2023-11-21, 22:42
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du hade ingen sådan koppling, verkar det som?
Nehej, ja då får du helt enkelt dra dig tillbaka och slicka såren - ingen skada skedd, det är inte hela världen att du hade fel igen.

Kopplingen är solklar

1. Vacciner innehåller aluminium.

2. autistiska och MS sjuka har höga halter aluminium i hjärnan.

Detta ger en koppling mellan vaccin och autistiska och MS sjuka.
Citera
2023-11-21, 22:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kopplingen är solklar

Problemet är som sagt att det inte finns några vacciner som innehåller aluminum.

Eller hade du några exempel på dylika? Nej? Ok.
Citera
2023-11-21, 22:45
Medlem
Storanglarens avatar
Mitt 5G-chip som jag fick med en tidigare spruta har börjat ebba ut nu, så nu har jag bokat tid för påfyllning och en ny vaccinspruta.
Citera
2023-11-21, 22:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Problemet är som sagt att det inte finns några vacciner som innehåller aluminum.

Eller hade du några exempel på dylika? Nej? Ok.

När man mäter aluminium i MS sjuka och autistiskas hjärnor så kan det lika gärna vara såkallade "aluminiumsalter" som finns i vaccin.

Man gör alltså inte skillnad på de olika formarna av aluminium, utan kallar alla former av aluminium för just aluminium, enkelt beskrivet..

Citat:
""Aluminium i vacciner är vanligtvis närvarande i form av aluminiumsalter, såsom aluminiumhydroxid eller aluminiumfosfat. Dessa salter dissocierar till aluminiumjoner i kroppen, och det är dessa aluminiumjoner som kan mätas i tester. Att testet upptäcker "rent aluminium" betyder inte nödvändigtvis att aluminiumet hade sitt ursprung i sin rena metalliska form; det indikerar helt enkelt den totala aluminiumhalten, oavsett källa eller kemisk form.""

Citat:
Aluminiumsalter (aluminiumhydroxid eller aluminiumfosfat) ingår som ett adjuvans i de flesta inaktiverade vacciner

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/fragor-och-svar/vacciner-och-sakerhet/
Citera
2023-11-21, 22:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
När man mäter aluminium i MS sjuka och autistiskas hjärnor så kan det lika gärna vara såkallade "aluminiumsalter" som finns i vaccin.

Man gör alltså inte skillnad på de olika formarna av aluminium, utan kallar alla former av aluminium för just aluminium, enkelt beskrivet..
Aha, det fanns ingen som helst koppling, alltså? Ok, då vet jag.
Citera
2023-11-21, 22:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Aha, det fanns ingen som helst koppling, alltså? Ok, då vet jag.

Som sagt har man mätt höga halter av aluminium i autistiskas hjärnor och MS sjuka (som kan komma från aluminiumsalter som finns i vaccin).

Om du tolkar det som att det inte finns någon koppling är det helt okej. Men delar inte den tolkningen.
Citera
2023-11-21, 22:54
Medlem
Citat:
Kopplingen är solklar

Vacciner innehåller aluminium: Javisst, det är korrekt att vissa vacciner innehåller aluminiumsalter, men mängden är mycket liten. Det är som att bli orolig för att en droppe citron i Atlanten skulle göra hela havet surt. Kroppen hanterar små mängder aluminium varje dag eftersom det är ett vanligt element i vår miljö.

Aluminium i hjärnan hos autistiska och MS-sjuka: Det är sant att studier har funnit högre halter av aluminium i hjärnan hos vissa individer med autism och multipel skleros (MS). Men, och här kommer den ironiska vändningen, att hitta aluminium i hjärnan är inte detsamma som att säga att det kommer från vacciner. Det är lite som att säga att eftersom jag hittade sand i mina skor efter en promenad på stranden, måste sanden vara anledningen till att jag gick på stranden.

