2023-12-08, 21:34
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
3 månader enligt Booli.

Dags för My att betala för att få sålt snabbare.
"Genom att öka synligheten på Hemnet får annonsen fler besökare. Ta hjälp av Premium, Plus eller Raketen."
Det är verkligen länge. Lite imponerande ändå hur hon håller ihop, jag skulle vara helt förstörd av nervositet om jag måste sälja och intresset är så galet obefintligt. Men hon kanske inte måste alls... Guldbyxorna kanske har bottenlösa fickor att gräva ur. Fast i så fall är det konstigt att hon fortsätter att ha visning efter visning. Det är ju ändå ett visst pyssel att hålla visningsfint hemma hela tiden. Tur att hon har så mycket kompostfärdiga blommor - som konstigt nog inte alls ser gamla och tråkiga ut - att ställa dit varje vecka.

Och konstigast av allt är kanske att hon missar räkningar så till den milda grad att hon drar på sig 6 betalningsanmärkningar. Jag menar, om guldbyxorna är oändliga så är det väl bara att betala räkningarna? Inte mer med det. Och även om hon skulle ha så fruktansvärt mycket att göra hela tiden så att hon bara inte hinner själv, så kan hon ju alltid betala en redovisningsfirma för att göra det åt henne.

Mycket konstigt alltihop.
Citera
2023-12-08, 21:46
Medlem
TPLs avatar
Litet utdrag från allt material om konkursen. Ska se om jag kan kopiera in mera. Inventerings-/inventarielistan är nästan oläslig.
Utelämnat kontaktuppgifter om inblandade parter här.

"Konkursgäldenär
My Martens Blommor AB, 556754-9372
Ni kan inte räkna med att få utdelning för Er fordran. Om ett utdelningsförslag upprättas kan Ni räkna med att bli särskilt underrättad därom bara om Ni trots allt får utdelning eller om Ni begär att bli underrättad.
När förvaltaren begär arvode kommer varje känd borgenär med särskild förmånsrätt i egendom, som det finns anledning att bestämma särskilt arvode för, att ges tillfälle att yttra sig eller att kallas till en eventuell förhandling om den frågan. Andra borgenärer kommer att ges tillfälle att yttra sig eller att kallas bara om de begär det.Om Ni önskar ytterligare upplysningar i konkursen var vänlig kontakta förvaltaren.
"
Citera
2023-12-08, 21:52
Avslutad
Citat:
Litet utdrag från allt material om konkursen. Ska se om jag kan kopiera in mera. Inventerings-/inventarielistan är nästan oläslig.
Utelämnat kontaktuppgifter om inblandade parter här.

"Konkursgäldenär
My Martens Blommor AB, 556754-9372
Ni kan inte räkna med att få utdelning för Er fordran. Om ett utdelningsförslag upprättas kan Ni räkna med att bli särskilt underrättad därom bara om Ni trots allt får utdelning eller om Ni begär att bli underrättad.
När förvaltaren begär arvode kommer varje känd borgenär med särskild förmånsrätt i egendom, som det finns anledning att bestämma särskilt arvode för, att ges tillfälle att yttra sig eller att kallas till en eventuell förhandling om den frågan. Andra borgenärer kommer att ges tillfälle att yttra sig eller att kallas bara om de begär det.Om Ni önskar ytterligare upplysningar i konkursen var vänlig kontakta förvaltaren.
"
Vad betyder ens det där på ren svenska? Det blir rundgång här🎡🤯✌️
Citera
2023-12-08, 22:02
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad betyder ens det där på ren svenska? Det blir rundgång här🎡🤯✌️
Kort att My inte kan/kunde räkna med nån utdelning efter konkursen. Det blev liksom inget över här.
Man kan försättas i konkurs och om det finns tillräckligt av värde att avyttra kan eventuellt överskott delas ut. Tror jag.
Citera
2023-12-08, 22:35
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är verkligen länge. Lite imponerande ändå hur hon håller ihop, jag skulle vara helt förstörd av nervositet om jag måste sälja och intresset är så galet obefintligt. Men hon kanske inte måste alls... Guldbyxorna kanske har bottenlösa fickor att gräva ur. Fast i så fall är det konstigt att hon fortsätter att ha visning efter visning. Det är ju ändå ett visst pyssel att hålla visningsfint hemma hela tiden. Tur att hon har så mycket kompostfärdiga blommor - som konstigt nog inte alls ser gamla och tråkiga ut - att ställa dit varje vecka.

Och konstigast av allt är kanske att hon missar räkningar så till den milda grad att hon drar på sig 6 betalningsanmärkningar. Jag menar, om guldbyxorna är oändliga så är det väl bara att betala räkningarna? Inte mer med det. Och även om hon skulle ha så fruktansvärt mycket att göra hela tiden så att hon bara inte hinner själv, så kan hon ju alltid betala en redovisningsfirma för att göra det åt henne.

Mycket konstigt alltihop.
Nuvarande lägenhet köpte hon 15/12 2022 och fick den förra såld först i maj i år. Gissar att det är ännu trögare att få sålt nu. Tur att My inte sitter i sjön...

