2023-11-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Russian children's commissioner Maria Lvova-Belova has said that more than 700,000 Ukrainian children have been taken from Ukraine to Russia since the start of the full-scale Russian invasion of Ukraine

https://www.rferl.org/a/russia-children-taken-ukraine/32527298.html
Räcker för att skicka Putin till Haag. Enkelbiljett.
Citera
2023-11-21, 14:26
Medlem
Vad är det som händer? Jag läser bara rubriker men youtubern "Combat Veteran Reacts" säger att Ukraina återtar områden i Donbass som Ryzzland behärskat sedan 2014?

Aldrig läsa annat än rubriker!!

Det kommer rapporter om Ukrainska anfall vid HOR---livka.
Citera
2023-11-21, 14:29
Medlem
raskenss avatar
Intensiv värnrensning pulshöjande aktivitet. Åtminstone en ryss dödas:

https://x.com/front_ukrainian/status/1726922675875115115?s=20
Citera
2023-11-21, 14:36
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, AFU har gjort en attack i Horliivikariktningen vilket försvårar för ryssarna, från vilket område ska de (ryssarna) plocka soldater för att förstärka och slå tillbaka anfallet.

Citat:
21.11.2023 uppdateringen med MYCKET intressanta informationer från fronterna. Låt oss börja med vår attack i riktningen mot Horlivka. Redan i juni fanns det indikationer om att vi kommer att utföra en attack i denna riktningen. En av mina kompisar, Igor, är sergant för underhållstrupperna och de förberedde materialleveranser till detta frontavsnitt. Presidenten har i intervjuer sagt att han ville attackera här tidigare men blev avrådd av militären pga resursbrist. Horliivka är precis mitt emellan Bakhmut och Avdiivka så vår framgångsrika attack kom som en överraskning för turisterna. Vi har tagit en av de artificiella höjderna med bra utsikt i riktning mot själva staden. Turisterna kan inte låta oss avancera vidare i denna riktning så de måste in med förstärkningar. Eftersom vi samtidigt har utfört en framgångsrik motattack i själva Avdiivka och återtagit tidigare förlorade positioner kan turisterna inte ta trupper härifrån. Tar de dem från Bakhmutfronten får vi tillfälle att attackera eftersom manförhållandet blir mera jämnt och då gynnar det oss. Min gissning blir att de tar dem från Vuhledar.
Vad som är intressant i mina ögon är att vi tydligen håller på och återinföra pendeltaktiken som var så framgångsrik vid Robotny.
Vädret spelar oss också i händerna; på 2 sätt:
1:det hindrar turisterna att komma fram
2: eftersom vi har bättre utrustning kan vi avancera lättare.
Dessutom har många av enheterna någon form av vadarbyxor, inte så många som det skulle behövas men i alla fall.
Situationen på Dnipros ockuperade strand har inte blivit sämre, tyvärr så är infoblockaden nästan total. Återkommer direkt när jag har säker information.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-11-21, 15:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
VAr det det jag skrev? Skrev jag varenda? Inte bara klarar du inte av att läsa mellan raderna, du kan ju inte ens läsa och förstå det som står PÅ raderna.
Men genom att alla journalisterna inte är med på det då, enligt dig. Så skulle det betyda att journalister dagligen borde bli kontaktade av CIA för att sprida deras agenda men vissa säger nej då eller? Ingen som säger att CIA kontaktat dem och att de ska börja sprida lögner? De kanske dödas av CIA allihop som inte går med på det och sedan avslöjar vad de håller på med?

.....eller hur fungerar denna informationsöverföring egentligen?

Tror inte du riktigt tänkt igenom detta ordentligt utan det är bara lätt för dig att skylla ditt egna misslyckande på att CIA styr MSM och förstör allt.... för dig.
Senast redigerad av Conception 2023-11-21 kl. 15:22.
Citera
2023-11-21, 15:27
Medlem
Ryska GRU och FSB jobbar på

Zelenskyj: Har tappat räkningen på alla mordförsök

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BabWv/zelenskyj-har-tappat-rakningen-pa-alla-mordforsok

"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att han har tappat räkningen på alla mordförsök han utsatts för sedan krigsutbrottet.

