga modellen för att använda sitt barn som "gisslan" kan sammanfattas i "varför skall mitt barn behöva lida bara för att...".

Ingen tvingas idag, nej med "mitt" politiska system.
men min "ditt" politiska system så hade enkom kvinnor tvingats. medan män hade fortsatt haft samma valfrihet som idag.

Och hur du uttrycker dig:

"Feministerna har emelelrtid rätt i en sak - mycket handlar om makt. I mäns fall handlar det om makten att locka till sig och behålla möjligheterna till en sexuell relation, under det att kvinnor behöver etablera en långsiktig relation i syfte att säkerställa trygghet och överlevnad för sig och sin avkomma. Ibland leder detta till att män luras för att få sex, och kvinnor luras för att en man som inte är fadern skall stå för försörjning."

Visar på att du alltså lägger hela ansvaret för att säkerställa en avkommas trygghet etc...på....kvinnan....medan mannen enda intresse i denna sak tydligen ska handla om "tillgången till sex".

Män är precis lika ansvariga för barns existens, det är därför moraliskt korrekt att lägga precis samma ansvar på män som på kvinnor att ombesörja för sin avkomma, samt att ge kivnnor samma möjligheter att avsäga sig oönskat och/ eller omöjligt föräldraskap.

Citat:
Vet inte om det tänktes så under medeltiden. Vad finns det för belägg för att robotar skulle öka de beteenden Du hävdar? Visst kan kvinnor ha ett eget sexintresse, men när det gäller mera långvariga relationer, så förefaller kvinnor föredra resursstarkare män än motsatsen, medan inget motsvarande mönster finns för kvinnor. Vi är påfallande olika.

Du vet inte om kvinnor sågs på som manlig egendom på medeltiden i stora delar av världen?

Finns belägg för att män som tittar på mycket förnedringsporr ex, har klara problem att ha "normalt" sex.
Vad tror du verkar skäligt att tro, om män som har sex/ relationer med robotar? deras förmåga att sen ha sex/ relation med en levande människa?

Visst, vi kan skapa en egen liten kulturbubbla för en specifik grupp män, där de aktivt kan tränas och präglas att kvinnor är platsobjekt, vars behov, liv, känslor, sexualitet och kroppsliga integritet är något som man inte behöver interagera med eller respektera alls. Men, då bör vi låsa in dessa män i nått Sibirien nånstans så att de aldrig har chansen att komma i närheten av levande kvinnor, din dotter ex.
Senast redigerad av Merapi 2023-11-23 kl. 11:54.
Citera
2023-11-23, 11:48
Medlem
Citat:
Herregud.

Så du vill inte bemöta det? Du trodde att jag var en idiot som inte vet vad jag talar om och nu är ditt enda svar: ''Herregud''. Har du inget annat att komma med?

Jag föredrar konstruktiv dialog utan personangrepp. Bara för du säger: ''Det där tror jag inte på'', så innebär det inte att det jag säger inte stämmer.

Du kan även fråga dig vilka män är det som får mest kvinnor? Ja, det är oftast kända män med status, ett bra utseende och som har rikedom. Dessa män får obegränsat med kvinnor. Det finns inget att diskutera. Det fattar ju vem som helst.

Eller tror du att fula kalle utan ett jobb och utan fame sitter och håvar in snygga kvinnor? Herregud....
Citera
2023-11-23, 11:57
Medlem
Citat:
Så du vill inte bemöta det? Du trodde att jag var en idiot som inte vet vad jag talar om och nu är ditt enda svar: ''Herregud''. Har du inget annat att komma med?

Jag föredrar konstruktiv dialog utan personangrepp. Bara för du säger: ''Det där tror jag inte på'', så innebär det inte att det jag säger inte stämmer.

Du kan även fråga dig vilka män är det som får mest kvinnor? Ja, det är oftast kända män med status, ett bra utseende och som har rikedom. Dessa män får obegränsat med kvinnor. Det finns inget att diskutera. Det fattar ju vem som helst.

Eller tror du att fula kalle utan ett jobb och utan fame sitter och håvar in snygga kvinnor? Herregud....

varför detta evinnerliga fokus på en liten "elit"??

Självklart får väldigt attraktiva människor större tillgång till sex.
Gäller båda könen. Liksom fullständigt naturligt och inte kritikvärt för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in