2023-11-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja, självklart blir det så när mannen upphöjs till tuppen i hönsgården som alla kvinnor ska slåss om. Pre-selection är ett vida känt fenomen. Dvs att kvinnor attraheras av en man enbart för att hon märker att andra kvinnor gör det. Det är deras hypergama natur som talar.

Du drar helt fel slutsats här. En man som har social kompetens, är charmig, har humor, ser bra ut osv. Kommer många kvinnor bli intresserade av. Just pga. hans egenskaper. Inte pga. att andra kvinnor vill ha honom. kvinnor vill ha en man för sig själva. kvinnor är också svartsjuka varelser. Tro mig på mitt ord.

Citat:
Då kan vi diskvalificera allt snack om att du minsann kan få massor av kvinnor utan att vara mördare då. Är du kvinna så är ju det helt irrelevant.

Jag säger varken bu eller bä. Jag kan vara man. Jag kan vara kvinna. Men märkligt att du tror att kvinnor har lättare att få kvinnor, än vad män har att få kvinnor. Tror du att alla kvinnor vill ha andra kvinnor eller hur tänkte du där?

Och nej. Massor med kvinnor har jag aldrig fått. Inte heller massor med män. Jag är varken rik, känd eller mördare du vet Jag ser medioker ut. Vältränad och tjockt mörkt hår, lång men i övrigt alldaglig/medioker. Men jag är extremt extrovert och glad. Lätt att få kontakt med människor och att prata med dem. Har vissa skils i ragga/uppvakta. Det är väl det som har varit min framgång i livet med damerna och herrarna: social kompetens och charm. Och av det har jag lyckats ha mer eller mindre seriösa relationer med 12 vackra människor under mitt snart 50-åriga liv. 10 av dessa är bra människor. 2 hade jag kunnat vara för utan. Träffade dem båda i min ungdom och nej, de var inte bra.

Jag är dock väldigt nöjd med mitt liv och de relationer jag har haft och över den relation jag nu har med min livs stora kärlek som jag har barn ihop med. Man behöver som sagt inte vara en mördare och bada i brev från störda kvinnor för att ha ett bra liv.

Jobba på dina sociala skils och gör det bästa av dig själv och ditt liv, så ska du se att du också får lycka med någon/några fina damer.

Citat:
Fast mulliga feminister får ingen uppmärksamhet från mig. Mördare får dock stor uppmärksamhet från kvinnor.

Det kanske är just mulliga feminister som skulle skriva till dig om du var i Peter Madsens skor. Mulliga och störda feminister (störda eftersom de vill ha en mördare för att han är just mördare). Du verkar leva i villfarelsen att mördarna vill ha de kvinnor de får brev ifrån, det är absolut inte säkert att mördarna vill. De kanske får brev från några de vill inte vill ha, på precis samma sätt som du inte vill ha mulliga feminister.

Men du kanske nöjer dig med uppmärksamheten från kvinnor? Även om nu kvinnorna skulle råka vara just mulliga feminister.

Citat:
Det räcker inte att de bara är kvinnor för att jag skulle vilja bada i dem. De måste även vara över en viss nivå utseendemässigt och det kravet uppnås ju inte om jag sänker mina krav eller hur?

Och det tror du att mördarna får? Kvinnor "över en viss utseendenivå"? Bara för att just Bundy fick det är det inte alls säkert att just du skulle få det. Du kanske bara skulle bada i brev från mulliga feminister. Med störning att de tänder på mördare.

Bättre då att du jobbar på dina sociala skils och som sagt blir ditt bästa jag till det yttre och inre. Och sedan får lite mer urval bland normala sunda kvinnor. Kanske blir det inga snyggingar du får, men kanske får du en snygging. Eller iaf. en rätt söt dam som är charmig, trevlig och normal.

Citat:
Dessutom är det bara att gå till en bordell om man vill bada i kvinnor som dessutom är snygga, så frågan är ju varför i helvete någon man någonsin skulle gå med på att "sänka sina krav".

Kraven behöver du bara sänka om du vill "Bada i brev" (men struntar i från vilka du får dessa brev ifrån). Men vill du ha en/några seriösa relationer så behöver du inte sänka dina krav. Men du behöver jobba på att bli ditt bästa jag.

