2023-11-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja, jag får inte heller ihop detta faktiskt. De lever ju inte i lyx precis men det finns en del saker man inte har på existensminimum. Barnen har mobiler och plattor. En vit skinnsoffa syns på foto.
OnlyFans/Darkside kanske kan dra in en slant?
D säger i förhör att han fått Tramadol skickat från Spanien. J är gammal sprutnarkoman och således bekant med hur man handlar med knark. Hon har också tabletter utskrivna.
Kan de ha sålt tabletter vidare?
Eller finns det något ännu mer sinistert som involverar barnen?
Har inte sett någon ekonomisk utredning med genomgång av konton mm i FUPen.

Jag tror f.ö. att äldsta dottern är mer insyltad än vad som framkommit i FUP. Det måste finnas en anledning till att hon vägrar lämna ut koderna till sin mobil.
Om föräldrarna till hennes kompisar läser här så hoppas jag de uppmanar sina barn att berätta om det finns något konstigt i chattar och meddelanden med dottern.

Det står ju i FUP att D har en skuld på 350 000 kr så det känns som ett avsnitt av Lyxfällan det här sett till deras ekonomi, arbetsförmögenhet och mogenhet. Verkligen en lantlig skånsk WT familj det här.
Citera
2023-11-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Driv gärna din egen vendetta men låt oss som väntar på svar få göra det. En rättegång handlar om att lägga fram bevis om skuld, båda sidor har rätt att lägga fram sin sida om saken. Vi vet ännu inte vad åklagare och försvaret sitter på för uppgifter. Åklagaren har säkert sina skäl till varför hon gör på ett visst sätt. Men att hon jobbar för Z bästa det bör ingen tvivla på. Juridik är snårigt och inte alls enkelt och ibland får man gå lite krokiga vägar för att nå dit man vill. Man kanske ibland får visa respekt för de som har erfarenhet av det de gör istället för att döma direkt.
Det är fritt fram att tycka som man vill. Men man ska inte vara rädd eller stoppas från att kritisera offentlig verksamhet. Ej heller rädd för att orosanmäla för den delen. Sedan bör man givetvis alltid ha fog för sin kritik eller anmälan. Ni får gärna sitta passiva om ni vill. (Det är dock tur att inte alla tänker som du och alltid ”litar på dem med mer kunskap”). Som när förskolan kontaktat socialtjänsten i detta fall varpå soc tyckte att förskolan inte behövde orosanmäla.

Jag säger bara att jag anser att åklagaren inte har tillräckligt starka skäl för att inte åtala för våldtäkt och istället benämna det som misshandel efter att läst nästan hela FUP. Här är skälen hon nämnde i rättegången. Avgör själv vad ni tycker: https://imgur.com/a/Fmgu9ME

Försöker också ta reda på om det ligger mer bakom innan ev. JO-anmälan. Till exempel att hon ändå kommer ”försöka få” tingsrätten att döma för våldtäkt. Därför jag försöker få tag i henne, och lovar att jag formulerar mig på ett respektfullt sätt och har respekt och förståelse för att det är ett väldigt komplicerat fall. Även för en väldigt erfaren åklagare.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-22 kl. 15:15.
Citera
2023-11-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
de verkar ju ha gett ALLA barnen utom den äldsta fick sömnmedel för att de ska sova, även redan på em för att de ska sova istället. Massa sms där de instruerar det äldsta barnet Simone att ge barnen dessa sömnmedel. Borde inte det också vara misshandel mot de andra barnen? Eller är det helt ok att proppa i barnen sömnmedel för man inte orkar ha de vakna??
ja.så många mysterier, ett frågetecken är hur lilla Z, fick i sig ättikan?
Inga frätskador i mun el i strupen, vilket måste betyda att hon fick isig det frätande via en slang, och hon har inte själv sagt något om detaljerna.
Antar hon har regelbundna samtal med psykolog, och att alla märkliga detaljer kommer fram.
Förhoppningsvis innan domen faller.
Även det sexuella våld,Z utsatts för måste fram, och bearbetas i Z,s egen takt..
De andra barnen verkar inte heller må så bra, de suttit på sina rum, och pysslat och mekat.
De har alla drogats med antingen ord, eller medikamenter.
Den äldsta tjejen, är väl mammans bästis, och helt klart lojalast.
Så klart den äldsta har förstått vad som pågått mot Z och allt övrigt ,
en normal tonåring brukar i den åldern bli kritisk till föräldrarna,
men äldsta tjejen har uppenbart stark lojalitet t mamman.
Citera
2023-11-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inga frätskador i mun el i strupen, vilket måste betyda att hon fick isig det frätande via en slang, och hon har inte själv sagt något om detaljerna.
Antar hon har regelbundna samtal med psykolog, och att alla märkliga detaljer kommer fram.
Även det sexuella våld,Z utsatts för måste fram, och bearbetas i Z,s egen takt..
De andra barnen verkar inte heller må så bra, de suttit på sina rum, och pysslat och mekat.
Görs gällande att äldsta dottern är särbegåvad och betydligt mognare än sina år så nog lär hon varit väl medveten
Citera
2023-11-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Verkligen flera saker som är oklara tyvärr. Men fattar att det är svårt för Z att prata om det. Man kan ju läsa i FUP (samt Aftonbladets artikel) om hur mamman försökte intala flickan att hon svalde ättikan själv och att det var dumt gjort
Citera
2023-11-22, 15:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej, för tusen han är mentalt avstängd och fullkomligt likgiltig inför Zs behandling och lidande.