Ledaren jämför känslorna vid varje attentat med hur han kände under coronapandemin.

– Det första orsakade panik, men därefter har säkerhetstjänsten.."

Rysslands återkommande upprepande tjat med "fredsförhandlingar" är nog inte aktuella i Kiev.
Citera
2023-11-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BabWv/zelenskyj-har-tappat-rakningen-pa-alla-mordforsok

"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att han har tappat räkningen på alla mordförsök han utsatts för sedan krigsutbrottet.

Ledaren jämför känslorna vid varje attentat med hur han kände under coronapandemin.

Rysslands återkommande upprepande tjat med "fredsförhandlingar" är nog inte aktuella i Kiev.
Han blev utskrattad i vissa kretsar när han påstod att ryssarna försökt mörda honom. Men jag undrar om någon rationell människa kan tvivla på det vid det här laget.
Citera
2023-11-21, 15:32
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk

Det var flera attentat men jag kommer ihåg hur kadyrovs tjetjener under magomed försökte sig på att infiltrera Kiev från Irpin. Dom blev utplånade
Citera
2023-11-21, 15:44
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Han blev utskrattad i vissa kretsar när han påstod att ryssarna försökt mörda honom. Men jag undrar om någon rationell människa kan tvivla på det vid det här laget.

Man kan undra varför så många ropar på fredsförhandlingar, bland ryssar?
Om de lyckas mörda honom, har de ingen att förhandla med. Kommer kanske en ännu värre person till makten, en ännu värre jude eller vem vet, kanske en svart man?
Eller en amerikan-inspirerad person som älskar Nato, EU.
Victoria Nulands man kanske?

Vem vet. Allt kan hända. Eller inte.
Citera
2023-11-21, 15:54
Avslutad
Inte mycket positivt har hänt de senaste månaderna för den otursdrabbade och kortvuxne Zelensky.

Det måste vara smärtsamt att börja inse vart vi är på väg.

Inte bara i USA, även här börjar man inse vansinnet. Lite segare här men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

Citat:
Från 93 till 77 procent. Så har stödet för att skicka vapen till Ukraina förändrats i Sverige på bara några månader, enligt Eurobarometers senaste opinionsundersökning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trendbrottet-folkliga-stodet-for-att-skicka-vapen-till-ukraina-rasar--gubldt
Citera
2023-11-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Det verkar som om Ukraina har förlorat en betydande del av sitt territorium. Båda sidor har lidit stora förluster. Ukraina är oförmöget att utföra mycket offensiv operation i Ryssland. Frontlinjerna är ganska statiska.

Båda sidorna kan kollapsa. Ukraina verkar vara svagare nu.

USA och Europa är inte i bra form. Om någon vinner för tillfället så är det Kina.
Hur mycket är en betydande del som Ukraina förlorat av sitt territorium?

Kan du uppge någon procentsats, tack!
Uträkning från ryska federationen räknas ej, ej heller uppgifter från alla dessa Putins folkmordshundar som sprider sin dynga.

Får se om det stämmer med verklighetens bild I dagsläget, å ja jag har uppgifterna.

Så nyfiken på om dina skiljer sig från resterande världens uppgifter som uppgetts nu i November.
Citera
2023-11-21, 16:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Inte mycket positivt har hänt de senaste månaderna för den otursdrabbade och kortvuxne Zelensky.

Det måste vara smärtsamt att börja inse vart vi är på väg.

Inte bara i USA, även här börjar man inse vansinnet. Lite segare här men bättre sent än aldrig som man brukar säga.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trendbrottet-folkliga-stodet-for-att-skicka-vapen-till-ukraina-rasar--gubldt
Vansinnet, det regerar i kreml, ingen annanstans din vatnik.
Inte speciellt förvånande att stödet över tid sjunker lite , så funkar människor och det är väl en av putlers strategier, folk ska tröttna.
Men nu är det så att stödet fortfarande är mycket starkt, nyligen beslutade ex Tyskland om ett rekordstöd så håll inte andan vatnik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in