Kopplingen mellan dessa två punkter är som att anta att regn orsakas av att folk bär paraplyer – det är att förväxla en korrelation med en kausalitet. Vetenskapen kräver starka, reproducerbara bevis för att dra sådana slutsatser, och hittills har ingen vetenskaplig forskning fastställt ett orsakssamband mellan aluminium i vacciner och utvecklingen av autism eller MS.

Så, för att sammanfatta med en nypa ironi: Precis som att det är osannolikt att en droppe citron i havet gör hela oceanen sur, är det osannolikt att den minimala mängden aluminium i vacciner skulle vara huvudorsaken till komplexa neurologiska tillstånd.
Citera
2023-11-21, 22:57
Avslutad
Det kommer ju gå till historie

Helt sjukt historia egentligen

Kineserna tillverkar ett extremt virus. Släpper ut det och människor dör

Läkemedelsföretagen ser en möjlighet att sälja ett vaccin.
Ett vaccin till ett virus som muterar så fort att när vaccinet är klart så är det nästan verkningslöst.
Vi är väl nere på runt 35% effektivt nu om jag inte minns fel..

i tillägg till detta så dör folk av bieffekter. Eller blir helt invalida.

Och folk bara öhm men nja vaccinet va en succe oj så bra det va
Citera
2023-11-21, 23:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4t4n666
Vacciner innehåller aluminium: Javisst, det är korrekt att vissa vacciner innehåller aluminiumsalter, men mängden är mycket liten. Det är som att bli orolig för att en droppe citron i Atlanten skulle göra hela havet surt. Kroppen hanterar små mängder aluminium varje dag eftersom det är ett vanligt element i vår miljö.

Aluminium i hjärnan hos autistiska och MS-sjuka: Det är sant att studier har funnit högre halter av aluminium i hjärnan hos vissa individer med autism och multipel skleros (MS). Men, och här kommer den ironiska vändningen, att hitta aluminium i hjärnan är inte detsamma som att säga att det kommer från vacciner. Det är lite som att säga att eftersom jag hittade sand i mina skor efter en promenad på stranden, måste sanden vara anledningen till att jag gick på stranden.

Kopplingen mellan dessa två punkter är som att anta att regn orsakas av att folk bär paraplyer – det är att förväxla en korrelation med en kausalitet. Vetenskapen kräver starka, reproducerbara bevis för att dra sådana slutsatser, och hittills har ingen vetenskaplig forskning fastställt ett orsakssamband mellan aluminium i vacciner och utvecklingen av autism eller MS.

Så, för att sammanfatta med en nypa ironi: Precis som att det är osannolikt att en droppe citron i havet gör hela oceanen sur, är det osannolikt att den minimala mängden aluminium i vacciner skulle vara huvudorsaken till komplexa neurologiska tillstånd.

Iom att vacciner injeceras är det rimligt att tänka att de är en stor bidragande faktor.

Sen får di givetvis ha i åtanke att det är små mängder som behöver ackumuleras i hjärnan för att det ska bli giftigt.

Delade halterna bara något medelande sen här i tråden.

Så vad är din poäng egentligen?

Hur vet du att aluminiumet i vaccinen inte ackumuleras i hjärnan och ger folk autism och ms via vaccin?
Citera
2023-11-21, 23:13
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
I
Hur vet du att aluminiumet i vaccinen inte ackumuleras i hjärnan och ger folk autism och ms via vaccin?
Hur vet du att det inte är banan som ackumuleras i hjärnan och ger folk autism?
Rent vetenskaplig finns det exakt lika många studier som pekar på att det skulle vara vaccin som att bananer som orsakar autism. Noll. Zip. Nada. Zero.

Är du säker på att det inte är bananerna i alla fall?
Citera
2023-11-21, 23:18
Medlem
Citat:
Iom att vacciner injeceras är det rimligt att tänka att de är en stor bidragande faktor.

Sen får di givetvis ha i åtanke att det är små mängder som behöver ackumuleras i hjärnan för att det ska bli giftigt.

Delade halterna bara något medelande sen här i tråden.

Så vad är din poäng egentligen?