Citat:
Nej, det har jag inte skrivit. Jag har skrivit att det är ett alternativ jag mycket hellre skulle föredra framför att "sänka mina krav".

Du skulle dock förmodligen inte få det utbud av kvinnor du önskar få... Så att bli mördare är helt fel väg att gå.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-11-20 kl. 16:14.
Citera
2023-11-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmaMale
Kvinnor belönar inte män avsiktligt men deras preferenser har ändå en belönande effekt för mäns beteende. Kvinnor gillar exempelvis att klaga på toxiskt maskulinitet, men faktum är att det i mångt och mycket är kvinnors preferenser som skapar den typen av kultur. Sedan tycker jag inte det spelar någon roll att det bara är ett fåtal kvinnor som belönar dåligt beteende. Det skeva är att det belönas överhuvudtaget, samtidigt som andra moraliskt neutrala eller till och med positiva egenskaper inte belönas alls. Oavsett hur du förklarar fenomenet så ger det ändå en bitter syn på kvinnors sexualitet när man observerar att mördare får massvis med uppmärksamhet från kvinnor, men vanliga män som har mediokert utseende eller är okarismatiska får noll uppmärksamhet.

De är ett fåtal kvinnor som skriver brev till mördare. Kanske endast 500-5000 av alla 2 miljarder kvinnor som finns... Den absoluta majoriteten kvinnor vill inte befatta sig med mördare och män med "toxisk maskulinitet". Var så säker.

Och vad är det ens för kvinnor som skriver brev till mördare?
Citera
2023-11-20, 16:20
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt att något är eftersträvansvärt. Jag har bara konstaterat faktum. Men huruvida han har ett skitliv är väl upp till honom själv att bedöma. Och du tycker då alltså också att han förtjänar alla kärleksbrev han får, det var ju intressant.

Breven är väl inte skitliv?
Han förtjänar att vara inlåst var vad jag menade med det jag skrev.
Breven förtjänar han inte.
Man kan ju hoppas att kvinnorna som skriver till honom kommer på bättre tankar och istället riktar sig utåt mot normala sunda män istället.
Citera
2023-11-20, 16:27
Medlem
Citat:
De män som lyckas bäst är kändisar, idrottstjärnor och seriemördare. Därefter kommer de socialt kompetenta män med humor som du tjatar om hela tiden. Ingen har påstått att dessa inte har framgång bland kvinnor, men det går inte att jämföra med den uppmärksamhet t ex seriemördare får.

De män som lyckas bäst med kvinnor är de män som får en kvinna där ömsesidig och livslång kärlek uppstår och de lever ett fint liv tillsammans och får barn ihop och är kompatibla på alla de områden de önskar vara kompatibla med en partner på.

En livstidsdömd mördare får ett skitliv, även om han badar i brev från kvinnor.
En kändis/idrottsstjärna får delvis ett jobbigt liv med sitt kändisskap och rotande i hans kärleksliv (om han har något).

Så det bästa är att vara okänd och inte sitta i fängelse och få ett riktigt fint och livslångt kärleksförhållande med en fin kvinna. Och kanske haft några andra kvinnor innan man träffade henne, så att man har förstånd att uppskatta det man har och vet att "gräset inte är grönare på andra sidan".

Kvalitet är givetvis alltid viktigare än kvantitet!
Citera
2023-11-20, 17:14
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
dhamer vart superhomo, krävs ett land som USA som kan uppvisa så mkt polisär inkompetens som i fallet dalmer, tex när ett av hans offer lyckades drogad fly från honom och träffar två poliser och dalmer lyckas övertala poliserna att han tar hand om sin pojkvän så poliserna släpper offret till dalmer som sedan sågar killen i bitar coh våldtar honom innan och efter sågningen... tror fan han borrade i huvudet med en borrmaskin med.

inte oväntat då gillade dalmer att tortera djur som barn

Jo tack, jag kollar också osunt mycket på truecrime.
Citera
2023-11-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inget nytt under solen, dömda mördare och massmördare får i bland säckvis med beundrarpost. Juha Valjakkala (avrättade kallblodigt en helt oskyldig familj, varav en var bara15år) fick under häktestiden säckvis med beundrarpost. Må han aldrig finna frid!