Angående betalningsanmärkningarna är det troligast problem att få ihop pengar att betala med. Hon kan släcka dom värsta bränderna med hjälp av jippon som Synsam-festen till exempel. Där kunde hon fläska på rejält. Betvivlar att arrangörer som Synsam gör nån form av upphandling innan evenemang, dom förlitar sig på att fru Falsk ordnar det på bästa sätt.
Citera
2023-12-09, 11:04
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Angående betalningsanmärkningarna är det troligast problem att få ihop pengar att betala med. Hon kan släcka dom värsta bränderna med hjälp av jippon som Synsam-festen till exempel. Där kunde hon fläska på rejält. Betvivlar att arrangörer som Synsam gör nån form av upphandling innan evenemang, dom förlitar sig på att fru Falsk ordnar det på bästa sätt.
Men hon måste ju ha en del utgifter vid dessa jippon. Saltar hon fakturan så in i för att få in pengar borde det ju bli uppenbart för Synsams ägare? Fast Fru Falsk kanske också huvudlöst kör rätt in i väggen ekonomiskt med sin firma?
Synsam nästa?
Citera
2023-12-09, 12:09
Avslutad
Är butiken stängd? Hon har sovit tills nyss .
Citera
2023-12-09, 13:08
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nej, varför det? My har ju en anställd. Klart det är han som får pallra sig upp på lördagsmorgonen. Precis som alla andra dagar.

Tänker ofta på alla riktiga småföretagare som är förankrade i verkligheten och själva sliter 24/7 med sina företag. Utan anställda. Så där som tillvaron ser ut när man faktiskt inte har några guldbyxor. My skulle kanske ta och prova på det.
Citera
2023-12-09, 14:24
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
"Jag har Sovit hela FÖRMIDDAGEN 🙈
Minns inte när det hände sist! Nu morgonkaffe 11:45☕
"

Jag förstår mig inte på den där tidsstämpeln Instanavigation har för den visar 10:46:01 till bilden på köksbordet. Antingen släpar den klockan efter eller så är My helt yr.
Har hon fortfarande sommartid kanske? En timme hit eller dit i hennes värld spelar ingen roll. Det kommer ju ändå inga kunder till porslinsaffären. Hade varit roligt om hon sov över en visningssöndag och ensam hemma.
Ser att en eller flera lökvaser med hyacinter (ej överblommade... ) har följt med My hem.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC13YXcxLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQwOTQzNTQ2MV8zNDYxMzUzNTg wNzg0NzgyXzY4MTM0MDMzOTY2NDQyNDI4ODRfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTE1Jl9uY19odD1zY29udGVudC13YXcxLT EuY2RuaW5zdGFncmFtLmNvbSZfbmNfY2F0PTEwMiZfbmNfb2hj PVlCVi1laFRCQkxRQVhfaGhOaGYmZWRtPUFIbGZaSHdCQUFBQS ZjY2I9Ny01Jm9oPTAwX0FmQWd3Ujd3dXRHS2plaGtqbno2TDQ1 U2NnczcybFNFTGc3N2t3cFl5M3F6Y0Emb2U9NjU3NjAwNEMmX2 5jX3NpZD1kOGQwMmI=
Senast redigerad av TPL 2023-12-09 kl. 14:27.
Citera
2023-12-09, 14:26
Avstängd
GreenBatterys avatar
My lever i sin egen tidszon.
Citera
2023-12-09, 15:44
Medlem
TPLs avatar
"Att prova nya vinterkläder är det absolut tråkigaste Svea & Jonas vet 😂
Selma däremot ser det som ett riktigt äventyr 🌟
"

Hur har My tid med det här? Borde hon inte vara på jobbet?

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1hbXM0LTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQwODcxNjI1OF8xMDk5NTIzOTY xMjEzNzM1XzkwNTI2NDMwNTgyMjM4MTMzODlfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTM1X3AxMDgweDEwODAmX25jX2h0PXNjb2 50ZW50LWFtczQtMS5jZG5pbnN0YWdyYW0uY29tJl9uY19jYXQ9 MTAzJl9uY19vaGM9T2lYeU9MOUxWaGNBWF9IODE2cCZlZG09QU hsZlpId0JBQUFBJmNjYj03LTUmb2g9MDBfQWZBU2RrU0F2cVJk b1hXTzdrQXNHUkN3cE55MUVkTHZncnJsVTZCS1NER3BoZyZvZT 02NTc2Mzc0OCZfbmNfc2lkPWQ4ZDAyYg==
Citera
2023-12-09, 15:53
Avslutad
Citat:
"Att prova nya vinterkläder är det absolut tråkigaste Svea & Jonas vet 😂
Selma däremot ser det som ett riktigt äventyr 🌟
"

Hur har My tid med det här? Borde hon inte vara på jobbet?

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1hbXM0LTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzQwODcxNjI1OF8xMDk5NTIzOTY xMjEzNzM1XzkwNTI2NDMwNTgyMjM4MTMzODlfbi5qcGc/c3RwPWRzdC1qcGdfZTM1X3AxMDgweDEwODAmX25jX2h0PXNjb2 50ZW50LWFtczQtMS5jZG5pbnN0YWdyYW0uY29tJl9uY19jYXQ9 MTAzJl9uY19vaGM9T2lYeU9MOUxWaGNBWF9IODE2cCZlZG09QU hsZlpId0JBQUFBJmNjYj03LTUmb2g9MDBfQWZBU2RrU0F2cVJk b1hXTzdrQXNHUkN3cE55MUVkTHZncnJsVTZCS1NER3BoZyZvZT 02NTc2Mzc0OCZfbmNfc2lkPWQ4ZDAyYg==
Jobas hade nog aldrig trott för några år sedan att han skulle gå i affärer och shoppa hundkläder 🤣🤪
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in