2023-11-18, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Hur förklarar man det här fenomenet?

Går det att bota?

Finns det något mönster?

Vilka böcker bör man läsa för att förstå det?

Vad mer bör man känna till?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WRGALa/kvinnorna-koar-for-att-traffa-peter-madsen

Info om Peter Madsen:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Madsen_(brottsling)

Har inte läst nån av länkarna. Men visst är det han med ubåten?

Jag som tjej tycker oxå att det är märkligt fenomen.

Som svar på dina frågor som jag inte kan svara på egentligen.

Men.. Måste ju ligga nå psykisk/personliga störningar bakom beteendet?

Jag med min damp å tillhörande ångest har aldrig ens tänkt tanken att kontakta dessa "karlar". Vem vill riskera att bli mördad, styckas eller ätas upp 🤔

Tror inte det går att bota. Möjligtvis med lobotomi eller nåt.

Vet inte vilka böcker du ska läsa för att förstå det. OM man nu nånsin kommer att förstå det ändå.
Citera
2023-11-18, 12:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Men är du säker på att dessa friare är män?

Rosemary West hade ju tidigare ett lesbiskt kärleksförhållande med en annan bestialisk seriemörderska i fängelset, nämligen Myra Hindley som rövade bort och mördade fem barn.

Bevisar ju bara att kvinnor även dras till kvinnliga seriemördare.

Fy fan, vad är det med kvinnor egentligen?!
De är/var män, annars skulle väl jag inte skriva.
Så detta beteende finns hos män också, dock inte lika vanligt såklart.
Citera
2023-11-18, 12:24
Medlem
15minFames avatar
Det finns alla möjliga fetisher och intressen och vissa är svåra att förstå. Som att tända på mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Så är det, dessa kvinnor söker problem för de vet inget annat. Minns förra årets Gift vid första ögonkastet, en trasig kvinna parades ihop men världen finaste man men hon bara längtade efter någon som slog henne, och mådde fysiskt illa av snällhet så hon var tvungen att uppröra båda oavbrutet.

Finns naturligtvis även män med självdestruktiva beteende.
Hon gillar inte svaga män. Hon vill ha något som är stark och manlig. Inte som slår henne utan som beskyddare. Rätt basic.
Citera
2023-11-18, 12:36
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det finns alla möjliga fetisher och intressen och vissa är svåra att förstå. Som att tända på mördare.

Hon gillar inte svaga män. Hon vill ha något som är stark och manlig. Inte som slår henne utan som beskyddare. Rätt basic.
Såg du säsongen? Det var uppenbart att hon var heltrasig, inte bara att hon ville ha en man som var starkare än hon själv. Som nästan alla kvinnor vill. Det existerar knappt en kvinna som vill vara med en man som är kortare t.ex.
Citera
2023-11-18, 12:39
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Såg du säsongen? Det var uppenbart att hon var heltrasig, inte bara att hon ville ha en man som var starkare än hon själv. Som nästan alla kvinnor vill. Det existerar knappt en kvinna som vill vara med en man som är kortare t.ex.
Det finns flera så vet inte om det är samma program som jag såg. Men jag såg en säsong av Australienska GVÖ som passade in på beskrivningen. Och hon blev oförskämd mot honom när hon upptäkte att han inte var en stark, självsäker man.
Precis, som män inte vill ha större och starkare kvinna.
Citera
2023-11-18, 13:09
Medlem
Det är extremerna av något som ändå är väldigt vanligt. Många kvinnor tänder på farliga och våldsamma personer. Av någon anledning så finns det en stark drift att sprida dessa gener vidare. Historien är full av våldsamma och hänsynslösa män, evolutionen har inte stött ut det än. Det finns väl antagligen något som är bra med det. Hörde någon som snackade om att personer med anlag för psykopati, som får en trygg uppväxt och inte utsätts för diverse trauman, tenderar att söka sig till farliga yrken. De blir duktiga piloter, poliser, militärer, brandmän, etc. Men växer man upp i en dysfunktionell miljö, där det är fattigt och man får stryk, blir man kriminella istället.

Så jag tror det är en stark naturlig drift hos kvinnor att vilja ha farliga män, och sedan är det kändisskapet ovanpå det, alla som är rikskända kommer helt enkelt få beundrare. Ett monster som är väldigt välkänt, det kommer helt enkelt finnas en uppsjö av kvinnor som blir våta i trosan av detta. Har alltid varit och kommer alltid att vara så.
Citera
2023-11-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
De är/var män, annars skulle väl jag inte skriva.
Så detta beteende finns hos män också, dock inte lika vanligt såklart.

Jag vågar påstå att det är extremt ovanligt. Närmast obefintligt. Är faktiskt löjligt att ens göra den jämförelsen.

Att kvinnor ofta faller för sviniga män är däremot allmänt känt.
Citera
2023-11-18, 14:20
Medlem
Det finns mycket i den kvinnliga hjärnans attraktionsdelar som fortfarande är fullkomligt fel-draget och inte hunnit rätta till sig i det moderna samhället. Och blir deras fitta blöt kan de inte längre tänka speciellt logiskt. Rester från evolutionen vi sannolikt aldrig blir av med.
Citera
2023-11-18, 14:48
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kvinnliga mördare får inga beundrare alls från män. Det är kvinnor som inbyggt har attraktion till våldsamma män. Inget nytt under solen. Madsen hade säkert givit beskydd under forntiden. Kvinnorna hade därför varit attraherade av han. Oavsett om han ser ut som en mupp.

Kan lova dig att dom kvinnliga mördarna får beundrare från massa män, tyvärr.
Citera
2023-11-18, 14:53
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Vill kvinnorna åka ubåt med Peter?
Citera
2023-11-18, 15:11
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är extremerna av något som ändå är väldigt vanligt. Många kvinnor tänder på farliga och våldsamma personer. Av någon anledning så finns det en stark drift att sprida dessa gener vidare. Historien är full av våldsamma och hänsynslösa män, evolutionen har inte stött ut det än. Det finns väl antagligen något som är bra med det. Hörde någon som snackade om att personer med anlag för psykopati, som får en trygg uppväxt och inte utsätts för diverse trauman, tenderar att söka sig till farliga yrken. De blir duktiga piloter, poliser, militärer, brandmän, etc. Men växer man upp i en dysfunktionell miljö, där det är fattigt och man får stryk, blir man kriminella istället.

Så jag tror det är en stark naturlig drift hos kvinnor att vilja ha farliga män, och sedan är det kändisskapet ovanpå det, alla som är rikskända kommer helt enkelt få beundrare. Ett monster som är väldigt välkänt, det kommer helt enkelt finnas en uppsjö av kvinnor som blir våta i trosan av detta. Har alltid varit och kommer alltid att vara så.

Osäkra kvinnor vill ha starka män som kan beskydda dom och deras avkommor. Svårare än så är det nog inte.
Citera
2023-11-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Är det bara kvinnor som drabbas av detta, eller har personer som Johanna Möller en gedigen skara manliga beundrare? Kan man undra.

Johanna är eller var en MILF.
Det är därför hon kunde få unga och äldre män att göra som hon vill.

Om hon får kärleksbrev även i fängelset så beror det på utseendet och inte gärningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in