Kvinnor är underliga varelser i bland.
Hände det inte något med Juha bara häromveckan?
Gick han och dog?
Eller blev han utsläppt ur fängelset?
Nånting var det...
Citera
2023-11-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du drar helt fel slutsats här. En man som har social kompetens, är charmig, har humor, ser bra ut osv. Kommer många kvinnor bli intresserade av. Just pga. hans egenskaper. Inte pga. att andra kvinnor vill ha honom. kvinnor vill ha en man för sig själva. kvinnor är också svartsjuka varelser. Tro mig på mitt ord.

Märks att du inte sett många avsnitt av Bonde söker fru. Mer socialt inkompetenta och tafatta stolpskott till män får man leta efter.

Citat:
Jag säger varken bu eller bä. Jag kan vara man. Jag kan vara kvinna. Men märkligt att du tror att kvinnor har lättare att få kvinnor, än vad män har att få kvinnor. Tror du att alla kvinnor vill ha andra kvinnor eller hur tänkte du där?

Och nej. Massor med kvinnor har jag aldrig fått. Inte heller massor med män. Jag är varken rik, känd eller mördare du vet Jag ser medioker ut. Vältränad och tjockt mörkt hår, lång men i övrigt alldaglig/medioker. Men jag är extremt extrovert och glad. Lätt att få kontakt med människor och att prata med dem. Har vissa skils i ragga/uppvakta. Det är väl det som har varit min framgång i livet med damerna och herrarna: social kompetens och charm. Och av det har jag lyckats ha mer eller mindre seriösa relationer med 12 vackra människor under mitt snart 50-åriga liv. 10 av dessa är bra människor. 2 hade jag kunnat vara för utan. Träffade dem båda i min ungdom och nej, de var inte bra.

Jag är dock väldigt nöjd med mitt liv och de relationer jag har haft och över den relation jag nu har med min livs stora kärlek som jag har barn ihop med. Man behöver som sagt inte vara en mördare och bada i brev från störda kvinnor för att ha ett bra liv.

ok

Citat:
Jobba på dina sociala skils och gör det bästa av dig själv och ditt liv, så ska du se att du också får lycka med någon/några fina damer.

Jag klarar mig.

Citat:
Det kanske är just mulliga feminister som skulle skriva till dig om du var i Peter Madsens skor. Mulliga och störda feminister (störda eftersom de vill ha en mördare för att han är just mördare). Du verkar leva i villfarelsen att mördarna vill ha de kvinnor de får brev ifrån, det är absolut inte säkert att mördarna vill. De kanske får brev från några de vill inte vill ha, på precis samma sätt som du inte vill ha mulliga feminister.

Jaså de vill inte ha dem? Och ändå gifter de sig med dem?

Citat:
Men du kanske nöjer dig med uppmärksamheten från kvinnor? Även om nu kvinnorna skulle råka vara just mulliga feminister.

Va?

Citat:
Och det tror du att mördarna får? Kvinnor "över en viss utseendenivå"? Bara för att just Bundy fick det är det inte alls säkert att just du skulle få det. Du kanske bara skulle bada i brev från mulliga feminister. Med störning att de tänder på mördare.

Bättre då att du jobbar på dina sociala skils och som sagt blir ditt bästa jag till det yttre och inre. Och sedan får lite mer urval bland normala sunda kvinnor. Kanske blir det inga snyggingar du får, men kanske får du en snygging. Eller iaf. en rätt söt dam som är charmig, trevlig och normal.

Kraven behöver du bara sänka om du vill "Bada i brev" (men struntar i från vilka du får dessa brev ifrån). Men vill du ha en/några seriösa relationer så behöver du inte sänka dina krav. Men du behöver jobba på att bli ditt bästa jag.

Jösses vad du spårar ur hela tiden. Du sa att jag borde sänka mina krav (varför då kan man undra med tanke på att det inte har något med trådens ämne att göra) och jag svarade att jag inte tänker sänka mina krav då jag inte har något som helst intresse för kvinnor under en viss utseendenivå.