Att vacciner injiceras och därför skulle vara en “stor bidragande faktor” är lite som att säga att eftersom bilar kör på vägar, måste de vara skyldiga till alla trafikstockningar. Ja, vacciner injiceras, men det betyder inte per automatik att de orsakar neurologiska tillstånd. Det är lite som att skylla på skedarna för att glass gör oss tjocka.

Det är sant att små mängder av ämnen kan ackumuleras över tid. Men kroppen är inte en stillastående behållare; den har utvecklat sofistikerade system för att hantera och eliminera toxiner och överskott av metaller. Att anta att aluminium från vacciner ackumuleras till skadliga nivåer är som att oroa sig för att äta en morot om dagen skulle förvandla oss till jättemorötter.

Forskningen har inte visat något orsakssamband mellan aluminium i vacciner och autism eller MS. Att säga att det gör det skulle vara som att säga att eftersom jag har en hatt på mig och det regnar, måste min hatt orsaka regnet. Korrelation är inte kausalitet.

Så, poängen är att medan vi kan hitta aluminium i både hjärnan och i vissa vacciner, är det ett stor logiskt språng att koppla dessa två som orsak och verkan. Det skulle vara som att säga att eftersom jag har socker i mitt skafferi och det finns socker i kakor, måste mitt skafferi vara ansvarigt för alla kakor i världen. Vetenskap kräver starkare bevis än sådana enkla sammanträffanden.
Citera
2023-11-21, 23:28
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4t4n666
Att vacciner injiceras och därför skulle vara en “stor bidragande faktor” är lite som att säga att eftersom bilar kör på vägar, måste de vara skyldiga till alla trafikstockningar. Ja, vacciner injiceras, men det betyder inte per automatik att de orsakar neurologiska tillstånd. Det är lite som att skylla på skedarna för att glass gör oss tjocka.

Det är sant att små mängder av ämnen kan ackumuleras över tid. Men kroppen är inte en stillastående behållare; den har utvecklat sofistikerade system för att hantera och eliminera toxiner och överskott av metaller. Att anta att aluminium från vacciner ackumuleras till skadliga nivåer är som att oroa sig för att äta en morot om dagen skulle förvandla oss till jättemorötter.

Forskningen har inte visat något orsakssamband mellan aluminium i vacciner och autism eller MS. Att säga att det gör det skulle vara som att säga att eftersom jag har en hatt på mig och det regnar, måste min hatt orsaka regnet. Korrelation är inte kausalitet.

Så, poängen är att medan vi kan hitta aluminium i både hjärnan och i vissa vacciner, är det ett stor logiskt språng att koppla dessa två som orsak och verkan. Det skulle vara som att säga att eftersom jag har socker i mitt skafferi och det finns socker i kakor, måste mitt skafferi vara ansvarigt för alla kakor i världen. Vetenskap kräver starkare bevis än sådana enkla sammanträffanden.

Enligt mig är det rimligt att anta att en stor del kommer från injektioner då när det når blodomloppet så är vägen till hjärnan kortare än genom tarmen.

Men du tror alltså att man ackumulerar väldigt mycket mer genom tarmen än vaccin injektioner?

Det endasista alternativet är luftburen aluminium.

Mig veterligen används alla 3 för att ackunulera aluminium hos människor.

När du påstår att halterna är mycket mindre från vaccin än genom tarmen och våra porer vill jag påstå att du gissar fel. Men är öppen för att det kan ligga något i det.

Men att det måste undersökas grundliggare. Man kan inte bara avfärda varken mitt eller ditt påståenda rakt av.

Men som sagt iom att injektioner är närmare blodomloppet än tarmarna så känns det som en betydande del kommer från vaccin.

Detta kan vi undersöka tillsammans. Räkna gärna lite på det själv. Återkommer.

Citat:
Thus most adults consume 1-10 mg aluminium daily from natural sources.

About 5 nanograms in vaccines

The aluminium content of brain tissue in MS was universally high with many tissues bearing concentrations in excess of 10 μg/g dry wt. (10 ppm) and some exceeding 50 ppm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in