2023-11-21, 20:59
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
En fråga: nån som druckit eller försökt dricka ättika med anledning av fallet? Jag hade tänkt se om det gick men hade ingen hemma. Rätt säker på att jag inte skulle kunna förmå mig, för tändernas skull om inte annat. Och för att det är pinsamt och kostar skattepengar om det leder till akutsjukvård.
MENAR INTE ATT FÖRRINGA NÅGOT. UNDRAR BARA OCH SOM SAGT HAR JAG INGEN ÄTTIKA ATT ENS LUKTA PÅ.

Det nämndes tidigare i tråden ett sådant försök att få i sig en matsked ren ättika. Vilket inte lyckades. Man bör inte experimentera med frätande syror.
Börja med att försöka dricka spadet från en burk med inlagd gurka där ättikan är utspädd. Bara tanken är motbjudande även om gurkan är god.
Så nej, det går inte att dricka 24% ättika klunkvis.
Citera
2023-11-21, 21:03
Bannlyst
Jag har druckit ättika, tror det var 12%. Men gick inte mer än att smutta som jag kommer ihåg, så jag spädde ut med vatten ofta och gurglade runt.

Smakar som extrem citron

Gällande fallet så misstänker jag iaf att det möjligen använts den där slang+tratt för att få i henne det. Men frågan är då varför hon inte tjallar på dem, för att få dem inlåsta på LIVSTID har hon redan sagt sig vilja, därmed kan man anta att inget hemligt mellan dem hålla. Men det kan finnas en tredje part
Senast redigerad av Loveletter666 2023-11-21 kl. 21:05.
Citera
2023-11-21, 21:05
Medlem
Någon annan som läste genom tömningen av mobiltelefonerna och reagerar på hur ofta föräldrarna inhandlar ättika? Och på sms-konversationen på s.24? Mamman frågor "vet du vad Perstorp betyder" varpå pappan svarar "ja, en by där de tillverkar ättika" med vad som ser ut som en emoji på ett leende efteråt (?). Mammans följande sms är maskat (undrar varför?) men man kan urskilja en gråtande eller möjligvis skratt-gråtande emoji. Är detta med Perstorps ättika ett av deras "internskämt" om flickan?
Citera
2023-11-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimrande
Men herregud, det vet ju alla att det är lättare att gå under radarn i en l by ,mindre stad etc . Skulle ett barn inte komma till förskolan i vår kommun där jag bor är det åtgärdat på 20 sekunder av kommunen. Det handlar om ekonomi i en kommun, så även hur kvalitet är i skola, ellr hur vård ser ut . Allt är mer utvecklat i en rik kommun, barnen mår bättre om familjen och kommunen är medel ellr höginkomsttagare.Här seglar vi ,spelar tennis, reser och har kanon resultat i skolor . Det är ju bara att läsa i FUP om Z fallet ? Hur kan man bo som råttor 2023? Fanns det inga grannar, vänner eller släktingar som hade lite högre IQ i närheten? Hur kan man ha 6 barn och ge någon av dessa sömnmedel? Hur kan föräldrar ha barn i en sån miljö?
Miljön hade inte behövt vara som den var i hemmet som såg ut som ett tillfälligt boende där man ska bo tillfälligt och bara slängt in möbler och ordnat tillfälliga sovplatser .
Att ha gemensamma strumpor man plockar ur en säck låter väldigt märkligt .
Citera
2023-11-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ja, jag vet inte men i och med att åklagaren påstår att föräldrarna gjort det snärjer hon in sig. Det kan ju falla helt på att det inte anses bevisat att föräldrarna tvingade i henne ättikan och faller det där spelar rubriceringen ingen roll. Försök till mord och grov/synnerligen grov misshandel har ju samma beviskrav.
Men i gärningsbeskrivningen till den (synnerligen) grova misshandeln hänvisas även till föräldrarnas garantställning vilket jag ser lite som en gardering. Rent instinktivt känns det som en stretch att försöka få till försök till mord via likgiltighetsuppsåt genom garantställningen. Men jag har ingen aning om hur lagen ser ut här.