Citat:
Du skulle dock förmodligen inte få det utbud av kvinnor du önskar få... Så att bli mördare är helt fel väg att gå.

Jag sa att bordeller är att föredra framför att sänka mina krav, inte att bli mördare. Jo, på bordeller finns det utbud man önskar få ifall man inte skulle få tag på det på annat sätt.

Och jo, seriemördare får brev från snygga kvinnor hur jobbigt du än tycker det är och hur mycket det än krockar med din världsbild och hur mycket du än försöker förneka det. Det sker ändå varesig du vill eller inte. Att alla förmodligen är "mulliga feminister" är bara önsketänkande från din sida. Som en klok skribent skrev i början av tråden, är det kvinnorna med högst östrogennivåer som tenderar att dras till extremt våldsamt och aggressivt beteende. Högst östrogennivåer hittar du i regel hos de mest fysiskt attraktiva och feminina kvinnorna. Sen finns det även otaliga bildbevis på att det inte handlar om mulliga feminister, men som sagt, du väljer att förneka eftersom det annars krockar med din världsbild.
Citera
2023-11-20, 18:18
Medlem
Citat:
De är ett fåtal kvinnor som skriver brev till mördare. Kanske endast 500-5000 av alla 2 miljarder kvinnor som finns... Den absoluta majoriteten kvinnor vill inte befatta sig med mördare och män med "toxisk maskulinitet". Var så säker.

Och vad är det ens för kvinnor som skriver brev till mördare?

Men snälla nån Nu pratar vi inte bara om kvinnor som skriver brev till mördare. Vi pratar om att aggressivt, dominant, våldsamt beteende i allmänhet ofta belönas av kvinnor. Mord är väl den yttersta formen av detta, men det betyder inte att det är den enda. Det är helt enkelt en framgångsrik parningsstrategi för män att uppvisa aggressivt och dominant beteende. Det finns massor av sätt man kan uppvisa dessa egenskaper som inte är mord.

Det är helt sanslös vilka självklarheter man ska behöva förklara för dig hela tiden.
Citera
2023-11-20, 18:20
Medlem
Citat:
De män som lyckas bäst med kvinnor är de män som får en kvinna där ömsesidig och livslång kärlek uppstår och de lever ett fint liv tillsammans och får barn ihop och är kompatibla på alla de områden de önskar vara kompatibla med en partner på.

En livstidsdömd mördare får ett skitliv, även om han badar i brev från kvinnor.
En kändis/idrottsstjärna får delvis ett jobbigt liv med sitt kändisskap och rotande i hans kärleksliv (om han har något).

Så det bästa är att vara okänd och inte sitta i fängelse och få ett riktigt fint och livslångt kärleksförhållande med en fin kvinna. Och kanske haft några andra kvinnor innan man träffade henne, så att man har förstånd att uppskatta det man har och vet att "gräset inte är grönare på andra sidan".

Kvalitet är givetvis alltid viktigare än kvantitet!

Det beror på om man tycker om monogami eller inte. Det finns många män som inte gör det. För dem är inte ett livslångt monogamt förhållande det bästa.
Citera
2023-11-20, 19:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Hände det inte något med Juha bara häromveckan?
Gick han och dog?
Eller blev han utsläppt ur fängelset?
Nånting var det...
Jo han dog i vintras, oklart av vad?
Världen blev i alla fall ett uns bättre.
Citera
2023-11-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jo tack, jag kollar också osunt mycket på truecrime.

jag är såpass gammal att jag läste även faktaböckerna om dårarna, på något sätt blir man fascinerad av dom fastän man äcklas av dom,
undrar om den kvinnliga seriemördaren i florida har epost...
Citera
2023-11-21, 15:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Kan lova dig att dom kvinnliga mördarna får beundrare från massa män, tyvärr.

Får dessa kvinnliga mördare sopsäckar med beundrarbrev från kvinnor? Eller rör det sig bara om fåtalet desperata kufiska män som ser sin chans?

Kvinnor ute på anstalterna får väldigt lite uppmärksamhet från män. Män däremot som begått uppseendeväckande brott, dessa drunknar ofta i beundrarpost. Det är svängdörrar mellan besöksrummen och alla kvinnor som står i kö tatt träffa män på anstalterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in