Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Enligt mig är det rimligt att anta att en stor del kommer från injektioner då när det når blodomloppet så är vägen till hjärnan kortare än genom tarmen.
Men du tror alltså att man ackumulerar väldigt mycket mer genom tarmen än vaccin injektioner?
Det endasista alternativet är luftburen aluminium.
Mig veterligen används alla 3 för att ackunulera aluminium hos människor.
När du påstår att halterna är mycket mindre från vaccin än genom tarmen och våra porer vill jag påstå att du gissar fel. Men är öppen för att det kan ligga något i det.
Men att det måste undersökas grundliggare. Man kan inte bara avfärda varken mitt eller ditt påståenda rakt av.
Men som sagt iom att injektioner är närmare blodomloppet än tarmarna så känns det som en betydande del kommer från vaccin.
Detta kan vi undersöka tillsammans. Räkna gärna lite på det själv. Återkommer.
Visst, att placera något direkt i blodomloppet är som att skicka ett paket med expressbud – det är snabbt framme. Men mängden aluminium i vacciner är jämförbar med att skicka en enda sockerbit till ett sockerberg. Vacciner innehåller otroligt små mängder aluminium, använt för att förstärka immunsvaret. Denna mängd är så minimal att kroppen hanterar den utan problem.
Tänk dig nu att du äter en aluminiumburk – lite överdrivet, men vi pratar ironi här. Kroppen är fantastisk på att filtrera och ta upp det den behöver, och slänga resten. Majoriteten av det aluminium vi får i oss via mat och dryck passerar rakt igenom oss utan att absorberas. Det är som att säga att du blir en bil bara för att du står i ett garage.
Det är som att säga att du kan bli våt av att titta på en regnvideo. Visst, det finns aluminium i luften, men mängden vi andas in och faktiskt tar upp är minimal.
Kroppen är ingen hoarder. Den gillar inte att samla på saker den inte behöver. Den är snarare som en effektiv återvinningscentral som sorterar och gör sig av med onödiga saker.
Forskning är alltid bra! Ju mer vi vet, desto bättre kan vi förstå hur saker fungerar. Men vetenskapen har redan kommit långt med att förstå hur kroppen hanterar aluminium, och hittills pekar allt på att de små mängderna i vacciner är mycket mindre oroande än det aluminium vi dagligen får i oss på andra sätt.
Så, om vi skulle räkna på det, skulle vi upptäcka att kroppen är en fantastisk kemilabbassistent som redan har koll på aluminiumhanteringen. Men visst, forskning är alltid välkommen! Vetenskapen älskar att bli utmanad, så länge det sker med data och fakta som grund.