Det blir oavsett intressant att se vilken bedömning rätten gör kring huruvida de tvingat i henne ättikan; är det ställt bortom varje rimligt tvivel att hon druckit det för egen hand?

När det väl kommer till kritan kommer dessa "människor" tyvärr ändå inte få det straff de verkligen förtjänar, oavsett vad brottsrubriceringen är.
Citera
2023-11-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Någon annan som läste genom tömningen av mobiltelefonerna och reagerar på hur ofta föräldrarna inhandlar ättika? Och på sms-konversationen på s.24? Mamman frågor "vet du vad Perstorp betyder" varpå pappan svarar "ja, en by där de tillverkar ättika" med vad som ser ut som en emoji på ett leende efteråt (?). Mammans följande sms är maskat (undrar varför?) men man kan urskilja en gråtande eller möjligvis skratt-gråtande emoji. Är detta med Perstorps ättika ett av deras "internskämt" om flickan?

Jo,jag reagerade på det. Tänker att mamman höll på att skrika om att hon luktade så illa(fast det var de som lär henne leva i sina smutsiga blöjor), så tänker att de hällde i henne ättika för att försöka få rent/få bort doften.
Hon var ju som sagt ingen människa för dem. De behandlade henne som en sak man kunde slå på,stänga in, hälla ättika i etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
De kommer säkert diskuteras när rättegången börjar. Föräldrarna kan t.ex. begära det sen avgör domaren.

Kanske du kan fråga om ut ett rättegångsschema i receptionen när du är där.
Då får du ut vad som händer vilken dag och får gärna skriva här.

Tycker det är märkligt att det inte rapporteras i media om en sån här stor rättegång.

Jodå, det rapporteras! Bla av Aftonbladet som har en reporter på plats under rättegången . De har bla en live chat igång där man kan fråga och tycka.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnJjLG/rattegang-mot-flickan-i-eslovs-foraldrar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det nämndes tidigare i tråden ett sådant försök att få i sig en matsked ren ättika. Vilket inte lyckades. Man bör inte experimentera med frätande syror.
Börja med att försöka dricka spadet från en burk med inlagd gurka där ättikan är utspädd. Bara tanken är motbjudande även om gurkan är god.
Så nej, det går inte att dricka 24% ättika klunkvis.

Det var lite olika bud, jag provade 5ml 12% (en tesked, lite mindre än de flesta korkar), det gick bra men var lite obehagligt och nära kväljningar.

10 ml 12% hade nog inte gått utan problem, och 5 ml 24% hade knappast ha gått heller.

För att klara av att dricka 0,5-1 dl som sagt i förhör så höftar jag till med att spädd ner till 3% hade kanske gått att klunka i sig.

"Ren ättika" var det nog ingen som var galen nog att pröva. Angående att experimentera med frätande syror så gör vi alla det när vi använder vinäger till salladen, t.ex.
Citera
2023-11-21, 21:13
Medlem
Var förbi barnets S profil och där lägger hon upp hur hon saknar sin mamma och hyllar henne.

Fruktansvärt vilken hjärntvätt.
Senast redigerad av Ericcca 2023-11-21 kl. 21:21.
Citera
2023-11-21, 21:13
Bannlyst
Citat:
Det kanske är ett ”botemedel” emot ”whatever diagnos” som de hittar på inom satans religion
Citera
2023-11-21, 21:14
Medlem
Citat:

Kan vara så att de systematiskt straffat och torterat henne. Hon får ju inte göra något väsen av sig. Blir inlåst, bunden, kortklippt, slagen, biten, förödmjukad. Det var nog inte första gången de hällde i henne ättika, men den här gången gick det för långt. En teori. Vi får se vad rätten säger.
Citera
2023-11-21, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Var förbi barnets S profil och dör lägger hon upp hur hon saknar sin mamma och hyllar henne.

Fruktansvärt vilken hjärntvätt.
Dra åt h..

Försöker du påskina att ett barn som blivit separerad inte ska sakna sin förälder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in