2023-11-21, 23:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Det är sant att Ryssland är ett stort land och att de avlägsna delarna av landet inte fått ta del av den standardhöjning som främst tillkommit storstäderna.

Hur ser du på Putin som den allra sämsta krigföraren i Rysslands historia?

Det kommer skrivas hyllkilometer av böcker i ämnet i framtiden.

Vet du ens själv varför ni är på fel sida gränsen?
Citera
2023-11-22, 00:00
Medlem
Vi kommer knappt att få nyheter om den nyöppnade fronten söder om Dniepr för från Ukrainska sida har vi fog of war. Rapportering från ryska källor är inte tillförlitlig.

Enligt "Ukrinform, Latest News" är ukrainska piloter redan uppe i luften och flyger F16 i vårt grannland Danmark.
Citera
2023-11-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej, deep state map kan inte styrka Rimbolasses efterblivna påståenden.
Menar ställningskriget, fronten har i stort sett stått still i månader.
Citera
2023-11-22, 00:12
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Putin är mycket populär hos ryska folket, som har fått det mycket bättre under hans regim. Ryssarna har idag närmast samma standard som vi i väst, vilket gör att Putin sitter säkert och kommer vinna alla val under överskådlig framtid.
Haha, det närmaste 99% av befolkningen kommer västerländsk standard är när de lyckas komma över en riktig toapappsrulle till utedasset. Normalt får de hålla till godo med tidningspapper.
Citera
2023-11-22, 00:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi kommer knappt att få nyheter om den nyöppnade fronten söder om Dniepr för från Ukrainska sida har vi fog of war. Rapportering från ryska källor är inte tillförlitlig.

Enligt "Ukrinform, Latest News" är ukrainska piloter redan uppe i luften och flyger F16 i vårt grannland Danmark.

Jag lite ställer mig frågan : Har man tillräckligt med gubbar (o reserver) för att få till något där.., något "bra". Man är exponerad om det börjar osa katt. Får se.., hoppas att man inte försöker stressa fram något.

Syns tills nu så har ryssarna agerat lite mera passivt.., vilket kan straffa sig om det är ett medvetet drag utav de. Att försöka locka in flera ukrainska förband.., och sedan börja slå mot pontoner etc. Vet inte men det är riskabelt som jag ser det.
Citera
2023-11-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag lite ställer mig frågan : Har man tillräckligt med gubbar (o reserver) för att få till något där.., något "bra". Man är exponerad om det börjar osa katt. Får se.., hoppas att man inte försöker stressa fram något.

Syns tills nu så har ryssarna agerat lite mera passivt.., vilket kan straffa sig om det är ett medvetet drag utav de. Att försöka locka in flera ukrainska förband.., och sedan börja slå mot pontoner etc. Vet inte men det är riskabelt som jag ser det.

Jag har bara hört rykten om 3-5 ukrainska brigader. Någon rysk milbloggare påstår att 500 ukrainska specialstyrkor har gått över men jag "tror" att det är fler.

På andra sidan Dniepr arbetar ukrainskt artilleri oförtrutet och man gör också en offensiv med drönare.

Ryssland är nog mycket svaga vid denna front vilket också visas genom att ockupationsadministrationen lämnar Oleshky.
Jag "tror" att Ukraina har lite överraskningar på gång.
Citera
2023-11-22, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu skriver även cornucopia att ryssland bara skickar gammal utrustning till Ukraina, och vid sidan om bygger upp moderna förband med T-90 (M-modellen)

Dessa ska sedan användas emot Europa. Detta har jag berättat om för länge sen, men ingen lyssnade.
Jag anmäler mig frivilligt att blåsa bort kanontornet långt åt h-e med en NLAW på skiten om den kommer hit. Med glädje och utan tvekan.. Många fler än jag vill göra det, jag lovar dig.
Citera
2023-11-22, 00:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ryssarna har idag närmast samma standard som vi i väst
Hörru Ivan, hur kommer sig att ni Uralgrottmänniskor hela tiden måste ljuga så envist och genomskinligt? Är ni så rädda för verkligheten?
https://www.themoscowtimes.com/2019/04/02/indoor-plumbing-still-a-pipe-dream-for-20-of-russian-households-reports-say-a65049
Citat:
Indoor Plumbing Still a Pipe Dream for 20% of Russian Households
In rural Russia, almost two-thirds have no access to indoor toilets, 48.1 percent of whom use outhouses
"R-Ruzzia stronk!!!" Ska detta föreställa vara en härskar-nation som ska erövra och lägga grannländer under sig? Man bara skrattar...

Lika bra ni lägger ner nu: Ju längre ni fortsätter göra bort er i Ukraina desto smärtsammare kommer det bli för er egen del:
Russia's losses - 21.11.2023

• wounded ~959.460
  • killed ~319.820 (+610)
Citera
2023-11-22, 00:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har bara hört rykten om 3-5 ukrainska brigader. Någon rysk milbloggare påstår att 500 ukrainska specialstyrkor har gått över men jag "tror" att det är fler.

På andra sidan Dniepr arbetar ukrainskt artilleri oförtrutet och man gör också en offensiv med drönare.

Ryssland är nog mycket svaga vid denna front vilket också visas genom att ockupationsadministrationen lämnar Oleshky.
Jag "tror" att Ukraina har lite överraskningar på gång.

Humm, hum, hum...

..och det får man göra mera ostört ? Intressant om det stämmer.., intressant...

Thx !
Citera
2023-11-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Folkliga stödet för att skicka vapen till Ukraina rasar

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trendbrottet-folkliga-stodet-for-att-skicka-vapen-till-ukraina-rasar--gubldt

Fler och fler fattar att det här Ukraina skiten inte leder till något bra. Ingen skyldighet att sponsra med vapen och i sin tur mera lidande.

Är fjollan Zelensky smart skriver han snart på fredsavtal innan hans folk går under.

Om fred i Ukraina önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens anfallskrig har förorsakat.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2023-11-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Fråga Kreml. Där håller man koll.
Peskov bokför.
Varför kan man inte fråga ukraina om det då?
Citera
2023-11-22, 00:40
Medlem
Citat:
Putin är mycket populär hos ryska folket, som har fått det mycket bättre under hans regim. Ryssarna har idag närmast samma standard som vi i väst, vilket gör att Putin sitter säkert och kommer vinna alla val under överskådlig framtid.

Ja kamrat! KGB-överste diktator putain är oerhörtjätteenomrtmycket popular! Hen har dock något att lära av sin bäste kompis, ty hen är ju ännu mera oerhörtjätteenomrtmycket popular, och hen "får" ju dessutom 99,9% av rösterna i de "demokratiska" valen i folkrepubliken nord-korea...

Krig är fred! Frihet är slaveri! Okunnighet är styrka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in