2023-11-21, 22:03
Medlem
Fler och fler inser att Patrick och Silvia

Med kungahuset medgivande

Stoppar polis från att göra sitt jobb!

Citat

– Glöm den där boken med kaffeflickor, älskarinnor och trams, det här är en skandal. Vi pratar om att rättsväsendet inte fått hjälp i sitt utövande, den här skandalen kan varken kungaparet, Wersäll eller den där informationspajasen (här avses informationschef Margareta Thorgren, reds. anm.) snacka bort.

Och det verkar som den pensionerade hovreporten har rätt, skandalen vägrar lägga sig och det blir alltmer tydligt att de kungliga är lamslagna av panik.

Källa : stoppapressarna.se

Vad anser du?
Citera
2023-11-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Patrick har en åtta år äldre syster, Sophie. Hon var med i brudnäbben på kungabröllopet. Sophie var visserligen vuxen när föräldrarna skiljdes men det är lite märkligt att hon inte verkar vara lika omhuldad av hovet som brodern. Varför göra sådan skillnad på syskonen?

Jag fick höra att Sophie var ENSAM barn.

Ej syskon till Patrick
Citera
2023-11-21, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Jag fick höra att Sophie var ENSAM barn.

Ej syskon till Patrick
Dom är inte lika varandra överhuvudtaget...
Citera
2023-11-21, 22:31
Avslutad
https://www.svenskdam.se/kungligt/walther-sommerlath-dod-sonens-bild-avslojar-sanningen/7014673

I denna artikel från 29/10 2020 framkommer följande:
I juni såg Patrick till att han och hans familj stärkte bandet till Sverige ytterligare. Då tog han ett avgörande steg och blev svensk medborgare.

”Tre år av tystnad och sen dök denna ned i brevlådan. Skål” skrev Patrick Sommerlath när bekräftelsen på medborgarskapet kommit.

Har han vistats illegalt i landet?
Citera
2023-11-21, 22:36
Medlem
Citat:
Mamma silvia har hjälpt Patrick mycket,

Exempelvis blev Patrick innehavare av Serafimerorden.

Känner du till varför han tilldelades Serafimerorden och vad motiveringen var?
Citera
2023-11-21, 22:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.svenskdam.se/kungligt/walther-sommerlath-dod-sonens-bild-avslojar-sanningen/7014673

I denna artikel från 29/10 2020 framkommer följande:
I juni såg Patrick till att han och hans familj stärkte bandet till Sverige ytterligare. Då tog han ett avgörande steg och blev svensk medborgare.

”Tre år av tystnad och sen dök denna ned i brevlådan. Skål” skrev Patrick Sommerlath när bekräftelsen på medborgarskapet kommit.

Har han vistats illegalt i landet?
Nej.
Citera
2023-11-21, 22:50
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Artikeln är "död"

Har Patrick Sommerlath ägnat sig åt någonting vettigt?

Citat:
Länken fungerade tidigare

Då har slottet börjat städa upp..

Det finns hur mycket som helst att berätta!

Patrick säger. Själv när Han är Laddad

Silvia är Min Mor

Och jag tror Patrick i detta fall.
Det är något fel på STRANDVAGEN15:s länk.
Länken i detta inlägg fungerar:
(FB) Vad arbetar Patrick Sommerlath med?
Tyvärr är artikeln låst för mig.
Citera
2023-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jaså länka då till stämningsansökan.
En åklagare åtalar, stämma kan du som privatperson göra i ett civilmål.
Är du så här korkad på riktigt? Det heter stämningsansökan oavsett om det rör sig om brottmål eller civilmål. Källa: Rättegångsbalken.
Citera
2023-11-21, 22:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Mamma silvia har hjälpt Patrick mycket,

Exempelvis blev Patrick innehavare av Serafimerorden.
Om PS fått Serafimerorden måste det finnas registrerat någonstans. Kan du styrka din uppgift?
Citera
2023-11-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Om PS fått Serafimerorden måste det finnas registrerat någonstans. Kan du styrka din uppgift?
Det är högst osannolikt att PS tilldelats Serafimerorden, han har väl aldrig setts bära den. Det är så pass osannolikt att jag påstår att det inte kan ha hänt (utan att ha källa). Däremot kanske han har fått något annat som kungen kan styra över?
Citera
2023-11-21, 23:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Det är högst osannolikt att PS tilldelats Serafimerorden, han har väl aldrig setts bära den. Det är så pass osannolikt att jag påstår att det inte kan ha hänt (utan att ha källa). Däremot kanske han har fått något annat som kungen kan styra över?
Jag tror inte heller på uppgiften, men om den är sann vore det så gott som ett erkännande av PS nära släktskap med drottningen. På vissa bilder av PS ser han ut att bära Konung Carl XVI Gustafs jubileumsminnestecken III.

https://alltomkungligt.se/patrick-sommerlaths-nya-liv-efter-skilsmassan/
https://kungligmajestatsorden.se/medaljer/jubileumsminnestecken
Citera
2023-11-21, 23:32
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ni som tycker att Victoria bör ta över på grund av kungens agerande i det här fallet, tror ni verkligen att hon skulle ha handlat annorlunda om hon har drottning?

Är det alltid Kungen eller Drottningen som bestämmer sådant där? Kan det inte vara någon PR tjomme vid hovet, typ en polare till PS, som fattat beslut om att kostnaden faller under hovets PR budget, för att främja Kungahusets goda namn, och Kungen och Drottningen blir informerade först efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in