2023-11-21, 13:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det du kallar för rysk propaganda är information från USA (CIA och pentagon).

Jag gissar på att även efter att kriget är slut officiellt så kommer du och dina fåntrattar till vänner hävda att Ukraina kommer bryta igenom närsomhelst. Så frånskilda från verkligheten är ni.

Kan du inte länka till var denna propaganda kommer ifrån?
Jag läser gärna mera.
Citera
2023-11-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
I det fallet upprepade jag vad s.k. experter sagt.

Vilka "experter"?
Citera
2023-11-21, 13:30
Medlem
Citat:
Det du kallar för rysk propaganda är information från USA (CIA och pentagon).

Jag gissar på att även efter att kriget är slut officiellt så kommer du och dina fåntrattar till vänner hävda att Ukraina kommer bryta igenom närsomhelst. Så frånskilda från verkligheten är ni.

Källa, tack.
Citera
2023-11-21, 13:32
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ja, vem är emot fred? Inte jag. Men hur gör det mig till en ryss-sympatisör? Och vad har det med judar att göra? Hur avslöjar jag mig med sån skit? Nån lingvistisk ledtråd?

Några länkar tänker jag inte presentera. Det är så myclet snack om irrelevanta frågor här. Vad ahr jude-frågan med det här att göra? Har det något med det jag skrivit om Israel att göra eller vad buar alla åt judar för?
Ja FRED! Varför fred? Jo alla ni mongol troll snackar det när ni åker på däng.

Jag skiter i om du gillar judar eller ej men kom inte in här med din dåliga maskerad och inkompetens.

Fram med länkarna nu annars kan du brinna i din FRED!
Citera
2023-11-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ja FRED! Varför fred? Jo alla ni mongol troll snackar det när ni åker på däng.

Jag skiter i om du gillar judar eller ej men kom inte in här med din dåliga maskerad och inkompetens.

Fram med länkarna nu annars kan du brinna i din FRED!
Jag undrade bara vilken jude jag har uttalat mig om som gör att någon tror att jag ogillar judar. Det tjatas om judar hit och dit i tråden men jag vet inte varför. Vad har det med något att göra?
Citera
2023-11-21, 13:36
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Man får läsa mellan raderna i de artiklar som släpps om kriget. Att läsa mellan raderna är överkurs för dig det har jag förstått.
Att läsa mellan raderna samtidigt som man är dum i huvudet är en otroligt dålig kombination.

Citat:
Det kommer inga direkta uttalandet från CIA din fjant. De släpper ut information via msm som de kontrollerar, exempelvis Washington Post. Eller kanske det är Kreml som kontrollerar msm i USA?
Så CIA kontrollerar varenda journalist på varenda större nyhetsredaktion i väst med andra ord?
Citera
2023-11-21, 13:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag undrade bara vilken jude jag har uttalat mig om som gör att någon tror att jag ogillar judar. Det tjatas om judar hit och dit i tråden men jag vet inte varför. Vad har det med något att göra?

Från ryska sidan här ska ideligen Zelinsky omnämnas som 'juden'. Det finns en stark antisemitism bland dessa, samtidigt som de även glatt för fram det ryska narrativet om att Ukraina i princip är en nazistisk stat.

Tidigare har man sett förklaringar från självutnämnda Flashbacknazister att det är skillnad på nazist och nazist. Ukrainarna är i själv verket 'hobbynazister', och då är det okej att prata om avnazifiering.

Det är lite rörigt, men kort sagt är de som pratar judar i tråden är ryss-sympatisörer.

Du har ju hängt länge i tråden så det är märkligt att du inte sett detta med egna ögon.
Citera
2023-11-21, 13:49
Medlem
Holdingbreaths avatar
Det verkar som om Ukraina har förlorat en betydande del av sitt territorium. Båda sidor har lidit stora förluster. Ukraina är oförmöget att utföra mycket offensiv operation i Ryssland. Frontlinjerna är ganska statiska.

Båda sidorna kan kollapsa. Ukraina verkar vara svagare nu.

USA och Europa är inte i bra form. Om någon vinner för tillfället så är det Kina.
Citera
2023-11-21, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Det verkar som om Ukraina har förlorat en betydande del av sitt territorium. Båda sidor har lidit stora förluster. Ukraina är oförmöget att utföra mycket offensiv operation i Ryssland. Frontlinjerna är ganska statiska.

Båda sidorna kan kollapsa. Ukraina verkar vara svagare nu.

USA och Europa är inte i bra form. Om någon vinner för tillfället så är det Kina.
Varför ska Ukraina göra en mycket offensiv operation i ryssland? Är inte ukrainarnas första prioritet att avliva pissryska ockupanter i Ukraina?
Vem har hittat på det där? du själv va? Ryzzrunkare!
Citera
2023-11-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ukrainska barn är nog inte alldeles nöjda med att deras liv betraktas som investeringar som ska ge avkastning.
Nej de 700.000 av Ryssland kidnappade ukrainska barnen får nog ett helvete som vuxna.

Vad tror du kommer att bli värst för dem? Att flickorna kommer att bli tvångsbefruktade för att ge avkastning? Eller någonting annat?
Citera
2023-11-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Nej de 700.000 av Ryssland kidnappade ukrainska barnen får nog ett helvete som vuxna.

Vad tror du kommer att bli värst för dem? Att flickorna kommer att bli tvångsbefruktade för att ge avkastning? Eller någonting annat?
I ett totalitärt samhälle kan vad som helst hända. Förutom rättvisa.

700 000? Är det de mängderna vi pratar om? Rena spottloskan i ansiktet mot Ukraina.
Citera
2023-11-21, 14:23
Medlem
Citat:
I ett totalitärt samhälle kan vad som helst hända. Förutom rättvisa.

700 000? Är det de mängderna vi pratar om? Rena spottloskan i ansiktet mot Ukraina.
Russian children's commissioner Maria Lvova-Belova has said that more than 700,000 Ukrainian children have been taken from Ukraine to Russia since the start of the full-scale Russian invasion of Ukraine

https://www.rferl.org/a/russia-children-taken-ukraine/32527298.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in