Citat:
Ursprungligen postat av
Milliemolly
Jag vet att bli utbränd och att gå in i väggen är riktigt tufft - men har någon dött av det?
Varför var My så nära att dö?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tova.
Bland alla jäkla sjukdomar och åkommor hon haft och har så har hon inte nämt sin mytomani. Det finns ingen sann verklighet för henne. Bara en hopljugen fantasivärld. Vilken jäkla åkomma att lida av egentligen. Ständigt förvrida sanningen. Ingen kan säga emot henne heller, så en ljugande besserwisser med floristiska händer styr över hela Catalinatorget. Snart ringer hon efter sin farsa för nu har dom haft lite kontakt i samband med husfifflandet. Ja, han kan väl komma för han kan ju inte göra läget sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Vi har bara hört hennes version. För att bli utbränd bör man väl åtminstone ha en krävande sysselsättning eller ett arbete eller vara pressad ekonomiskt? Kan flunsor verkligen bli utbrända och i så fall av vad?
My är psykiskt sjuk så det kan mycket väl vara en dipp i hennes mående som hon nu vill få till att vara utbrändhet på grund av stress.
När hon var 27 år (2014) drev hon ju framgångsrikt (?) sin handelsträdgård och for som en skottspole mellan Öland och Stockholm och partajade rejält. Är det vad man blir utbränd av?
"
Jag kraschade så hårt att det stod mellan liv och död, jag var 27 år gammal. Jag hade tur. Lite till och det hade gått riktigt, riktigt illa. Men kroppen är smart, den drog i nödbromsen som jag själv ignorerade. Jag kommer att få leva med sviter av detta i resten av mitt liv. Jag var halvkroppsförlamad 2 veckor. Helt paralyserad. "
Jag har inget minne av att det skrevs om hennes "utbrändhet" vid den tiden då hon säger sig ha legat förlamad. Hon vet förbannat väl att ingen från vården kan kliva fram och säga att "nä, hon var tvångsinlagd på grund av psykisk sjukdom" - därför ljuger hon vidare och rör ofta ihop alla detaljer.
https://mymartens.mabra.com/my-martens/nu-maste-jag-skriva-av-mig-psykisk-ohalsa-medicin-och-konsekvenser/
Här finns ett litet hopkok av "förlamningen"
Citat:
Men oavsett vad jag har utsatts för så har jag alltid fortsatt. Tills den för dagen för snart fem år sedan när det tog stopp. Jag trodde att efter allt jag varit med om, och ändå hade lyckats ta mig upp. Blivit vuxen, skaffat barn, företag, framgång, osv. Så var jag ”odödlig” - jag kände mig så.
Men kroppen sa ifrån. Kroppen skyddade mig genom att lägga av. Jag blev tillfälligt halvkropps-förlamad. Sen kom det ena efter det andra... Då mitt immunförsvar var så kraftigt nedsatt.
Men det är ändå mer komplicerat än så. Jag har fått diagnoser som bl.a. PTSD, komplex trauma, utmattningsdepression. Inlagd på sjukhus fram och tillbaka i månader. Allt la av.