2023-11-21, 17:19
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det ska du kunna se direkt efter. Det spelas ju in direkt när det sänds.
Kollat med din säljare så det inte var problem med just catchup på den kanalen?

Har provat länge och många kanaler, går inte att se catch up direkt efter ett program. Det laggar sönder eller så får jag kod 404 i Tivimate. 12 timmar senare flyter det på bra. Vet inte varför det är så, allt annat fungerar bra, live tv osv. Du kan alltså se föregående program redan direkt efteråt utan problem? Testa i typ 5 minuter.
Citera
2023-11-21, 18:26
Medlem
LazerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Alla kanaler utom två försvann plötsligt på min z11 pro max. VOD och serier funkar dock. Inte min leverantör fel. Allt funkar på laptop-appen. Vad kan man göra?

Och så var allt tillbaka som om inget hänt.
Citera
2023-11-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är nöjd med den hade tidigare IPTV 605, fördelar bl a att man kan välja bort kanaler/länder (kan även välja tillbaka) som man inte är intresserad av samt kan ladda ner vissa Android appar.
Så man laddar alltså ner ”en” app till boxen och sen skriver man in en macadress (från valfri leverantör) i den appen eller hur fan funkar det?
Hade boxarna varit billiga så hade jag bara testat själv men vill bara vara säker på hur det funkar innan jag beställer en box.
Tex, om jag köper iptv tjänst utan box av en leverantör så är det en adress jag köper som man sen anger i boxen på någon app eller?

Med vänlig hälsning, trött retard
Senast redigerad av Coheed123 2023-11-21 kl. 21:17.
Citera
2023-11-21, 21:15
Medlem
Hur stor skillnad anser ni att det är på Nokias boxar 8000 respektive 8010? 8000 ligger runt 750 kr och 8010 just nu strax under 1400 kr. Är uppgraderingen värt de extra pengarna? Hur står sig Nokias 8000 box jämfört med sticks (Chromecast Google TV, Amazon Firestick, Xiaomi Mi) som ligger på ungefär samma prislapp?
Citera
2023-11-21, 21:48
Medlem
Är i stånd att skaffa IPTV. Har en Chromecast och förstår att man kan köra via den med en app. Vet dock inte om det blir bra? Rekommenderas det att köra via en "riktig" box som Formuler Z11 Pro Max?
Citera
2023-11-21, 21:52
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppekött
Är i stånd att skaffa IPTV. Har en Chromecast och förstår att man kan köra via den med en app. Vet dock inte om det blir bra? Rekommenderas det att köra via en "riktig" box som Formuler Z11 Pro Max?

Själv skulle jag inte orka strula med chromecast. Kör någon android box med tiivimate.
Citera
2023-11-21, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppekött

vilken chromecast har du? 4e funkar bra med tivimate
Citera
2023-11-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Hittt något? Min reaseller har slutat så är på jakt efter nytt men vet inte vilka sidor som är legit.

Och hur säkert är det att betala via safello? Jag pröjsa alltid i kontanter hehe

har inte hittat nåt från nån reaseller men hittat en del bra boxar på nedsatt

och safello har jag ingen erfarenhet av...
Citera
2023-11-22, 08:49
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Så man laddar alltså ner ”en” app till boxen och sen skriver man in en macadress (från valfri leverantör) i den appen eller hur fan funkar det?
Hade boxarna varit billiga så hade jag bara testat själv men vill bara vara säker på hur det funkar innan jag beställer en box.
Tex, om jag köper iptv tjänst utan box av en leverantör så är det en adress jag köper som man sen anger i boxen på någon app eller?

Med vänlig hälsning, trött retard

Du laddar ner en app direkt via Google Play i boxen och om man inte använder Pro-versionen har den rätt stora begräsningar så man bör köpa en upplåst app. Men testa först gratisversionen, jag använder själv IPTV Extreme Pro och den kostar bara 13,- som Pro. Tivimate är betydligt dyrare.
Man "köper" en inloggning tillsammans med en URL och skriver in den i appen, då laddas det ner en filelist därifrån med EPG och allt. Många erbjuder testkonton som funkar i allt från en timme till 24h. Kolla på aliexpress.
Tror 605 har en specialversion av ett moddat OS och app där man anger macadress men det är bara vissa lev som erbjuder denna lösning och då som ett paket. På dom vanliga uppkopplingarna uppger man bara denna URL, sitt kontonamn och lösen. Klart.

Boxarna är billiga, du behöver inget märkvärdigt. Min box är från 2016 och kör Android 5.1.1. Man behöver verkligen inte dom senaste modellerna.
Citera
2023-11-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Du laddar ner en app direkt via Google Play i boxen och om man inte använder Pro-versionen har den rätt stora begräsningar så man bör köpa en upplåst app. Men testa först gratisversionen, jag använder själv IPTV Extreme Pro och den kostar bara 13,- som Pro. Tivimate är betydligt dyrare.
Man "köper" en inloggning tillsammans med en URL och skriver in den i appen, då laddas det ner en filelist därifrån med EPG och allt. Många erbjuder testkonton som funkar i allt från en timme till 24h. Kolla på aliexpress.
Tror 605 har en specialversion av ett moddat OS och app där man anger macadress men det är bara vissa lev som erbjuder denna lösning och då som ett paket. På dom vanliga uppkopplingarna uppger man bara denna URL, sitt kontonamn och lösen. Klart.

Boxarna är billiga, du behöver inget märkvärdigt. Min box är från 2016 och kör Android 5.1.1. Man behöver verkligen inte dom senaste modellerna.

Tack för uförligt och bra svar!
Bör man ha VPN installerat på routern också eller det är lungt? Har aldrig hört talas om en privatperson som enbart brukat tjänster och torskat.
Citera
2023-11-22, 13:39
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Tack för uförligt och bra svar!
Bör man ha VPN installerat på routern också eller det är lungt? Har aldrig hört talas om en privatperson som enbart brukat tjänster och torskat.

Det är inte alla som erbjuder VPN och man ska också ha i åtanke att en VPN-klient segar ner trafiken.
Då tycker jag att det är viktigare att leverantören använder https:// till sin URL, alltså en säkrare uppkoppling som delvis är krypterad. Men det kan man inte välja själv utan det är lev som bestämmer det.

Det finns inget olagligt med att titta på strömmande media utan det brottsliga består i att lägga ut det upphovsrättskyddade materialet.
Citera
2023-11-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
TiViMate fixar det galant! Det är enda IPTV-appen som är värd att lägga tid och pengar på.
För övrig filmmedia är VLC den bästa enligt mig även om det finns flera andra som är riktigt bra.

Stämmer det att Tivimate inte har stöd för 5.1/7.1 ljud?
Är VLC bättre då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in