2023-11-22, 11:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Hade miljardärtopparna i Hamas ledning spenderat sina pengar på det palestinska folket istället för att mörda israeler hade det varit fred nu.

Varje förlorat liv i Gaza är på Hamas och ingen annan.
Hamas vann ju valet främst för att de var mindre korrupta än Fatah. Deras sociala gren har uträttat väldigt mycket i Gaza .Det är tråkigt att deras folkvalda ledare inte kan vistas i sin region utan att riskera att lönnmördas utav deras ockupantgranne .
Citera
2023-11-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hamas vann ju valet främst för att de var mindre korrupta än Fatah. Deras sociala gren har uträttat väldigt mycket i Gaza .Det är tråkigt att deras folkvalda ledare inte kan vistas i sin region utan att riskera att lönnmördas utav deras ockupantgranne .

Det de har uträttat har varit med bidrag från ”ockupantgrannen” och Europa medan topparna samlat sina miljarder i Qatar.

Men det är klart, muslimer i allmänhet och araber i synnerhet är ju parasiter by default.
Citera
2023-11-22, 12:04
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur många tror fortfarande att Israels mål i Gaza är att utplåna Hamas?

De flesta borde väl förstå att ett uppsåtligt folkmord pågår och att Israels mål är att utplåna och fördriva hela befolkningen i Gaza.
Du tänker - eftersom Hamas rapporterar det?
Citera
2023-11-22, 12:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Det de har uträttat har varit med bidrag från ”ockupantgrannen” och Europa medan topparna samlat sina miljarder i Qatar.

Men det är klart, muslimer i allmänhet och araber i synnerhet är ju parasiter by default.
Nej rent inkomstmässigt så har de levt under en större blockad än Nordkorea. Stödet kommer ifrån arabstaterna och Iran, Turkiet. Samt att Hamas har hållt på igång administrationen genom att beskatta smuggelvaror ifrån Egypten.
Israel i sin tur har ju stulit deras naturtillgångar såsom gasfälten utanför Gaza kust. Så alla eventuella bidrag därifrån är bara en bråkdel utav vad de är skyldiga.
Hamas består utav tre grenar, en politisk, en social och en väpnad gren. Al Qassam, som är det enda som möjligen kan terroristklassas. Ungefär som IRA och Sinn Féin
Senast redigerad av Giant Squid 2023-11-22 kl. 12:12.
Citera
2023-11-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
"I ett normalt land skulle [Netanyahu] ha avgått den 8 oktober", säger Israels tidigare PM Ehud Barak!

https://edition.cnn.com/videos/tv/2023/11/20/amanpour-barak.cnn

Jag tycker Barak har lite fel här. Golda Meir satt ut kriget. Och jag avskyr Netanyahu och gillar Barak. Jag gissar att du också håller med om resten vad Barak säger.

PS Jag tycker Netanyahu hör hemma i fängelse efter han har avgått.
Citera
2023-11-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur många tror fortfarande att Israels mål i Gaza är att utplåna Hamas?

De flesta borde väl förstå att ett uppsåtligt folkmord pågår och att Israels mål är att utplåna och fördriva hela befolkningen i Gaza.

Jag har noterat att du också blivit inkallad till tråden. Kommer du bomba tråden likt Israel med all rätt bombar terroristen?

Klart araberna skall bort från Israels nödvändiga säkerhetszoon.
Citera
2023-11-22, 12:23
Medlem
Ungefär en tiondel av människorna som Hamas tagit som gisslan är thailändare.
https://sverigesradio.se/artikel/thailand-hoppas-pa-lyckat-fangutbyte
Citera
2023-11-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker Barak har lite fel här. Golda Meir satt ut kriget. Och jag avskyr Netanyahu och gillar Barak. Jag gissar att du också håller med om resten vad Barak säger.

PS Jag tycker Netanyahu hör hemma i fängelse efter han har avgått.

Ja, Barak understryker också att Netanyahus hela idé med stödet till Hamas var att förhindra en tvåstatslösning men att det var ett stort misstag.

Mycket talar för att vapenvilan kommer imorron kl. 12 enl Gerson Basklin. Vissa saker är fortfarande oklart. T ex vad händer om Israel snubblar över Hamas stora kommandocentral under vapenvilan eller vad händer om hundratals eller kanske tusentals personer börjar vandra tillbaka till norra Gaza.
Citera
2023-11-22, 12:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Ja, Barak understryker också att Netanyahus hela idé med stödet till Hamas var att förhindra en tvåstatslösning men att det var ett stort misstag.

Mycket talar för att vapenvilan kommer imorron kl. 12 enl Gerson Basklin. Vissa saker är fortfarande oklart. T ex vad händer om Israel snubblar över Hamas stora kommandocentral under vapenvilan eller vad händer om hundratals eller kanske tusentals personer börjar vandra tillbaka till norra Gaza.
Den här stora "kommandocentralen" börja låta lite som Atlantismyten. Den är säkert uppdelad i flertalet mindre celler placerad där man minst anar det, alltså inte under ett sjukhus.
Citera
2023-11-22, 12:33
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej dina siffror stämmer inte.
Hör är listan.

https://cpj.org/2023/11/journalist-casualties-in-the-israel-gaza-conflict/

Ok, jag skrev 50 Palestinier och det var 46. Jävligt nära gissat.
90 % är Palestinier......
Citera
2023-11-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ungefär en tiondel av människorna som Hamas tagit som gisslan är thailändare.
https://sverigesradio.se/artikel/thailand-hoppas-pa-lyckat-fangutbyte

Hamas, kommer att göra eller har gjort separata uppgörelser för gisslan som inte har Israeliskt pass med respektive land.
Citera
2023-11-22, 12:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ok, jag skrev 50 Palestinier och det var 46. Jävligt nära gissat.
90 % är Palestinier......
Du skrev att alla tillhörde Radio Hamas, vilket inte stämde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in