2023-11-19, 22:58
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Allt det där sköter ju Tivimate utan problem.

Hur exakt hjälper detta mig i mina frågor?

Har en annan fråga som har med Android och NAS att göra. Går det enkelt att mappa upp en mapp på mitt lokala NAS så att jag kan skriva till det från min Androidbox? Vill alltså kunna lagra inspelningar där.
Citera
2023-11-20, 00:51
Medlem
har ni nåra tips nu under black friday/week ?
Citera
2023-11-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Tips på bra och prisvärd box som kör Android TV 11:

https://www.amazon.se/Nokia-Streaming-8010-Android-Chromecast/dp/B0BGLD6XNS?th=1

4GB/32GB, 4K, stöd för de flesta ljudformaten.

Funkade bra att installera TiViMate direkt från Playbutiken, dock lite meck med att läsa in backup från annan androidbox men det finns en lösning på det. PM:a om du får problem.

Går även sideloada appar såsom SmartTube för att slippa reklamen på Youtube. Den är även Netflix-certifierad så det går att kolla med full upplösning till skillnad från Androidboxar utan Android TV.
Fjärrkontrollen (Bluetooth) är riktigt nice och bakgrundsbelyst.

Boxen har även inbyggd chromecast,

Passa på nu under driven med rejäl rabatt!

Har precis beställt den där IP-TV boxen från Nokia som du tipsa om 👍 låter bra på pappret! Vet du vilka IP-TV spelare/appar som klarar 4K upplösning?
klarar Tivimate det?
Citera
2023-11-20, 14:15
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyclope
Har precis beställt den där IP-TV boxen från Nokia som du tipsa om 👍 låter bra på pappret! Vet du vilka IP-TV spelare/appar som klarar 4K upplösning?
klarar Tivimate det?
TiViMate fixar det galant! Det är enda IPTV-appen som är värd att lägga tid och pengar på.
För övrig filmmedia är VLC den bästa enligt mig även om det finns flera andra som är riktigt bra.
Senast redigerad av Magnum 2023-11-20 kl. 14:18.
Citera
2023-11-21, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det här med catch-up. Hur länge brukar det egentligen ta innan man kan se ett program i efterhand? Försöker t.ex se morgonens F1 lopp nu som gick 07.00 men det är omöjligt, går se 10-20 sekunder sen får jag felkoder och buffering.

Det ska du kunna se direkt efter. Det spelas ju in direkt när det sänds.
Kollat med din säljare så det inte var problem med just catchup på den kanalen?
Citera
2023-11-21, 07:01
Medlem
DynamoBeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesan85
har ni nåra tips nu under black friday/week ?

Hittt något? Min reaseller har slutat så är på jakt efter nytt men vet inte vilka sidor som är legit.

Och hur säkert är det att betala via safello? Jag pröjsa alltid i kontanter hehe
Citera
2023-11-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Hittt något? Min reaseller har slutat så är på jakt efter nytt men vet inte vilka sidor som är legit.

Och hur säkert är det att betala via safello? Jag pröjsa alltid i kontanter hehe

Betalade för första gången med Safello för någon vecka sedan.
Beredd dig på att det är dyrt!
Skulle pynta 450 kronor för en tjänst och av de 450 kronorna så nådde 216 kr mottagaren - resten försvann i alla Safellos avgifter.

Aldrig mera Safello!!
Citera
2023-11-21, 13:45
Medlem
Ha överseende med att jag är en trött gammal jävel.
Om jag vill bruka iptv räcker det med typ en sån https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7192322
och ett 500/mb upp o ner ?
Är så jävla trött på telia.
Citera
2023-11-21, 15:20
Medlem
LazerXs avatar
Alla kanaler utom två försvann plötsligt på min z11 pro max. VOD och serier funkar dock. Inte min leverantör fel. Allt funkar på laptop-appen. Vad kan man göra?
Citera
2023-11-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coheed123
Ha överseende med att jag är en trött gammal jävel.
Om jag vill bruka iptv räcker det med typ en sån https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7192322
och ett 500/mb upp o ner ?
Är så jävla trött på telia.
Är nöjd med den hade tidigare IPTV 605, fördelar bl a att man kan välja bort kanaler/länder (kan även välja tillbaka) som man inte är intresserad av samt kan ladda ner vissa Android appar.
Citera
2023-11-21, 15:38
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Är nöjd med den hade tidigare IPTV 605, fördelar bl a att man kan välja bort kanaler/länder (kan även välja tillbaka) som man inte är intresserad av samt kan ladda ner vissa Android appar.

Det har ju inget med hårdvaran att göra utan det är appen som styr det.
100/100Mb räcker gott.
Citera
2023-11-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Det har ju inget med hårdvaran att göra utan det är appen som styr det.
100/100Mb räcker gott.
Visst är det så men i IPTV 605 (Linux?) så går inte det med mer att man säger till leverantören, vad jag vet.
Jag kör på 50/10 och fungerar bra, ibland streamar jag via Chromecast också så två aktiva igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in