Citat:
Ursprungligen postat av
Coheed123
Så man laddar alltså ner ”en” app till boxen och sen skriver man in en macadress (från valfri leverantör) i den appen eller hur fan funkar det?
Hade boxarna varit billiga så hade jag bara testat själv men vill bara vara säker på hur det funkar innan jag beställer en box.
Tex, om jag köper iptv tjänst utan box av en leverantör så är det en adress jag köper som man sen anger i boxen på någon app eller?
Med vänlig hälsning, trött retard
Du laddar ner en app direkt via Google Play i boxen och om man inte använder Pro-versionen har den rätt stora begräsningar så man bör köpa en upplåst app. Men testa först gratisversionen, jag använder själv IPTV Extreme Pro och den kostar bara 13,- som Pro. Tivimate är betydligt dyrare.
Man "köper" en inloggning tillsammans med en URL och skriver in den i appen, då laddas det ner en filelist därifrån med EPG och allt. Många erbjuder testkonton som funkar i allt från en timme till 24h. Kolla på aliexpress.
Tror 605 har en specialversion av ett moddat OS och app där man anger macadress men det är bara vissa lev som erbjuder denna lösning och då som ett paket. På dom vanliga uppkopplingarna uppger man bara denna URL, sitt kontonamn och lösen. Klart.
Boxarna är billiga, du behöver inget märkvärdigt. Min box är från 2016 och kör Android 5.1.1. Man behöver verkligen inte dom senaste modellerna.