När jag läser mellan raderna misstänker jag honom att ganska själv tagit itu med ”problemet Z” efter mammans klagande. Dynamiken verkar vara att han utför det käringen styr och befaller. Han löser problem så hon blir tyst.

Han titulerar bla Z som ”Den”, har totalt avhumaniserat henne över tid och det står absolut inte rätt till i huvudet på honom efter allt som framkommit. Precis som det inte heller gör med Jasmine.

Jag tror som du, att det är Daniel som utfört det mesta av skitjobbbet…blöjbyte och ”medicinering”…eftersom Jasmine helst inte vill vara nära Z pga sin ”doftkänslighet”.
Citera
2023-11-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
de verkar ju ha gett ALLA barnen utom den äldsta fick sömnmedel för att de ska sova, även redan på em för att de ska sova istället. Massa sms där de instruerar det äldsta barnet Simone att ge barnen dessa sömnmedel. Borde inte det också vara misshandel mot de andra barnen? Eller är det helt ok att proppa i barnen sömnmedel för man inte orkar ha de vakna??

Det är så vidrigt!!! Dessutom mår man skit om man får sömnmedel när kroppen inte är redo för sömn. Oro och myrkryp från topp till tå är vanligt. Att barn tvingats till det går inte att ta in.
Citera
2023-11-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Jag vet inte vad som är fel på dig! Du tolkar allt på ditt eget sätt och verkar kunna och veta allt… not. Upplever dig som sorglig och patetisk. Vänta med att göra bedömningar och anmälningar till du har lite mer att gå på. Just här och nu vet väl inga av oss vad det kommer att bli av detta. Detta är ett diskussionsforum där alla har rätta att skriva och tycka vad de vill. Vi spekulerar, undrar och tycker. Du driver bara samma tes och den tillför ingenting. Man måste förlita sig på det rättsystem vi har. Vi lever i en demokrati som du vet eller inte. Så jag väljer att lita på att åklagaren gör sitt bästa för Z. Så mycket mer kan jag inte göra. Med tanke på hur mycket uppmärksamhet detta fall har blir det svårt för åklagarsidan att göra misstag. När rättegången är över och domen kommer då har vi svaren. Till dess borde du lugna ned dig lite.
Lugna ner dig själv, med att tillrättavisa och spekulera i folks liv. Jag står i alla fall fast vid det jag sagt i mina inlägg. Jag erkänner dock att jag inte litar på rättssystemet helt och fullt ut, av förklarliga skäl. Sedan är jag inte utbildad jurist. Men någon som vet säkert, om rubriceringen får stå kvar (grov misshandel), kan den ändras i hovrätten då, till grov våldtäkt mot barn? För annars är ju det du säger om att vänta på domen inte relevant.
Citera
2023-11-22, 15:35
Avslutad
Här har vi återigen knarkare med barn, precis som i fallet med Lilla Hjärtat. Hur kan de få ha barn, och varför hade de inte myndigheternas ögon på sig? Vuxensamhället har ett stort ansvar för allt detta.

Apropå flickans skador så skulle det inte förvåna mig om föräldrarna spelat in barnporr och sålt via nätet. Eventuellt även med de andra barnen, och att det är därför äldsta flickan inte vill öppna sin telefon.
Citera
2023-11-22, 15:37
Medlem
Blev föräldrarna fråntagna vårdnaden av alla barnen eller bara Z?
Citera
2023-11-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Här har vi återigen knarkare med barn, precis som i fallet med Lilla Hjärtat. Hur kan de få ha barn, och varför hade de inte myndigheternas ögon på sig? Vuxensamhället har ett stort ansvar för allt detta.

Apropå flickans skador så skulle det inte förvåna mig om föräldrarna spelat in barnporr och sålt via nätet. Eventuellt även med de andra barnen, och att det är därför äldsta flickan inte vill öppna sin telefon.
Hur kan man INTE lyckats få upp telefonen, det har ju gått snart ett år?
Citera
2023-11-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Och sprutnarkoman med hepatit C.

Var kan man läsa om hennes sjukdomshistoria och missbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in